E-Dergi Oku 
BESTAER
TOS+H EXPO 2022

Dijitalleşme ve Yeni Dünya Düzeni

Dijitalleşme ve Yeni Dünya Düzeni

17 Nisan 2020 | KONUK YAZAR
214. Sayı (Nisan 2020)
1.700 kez okundu

Taner Yönet ISKAV Yönetim Kurulu Başkanı

Son birkaç yıldır, Türkiye iklimlendirme sektörünün kurumsal firmalarında, derneklerinde vevakfında “dijitalleşme” ile ilgili seminerler, toplantılar ve çalıştaylar yapıldı ve yenileri de yapılacak. Ele alınan konuların temelinde, “veriyi topla, işle, değerlendir ve kullan” mottosu yer alıyor. Toplanan veri mutlaka güvenli bir şekilde depolanmalı ve yedeklenmelidir.

İklimlendirme sektörü, inşaat sektörünün içerisinde yer almaktadır. Dijitalleşme sürecini gerçekleştirmede inşaat sektörü, tarımdan sonra en kötü durumda olan ikinci sektördür. İklimlendirme sektöründeki çalışmaları iki temel eksende ele alırsak; biri satış ve pazarlama faaliyetleri, ikincisi üretim diyebiliriz. Bugün, bilgiye ulaşma ve yayma için gerekli olan dijital teknoloji, küçük ya da büyük organizasyonların bütçelerine uygun olarak kolayca temin edilebilmektedir. Önemli olan, ulaşılabilir durumdaki mevcut teknoloji ile kurulacak olan dijital alt yapı sayesinde, özellikle satış ve pazarlama bölümlerinde çalışan kişilerin mekandan bağımsız olarak bulundukları her yerden internet bağlantısıyla ulaşacakları şirket verileri, programları ve algoritmalarını kullanarak en hızlı ve doğru hizmeti üretebilmeleridir.

Üretim tarafında, yapılan imalatların planlaması, malzeme temini, imalat makinalarının otomasyonu, imalat akışının izlenebilirliği ve sevkiyat bilgileri tamamen veriye dayalı ve dönüştürülebilir olmalıdır. İmalat süreçlerinin her aşaması hakkındaki verilere ilgili üretim, planlama ve satış sorumluları tarafından her yerden ve her zaman ulaşılabilir olmalıdır. Müşteriler de siparişlerinin durumu hakkında online bilgiye erişilebilir hale getirilmelidir.

İmalat süreçlerindeki dijitalleşme, satış ve pazarlamaya göre daha büyük bütçelere ve kapsamlı yatırımlara ihtiyaç duymaktadır. Ancak üretici firmalarımızın üretimin dijitalleştirilmesi süreçlerini kısa (hemen) ve orta (2-3 yıl) vadeli olarak planlaması ve yapabileceklerinden başlayarak ve hiç durmadan devam etmesi gerekmektedir. Dijitalleşme konusunda özellikle uzun vadeli işler diye bir kavramdan söz etmedim. Çünkü dijitalleşmenin içeriği hızla değişim gösterdiği için uzun vadeli içerik oluşturmak mümkün olamıyor. Uzun vadeli olarak, sürekli dijitalleşme hedefinden söz edebiliriz.

Yazının devamı için tıklayın


 


İlginizi çekebilir...

COVID-19 Korona Virüs Hastalığı, Önlemler ve Yeni Çağın İlk Belirtileri

Gündemimiz SARS-CoV-2 veya COVID-19 olarak adlandırılan Koronavirüs hastalığı salgını....
17 Nisan 2020

Neden Yeni Nesil Aerosol

Aerosol Yangın Söndürme Teknolojisi dünyada ilk olarak NASA tarafından uzaya gönderilen mekiklerin yakıt modülünü bırakması esnasında oluşabilecek yan...
20 Aralık 2019

Kritik İstanbul Depremine Hazır mıyız?

İstanbul 25 Eylül salı günü 4.6, 26 Eylül çarşamba günü ise 5.8 büyüklüğündeki iki depremle sarsıldı. Kandilli rasathanesinden alınan bilgilere göre, ...
15 Ekim 2019

 

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Doğalgaz Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Tesisat Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • YeşilBina Dergisi
  • Klima ve Soğutma Rehberi
  • Yangın ve Güvenlik Rehberi
  • Yalıtım Sektörü Kataloğu
  • Su ve Çevre Sektörü Kataloğu

©2020 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir.