AYSO
200x200 piksel Reklam Alanı

Karayolu Tüneli Yangını Duman Yayılma Özellikleri Üzerine Çalışma

Karayolu Tüneli Yangını Duman Yayılma Özellikleri Üzerine Çalışma

16 Eylül 2024 | UZMAN GÖRÜŞÜ
249. Sayı (Eylül 2024)
863 kez okundu

XUEHUI YU - CHAO WANG - XUE CUI - JINXIN HAN - XIAOLIN SUN

20. yüzyıldan bu yana otomobil trafiğinin hacmi sürekli olarak artmış, otoyol altyapısında iyileştirmeler yapılmış ve tünellerin sayısı buna paralel olarak artmıştır. Ancak tünellerin benzersiz yapısal özellikleri, yangın durumlarında itfaiye ve kurtarma operasyonlarını zorlaştırmaktadır. Bu nedenle, otoyol tünellerindeki yangın kazalarının incelenmesi büyük önem taşımaktadır. Önceki literatürde, tünel yangınları üzerine kapsamlı
araştırmalar yapılmıştır. Örneğin, FDS (Yangın Dinamiği Simülatörü) yazılımını kullanarak, araştırmacılar farklı rüzgar hızlarındaki yangın senaryolarını simüle eden tünel modelleri oluşturmuş ve tahliye işlemlerinin güvenilirliğini ve personelin güvenliğini artırmışlardır. Guo Chao ve ark. [2], iki farklı yangın noktasının etkilerini inceleyerek, havalandırma, ısı yayma oranı, tünelin dikey ekseni boyunca sıcaklık dağılımı ve karbon monoksit salınımındaki farklılıkları analiz etmişlerdir.

Jun-huan Peng ve ark. [5], FDS yangın simülasyon aracını kullanarak Güney Kaynağı Yolu'nun önerilen yarı-dikey havalandırma tünelindeki farklı fanların çalışmasını analiz etmiş ve Güney Kaynağı Tüneli'ndeki yangın için yarı-dikey havalandırma koşullarının iyileştirilmesi adına somut bir temel oluşturmuşlardır. Yu Pei ve ark. [6], çift kalkanlı otoyol tünellerinde duman tahliyesinin etkinliği üzerinde duman menfezi alanı, aralıkları, menfez açma düzeni ve uzunlamasına havalandırmanın etkisini tartışmıştır. Zhou Jialong [7], duman kontrolü için farklı jet fan düzenleme şemalarının karşılaştırmalı bir analizini yapmış ve ayrıca kaçış kanalında dumanın yayılması ve ısı yalıtımı üzerinde farklı atomizasyon koni açıları, sis akışları ve sis momentinin etkilerini incelemiştir. Junmei Li ve ark. [8], FDS kullanarak farklı tünel genişlikleri, farklı yangın kaynak güçleri ve farklı egzoz portu parametre ayarlarına göre duman kontrolünün etkisini araştırmıştır.

Yazının devamı için tıklayın


 

İlginizi çekebilir...

Gemilerde Tankerlerde Gaz Serbest Bırakma (Gas Free) İşlemi

Sezer ASLAN Yangın, Acil Durumlar Deprem Eğitim Uzmanı Yangın Risk Analizi, Danışman, NFPA Member...
23 Mayıs 2025

D Sınıfı Yangın Nedir?

Sınıf D yangını, yanan metallerin varlığıyla karakterize edilir. Sadece belirli yanıcı metallere örnek olarak En yaygın yanıcı metal türlerinden bazıl...
24 Mart 2025

Bolu Kartalkaya'da Çıkan Otel Yangınında Bilinmeyen Gerçekler

21 Ocak 2025'te meydana gelen Kartalkaya'daki 12 katlı Grand Kartal Otel'de çıkan yangında 79 kişinin hayatını kaybetti, 50 kişi de yarala...
23 Ocak 2025

 
Anladım
Web sitemizde kullanıcı deneyiminizi artırmak için çerez (cookie) kullanılır. Daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız...

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Enerji & Doğalgaz Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Tesisat Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • YeşilBina Dergisi
  • İklimlendirme Sektörü Kataloğu
  • Yangın ve Güvenlik Sektörü Kataloğu
  • Yalıtım Sektörü Kataloğu
  • Su ve Çevre Sektörü Kataloğu

©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.