
Karmaşık Yol Tüneli Yangınlarında Duman Kontrol Sistemi Hakkında Deneysel Araştırma![]()
1. GIRIŞ Yangından korunma sistemleri olmayan tünellerdeki yangınlar başta olmak üzere, insanlar için sınırlı tahliye seçeneklerine sahip sınırlı dar alanlar göz önüne alındığında, tünellerdeki yangınların sonuçları çok önemli olabilir [1]. Tünel kullanıcıları için makul bir ortam sağlamak ve acil durum müdahalesinde bulunanlara destek olmak için dumanın ve ısınmış gazların akışını kontrol altına almak adına acil durum havalandırma sistemlerine ihtiyaç vardır [2]. Tünellerdeki yaygın havalandırma yaklaşımları, boylamasına ve çapraz havalandırma sistemleridir. Kısa tek yönlü tünellerde boylamasına havalandırma sistemlerini incelemek için oldukça fazla araştırma yapılmıştır [3]. Geri tabakalaşma oluşmasını önlemek için genellikle kritik havalandırma hızı gerekmektedir [4]. Dumanın hareketini kontrol etmek için bir diğer seçenek de hava perdesidir. Hava perdesinin dumanın kontrolü üzerindeki etkisi, Ingason ve Haukur ve Ying Zhen tarafından incelenmiştir [5]. Karmaşık yol tünellerinin genelde ikiden fazla ana girişi ve Tablo 1’de gösterildiği gibi, bu tünellerle bağlantılı pek çok alt tüneller ve yan hatlar vardır. Bazı durumlarda, tüneller tam bir “döngüyü” tamamlar. Birden fazla ana girişi olan tünellerde, duman hareketi tek yönlü tünellerdekinden çok daha karmaşıktır çünkü dumanın alt tünellere ve yan hatlara dağılma ihtimali vardır. Bu itibarla, boylamasına duman havalandırma sistemleri, diğer alt tüneller ve yan hatları göz önünde bulundurulmadığında, karmaşık yol tünellerinde kullanıma uygun değildir. karmaşık yol tünellerindeki duman hareketini tarif etmek için az sayıda araştırma yapılmıştır. Dolayısıyla, dumanı belirlenmiş duman bölgelerine hapsetmenin bir yolu olarak yeni bir ayarlı çapraz acil durum havalandırma sistemi önerilmektedir. Tam dengeli çapraz havalandırmanın aksine [6], ayarlı çapraz havalandırma kanalı delikleri, yangının kaynağının yeri, tünelin kademesi ve trafik akışının yönüne dayalı olarak belli yerlerde temiz hava tedarik etmek ve dumanı dışarı atmak üzere yerleştirilmiştir. Bu senaryolarda, bir dizi farklı hava akış hızları kullanılabilir. Ana tünellerin deney yapılan bölümlerindeki yangınların çıkardığı dumanı kontrol etmede çapraz havalandırma stratejilerinin etkinliğini incelemek için tam ölçekli deneyler yapılmaktadır. İlginizi çekebilir... Cephe Sistemleri ve Yangından Koruma YöntemleriMimari tasarımcılar, bina cephelerini, yapıların dış kabuğunu oluştururken aynı zamanda yangın güvenliği açısından seçimlerinde kritik rol oynarlar.... Ticari Bina Yapılarında İtfaiyecilerin Termal Risklerinin Makine Öğrenimi ile Tespitiİtfaiyeciler, acil durum müdahaleleri sırasında termal olarak tehlikeli ortamlara maruz kalmakta, bu da onları önemli ölçüde yaralanma ve hatta ölüm r... Elektrik Tesislerinde Yüksek Frekanslı Bileşenlerin Isı Etkileri ve Örnek VakalarElektrik tesislerindeki en önemli kavramlardan biri tesislerin tükettikleri/ürettikleri gücün kalitesi ve tesisin elektrik şebekesine uyumluluğu konus... |
||||
©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.