AYSO
200x200 piksel Reklam Alanı

Bir Şehir Tünelinde Noktasal Duman Kontrolünde Duman Perdesi Yerleşiminin Etkisi

Bir Şehir Tünelinde Noktasal Duman Kontrolünde Duman Perdesi Yerleşiminin Etkisi

14 Şubat 2018 | TEKNİK MAKALE
196. Sayı (Ocak-Åžubat 2018)
1.844 kez okundu

ÖZET

Etkin ÅŸekilde kontrol altına alınmadığında duman bir tünel yangınında insanlar için ciddi tehdit arz edebilir. Bu çalışmada FDS 5.5 kullanarak bir ÅŸehir tünelinde duman perdesi yerleÅŸiminin noktasal egzoz sistemi üzerindeki etkisini incelemek amacıyla sayısal simülasyon gerçekleÅŸtirilmiÅŸtir. Farklı damper yerleÅŸimleri ile altı farklı yangın senaryosu simülasyonu yapılmış olup duman perdesi akış hızı, görüÅŸ seviyesi ve tüneldeki sıcaklık dağılımı ÅŸeklindeki simülasyon sonuçları farklı yangın vakalarını incelemek amacıyla analiz edilmiÅŸtir. Bu bulgular temelinde duman perdesi alanının 3 m²’den fazla olduÄŸu durumlarda duman perdesinin yangın duman kontrolü üzerinde çok az etkisi olduÄŸu ancak diÄŸer yandan duman perdesi sayısı ve perdeler arası boÅŸluk seviyesinin bu tüneldeki noktasal egzoz sisteminin duman kontrolü üzerinde çok daha fazla etkiye sahip olduÄŸu sonucuna varılmıştır.

1. GIRIÅž

DaÄŸlık bölgeler içerisinden, su yolları üzerinden eriÅŸim güzergahları oluÅŸturmak ya da çevresel zorlukların üstesinden gelmek amacıyla giderek daha fazla sayıda kara yolu tüneli inÅŸa edilmektedir. GeçtiÄŸimiz yıllarda tünel yangınlarında görülen ciddi artış sebebiyle kara yolu tünellerinde yangın güvenliÄŸine yönelik global ilgi yoÄŸunlaÅŸmıştır. Tünel yangınlarında, dumanın etkin ÅŸekilde kontrol edilmemesi durumunda Mont Blanc tüneli yangınında olduÄŸu gibi ciddi seviyede ölümlere yol açabilmektedir. Temel olarak iki farklı duman kontrol sistemi mevcuttur; boyuna ve enine. Duman kontrolüne yönelik boyuna havalandırma, tek yönlü operasyona sahip ve sıkışık olmayan kara yolu tünelleri için ideal olmaktadır. Havalandırma akışı trafik akış yönünde olmaktadır ve yangının ilerisinde olan trafik tünelden çıkacaktır ve yangının arkasında olan trafik ise temiz havada kalacaktır. Boyuna duman kontrolü için ‘kritik hız’ kavramı kullanılmakta olup, bu parametre dumanın arkada katmanlaÅŸmasını ortadan kaldırabilecek ve dumanın aÅŸağı akış yönünde hareket etmesini saÄŸlayacak olan havalandırma hızı deÄŸerini temsil etmektedir. Bu deÄŸer, boyuna havalandırma sistemlerinin tasarımı anlamında temel kriterlerden bir tanesi haline gelmiÅŸ olup bu konuda pek çok araÅŸtırıma gerçekleÅŸtirilmiÅŸtir.

Devamı için. http://www.yanginguvenlik.com.tr/edergi/5/196/38/


 

R E K L A M

İlginizi çekebilir...

Cephe Sistemleri ve Yangından Koruma Yöntemleri

Mimari tasarımcılar, bina cephelerini, yapıların dış kabuğunu oluştururken aynı zamanda yangın güvenliği açısından seçimlerinde kritik rol oynarlar....
23 Mayıs 2025

Ticari Bina Yapılarında İtfaiyecilerin Termal Risklerinin Makine Öğrenimi ile Tespiti

İtfaiyeciler, acil durum müdahaleleri sırasında termal olarak tehlikeli ortamlara maruz kalmakta, bu da onları önemli ölçüde yaralanma ve hatta ölüm r...
23 Mayıs 2025

Elektrik Tesislerinde Yüksek Frekanslı Bileşenlerin Isı Etkileri ve Örnek Vakalar

Elektrik tesislerindeki en önemli kavramlardan biri tesislerin tükettikleri/ürettikleri gücün kalitesi ve tesisin elektrik şebekesine uyumluluğu konus...
23 Mayıs 2025

 
Anladım
Web sitemizde kullanıcı deneyiminizi artırmak için çerez (cookie) kullanılır. Daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız...

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Enerji & DoÄŸalgaz Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Tesisat Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • YeÅŸilBina Dergisi
  • İklimlendirme Sektörü KataloÄŸu
  • Yangın ve Güvenlik Sektörü KataloÄŸu
  • Yalıtım Sektörü KataloÄŸu
  • Su ve Çevre Sektörü KataloÄŸu

©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Åž. | Sektörel Yayıncılar DerneÄŸi üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.