AYSO

Dijitalleşme ve Yeni Dünya Düzeni

Dijitalleşme ve Yeni Dünya Düzeni

17 Nisan 2020 | KONUK YAZAR
214. Sayı (Nisan 2020)
3.253 kez okundu

Taner Yönet ISKAV Yönetim Kurulu Başkanı

Son birkaç yıldır, Türkiye iklimlendirme sektörünün kurumsal firmalarında, derneklerinde vevakfında “dijitalleşme” ile ilgili seminerler, toplantılar ve çalıştaylar yapıldı ve yenileri de yapılacak. Ele alınan konuların temelinde, “veriyi topla, işle, değerlendir ve kullan” mottosu yer alıyor. Toplanan veri mutlaka güvenli bir şekilde depolanmalı ve yedeklenmelidir.

İklimlendirme sektörü, inşaat sektörünün içerisinde yer almaktadır. Dijitalleşme sürecini gerçekleştirmede inşaat sektörü, tarımdan sonra en kötü durumda olan ikinci sektördür. İklimlendirme sektöründeki çalışmaları iki temel eksende ele alırsak; biri satış ve pazarlama faaliyetleri, ikincisi üretim diyebiliriz. Bugün, bilgiye ulaşma ve yayma için gerekli olan dijital teknoloji, küçük ya da büyük organizasyonların bütçelerine uygun olarak kolayca temin edilebilmektedir. Önemli olan, ulaşılabilir durumdaki mevcut teknoloji ile kurulacak olan dijital alt yapı sayesinde, özellikle satış ve pazarlama bölümlerinde çalışan kişilerin mekandan bağımsız olarak bulundukları her yerden internet bağlantısıyla ulaşacakları şirket verileri, programları ve algoritmalarını kullanarak en hızlı ve doğru hizmeti üretebilmeleridir.

Üretim tarafında, yapılan imalatların planlaması, malzeme temini, imalat makinalarının otomasyonu, imalat akışının izlenebilirliği ve sevkiyat bilgileri tamamen veriye dayalı ve dönüştürülebilir olmalıdır. İmalat süreçlerinin her aşaması hakkındaki verilere ilgili üretim, planlama ve satış sorumluları tarafından her yerden ve her zaman ulaşılabilir olmalıdır. Müşteriler de siparişlerinin durumu hakkında online bilgiye erişilebilir hale getirilmelidir.

İmalat süreçlerindeki dijitalleşme, satış ve pazarlamaya göre daha büyük bütçelere ve kapsamlı yatırımlara ihtiyaç duymaktadır. Ancak üretici firmalarımızın üretimin dijitalleştirilmesi süreçlerini kısa (hemen) ve orta (2-3 yıl) vadeli olarak planlaması ve yapabileceklerinden başlayarak ve hiç durmadan devam etmesi gerekmektedir. Dijitalleşme konusunda özellikle uzun vadeli işler diye bir kavramdan söz etmedim. Çünkü dijitalleşmenin içeriği hızla değişim gösterdiği için uzun vadeli içerik oluşturmak mümkün olamıyor. Uzun vadeli olarak, sürekli dijitalleşme hedefinden söz edebiliriz.

Yazının devamı için tıklayın


 

İlginizi çekebilir...

Endüstriyel Tesislerde Yangın Güvenliği

Türkiye ekonomisinin lokomotifi olan sanayi sektörü, yalnızca üretim hacmiyle değil, istihdam gücü, ihracat potansiyeli ve teknolojik dönüşüme öncülük...
28 Nisan 2025

Bolu'daki Otel Yangını

Öncelikle burada aktaracağım hususların kamuoyunu aydınlatmasını diliyorum. 78 insanımızın hayatına mal olan ve tüm ülkeyi yasa boğan bu elim olaydan ...
31 Ocak 2025

İtfaiyecilerin Yangında Karşılaştıkları Tehlikeler

Yangınlar, aniden patlak veren ve hızlıca yayılan tehlikeli olaylardır. Bu acil durumlarda öne çıkan kahramanlar, yani itfaiyeciler, yangının sadece a...
16 Eylül 2024

 
Anladım
Web sitemizde kullanıcı deneyiminizi artırmak için çerez (cookie) kullanılır. Daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız...

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Enerji & Doğalgaz Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Tesisat Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • YeşilBina Dergisi
  • İklimlendirme Sektörü Kataloğu
  • Yangın ve Güvenlik Sektörü Kataloğu
  • Yalıtım Sektörü Kataloğu
  • Su ve Çevre Sektörü Kataloğu

©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.