AYSO
200x200 piksel Reklam Alanı

Süper Yat ve Marinalarında, Yangın ve Güvenlik

Süper Yat ve Marinalarında, Yangın ve Güvenlik

15 Ağustos 2023 | UZMAN GÖRÜŞÜ
240. Sayı (Temmuz-Ağustos 2023)
1.091 kez okundu

Sezer Aslan

Yangın Eğitim, Acil Durumlar ve Doğal Afetler Eğitim Uzmanı NFPA Member

Gövde: Yat imalatı aşamasında en çok tercih edilen yat yapım ana malzemeleri arasında Çelik, Alüminyum, GRP - Kompozit ve Ahşap bulunmaktadır. Çelik Tekneler: Çelik, demir ile birlikte çok az miktardaki karbonun birleştirilmesi sonucu oluşan bir Çelik Yat imalat maddedir. Bir tekne gövdesi, Ahşap, Fiberglas, Çelik, Alüminyum, Kompozitler (örn. karbon fiber, Kevlar), Plastik (örn. polietilen) olmak üzere çeşitli malzemelerden yapılabilir. Kompozit, temel olarak iki veya daha fazla malzemenin bir arada kullanılmasıyla oluşturulan ve meydana geldiği malzemelerden farklı özelliklere sahip yeni tür malzemedir. Genel olarak ise kompozit malzeme denildiğinde elyaf ile güçlendirilmiş plastik esaslı malzemeler anlaşılmaktadır.

Yat Limanı: Teknelere yakıt ikmali için düzenlenmiş liman. Misafir barınağı veya gemilerin bulunduğu yer.

Misafir limanı: Gezi teknelerinin demirleyebileceği ve gece kalabileceği liman. Liman çoğunlukla güvenlikli ve resepsiyon, tuvaletler, duşlar ve büfeler ile donatılmıştır. Misafirler hizmet için bir ücret ödemek zorundadır.
Eğlence teknesi: Boş zaman, hafta sonu ve tatil için kullanılacak bir tekne veya yat.

Yangın Riski Değerlendirmesi: Konuk limanının sahibi veya personeli, liman ticareti için bir yangın risk analizi yapmak zorundadır. Aynı zamanda boğulma ve diğer kazalar gibi acil durumlar için de risk değerlendirmesi yapmak zorundadır.

NFPA 303 Marinalar ve Tersaneler için Yangından Korunma Standardı tersaneler, yat kulüpleri, tekne kat mülkiyetleri ve yanaşma tesisleri dahil olmak üzere marinalarda ve ilgili tesislerde canları ve malları yangından ve elektrik tehlikelerinden korumak için gereklilikleri sağlar.

Tekne yangınlarının bir numaralı nedeni elektrik sorunlarıdır. Bunun nedeni, teknelerde çok sayıda elektrikli ekipmanın bulunması ve bunların bakımının her zaman gerektiği gibi yapılmamasıdır. Elektrik kabloları aşındığında veya hasar gördüğünde yangın çıkarabilirler. Ayrıca, bir teknenin aküsü doğru bir şekilde sabitlenmezse yangın çıkarabilir.

Yazının  devamı için tıklayın



 

İlginizi çekebilir...

Gemilerde Tankerlerde Gaz Serbest Bırakma (Gas Free) İşlemi

Sezer ASLAN Yangın, Acil Durumlar Deprem Eğitim Uzmanı Yangın Risk Analizi, Danışman, NFPA Member...
23 Mayıs 2025

D Sınıfı Yangın Nedir?

Sınıf D yangını, yanan metallerin varlığıyla karakterize edilir. Sadece belirli yanıcı metallere örnek olarak En yaygın yanıcı metal türlerinden bazıl...
24 Mart 2025

Bolu Kartalkaya'da Çıkan Otel Yangınında Bilinmeyen Gerçekler

21 Ocak 2025'te meydana gelen Kartalkaya'daki 12 katlı Grand Kartal Otel'de çıkan yangında 79 kişinin hayatını kaybetti, 50 kişi de yarala...
23 Ocak 2025

 
Anladım
Web sitemizde kullanıcı deneyiminizi artırmak için çerez (cookie) kullanılır. Daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız...

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Enerji & Doğalgaz Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Tesisat Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • YeşilBina Dergisi
  • İklimlendirme Sektörü Kataloğu
  • Yangın ve Güvenlik Sektörü Kataloğu
  • Yalıtım Sektörü Kataloğu
  • Su ve Çevre Sektörü Kataloğu

©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.