AYSO
200x200 piksel Reklam Alanı

Elektrikli Araçlar Geleceği ve Yangına Müdahale Yöntemleri

Elektrikli Araçlar Geleceği ve Yangına Müdahale Yöntemleri

16 Ekim 2023 | TEKNİK MAKALE
242. Sayı (Ekim 2023)
1.353 kez okundu

Ahmet TaÅŸtan

İzmir BüyükÅŸehir Belediyesi İtfaiye Dairesi BaÅŸkanlığı EÄŸitim Åžube MüdürlüÄŸü

1. GİRİŞ

Günümüzde elektrikli ve hibrit araçların kullanımı hızlı bir ÅŸekilde artmaktadır. Bu artış sonucunda da yaÅŸam döngüsü içerisinde ulaşım, lojistik, üretim gibi faaliyetlerde elektrikli araç kullanımı tercih edilmektedir. Bu sebeple hayatımızın içine girmiÅŸ ve kullanmaya baÅŸladığımız araçlar ilk tercihlerimizin başına geçmiÅŸ ancak bununla beraber biz bu araçları ne kadar tanıyoruz ne kadar bilgi sahibiyiz yada elektrikli ve hibrit araç nedir, türleri, çalışma sistemlerini tanımamız gerekmekte ve ne gibi riskleri, tehlikeleri bulunmakta bilmemiz gerekmektedir bu sebeple önce araçları tanıyıp sonra riskleri, müdahale yöntemleri nelerdir bunları bilelim.

Elektrikli araçların geçmiÅŸi1800’lü yılların başına mekanik enerji ile çalışan ilk arabalara kadar uzanmaktadır. 1800’lerin son çeyreÄŸinde yollarda çok sayıda elektrik motoru ile tahrik edilen araçlar görülmeye baÅŸlanmıştır. Karayolu uzunluklarının az olması elektrikli araçların menzillerini zorlamadığı için bu yıllarda elektrikli araçlar oldukça yaygınlaÅŸmıştır. İlk rejenaratif fren sistemi bu yıllarda 1897 yılında bulunmuÅŸtur ve elektrikli bir araca uygulanarak menzili artırılmıştır[1]. Elektrikli araçlar için 1900-1912 yılları arasında altın çağını yaÅŸadı denilebilir. Buna raÄŸmen 1912 yılında Amerika yollarındaki elektrikli araç sayısı içten yanmalı motorlu araç sayısının ancak 1/3’üne ulaÅŸabilmiÅŸtir.

Ancak 1909 yılında FORD firması tarafından seri üretime geçen içten yanmalı motorlu araçların yaygınlaÅŸması elektrikli araçlar için sonun baÅŸlangıcı olmuÅŸtur[2]. Çünkü elektrikli araçların maliyetinin diÄŸer araçlara göre 3 kat pahalı olması, yeni karayollarının yapılması ile uzak mesafelere seyahatin gerekmesi, yakıt ikmalinin hızlı yapılamaması ve diÄŸer araçlara göre yüksek hızlara ulaÅŸamaması gibi sebeplerden dolayı elektrikli araçlar içten yanmalı motorlu araçların gölgesinde kalmıştır. Bunun sonucu olarak 1960’lı yıllara kadar elektrikli araçlar karayolu taşımacılığında unutulmuÅŸtur.

Yazının devamı için tıklayın


 

R E K L A M

İlginizi çekebilir...

Muhtemel Patlayıcı Ortamlarda Elektrik Tesisatı

Elektrik tesisatının tasarlanmasıyla birlikte doğru ekipman seçiminin yanında patlayıcı ortamlarda kullanılacak kablonun seçiminden ex-proof ekipmana ...
24 Mart 2025

ISPFIRE Sapfir Markalı Yangın Söndürme Modülleri ile Yat ve Liman Yangınlarına İlk Müdahale

Ülkemizde her yıl onlarca yat, limanda veya seyir esnasında farklı sebeplerle yanmaktadır. Bu istenmeyen durum, maddi zararların yanı sıra bazen can k...
24 Mart 2025

Bir Mega Yangının Şiddeti, Söndürme Operasyonları ve Önceki Yanıkların Etkileşimleriyle Azaltıldı

1980'lerin ortalarından bu yana, batı ABD'deki ormanlarda yanmış alan miktarı ve yüksek şiddetli yangın oranı artmıştır (Westerling 2016, Park...
31 Ocak 2025

 
Anladım
Web sitemizde kullanıcı deneyiminizi artırmak için çerez (cookie) kullanılır. Daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız...

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Enerji & DoÄŸalgaz Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Tesisat Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • YeÅŸilBina Dergisi
  • İklimlendirme Sektörü KataloÄŸu
  • Yangın ve Güvenlik Sektörü KataloÄŸu
  • Yalıtım Sektörü KataloÄŸu
  • Su ve Çevre Sektörü KataloÄŸu

©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Åž. | Sektörel Yayıncılar DerneÄŸi üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.