AYSO
200x200 piksel Reklam Alanı

Süper Yat ve Marinalarında, Yangın ve Güvenlik

Süper Yat ve Marinalarında, Yangın ve Güvenlik

15 Ağustos 2023 | UZMAN GÖRÜŞÜ
240. Sayı (Temmuz-AÄŸustos 2023)
1.031 kez okundu

Sezer Aslan

Yangın Eğitim, Acil Durumlar ve Doğal Afetler Eğitim Uzmanı NFPA Member

Gövde: Yat imalatı aÅŸamasında en çok tercih edilen yat yapım ana malzemeleri arasında Çelik, Alüminyum, GRP - Kompozit ve AhÅŸap bulunmaktadır. Çelik Tekneler: Çelik, demir ile birlikte çok az miktardaki karbonun birleÅŸtirilmesi sonucu oluÅŸan bir Çelik Yat imalat maddedir. Bir tekne gövdesi, AhÅŸap, Fiberglas, Çelik, Alüminyum, Kompozitler (örn. karbon fiber, Kevlar), Plastik (örn. polietilen) olmak üzere çeÅŸitli malzemelerden yapılabilir. Kompozit, temel olarak iki veya daha fazla malzemenin bir arada kullanılmasıyla oluÅŸturulan ve meydana geldiÄŸi malzemelerden farklı özelliklere sahip yeni tür malzemedir. Genel olarak ise kompozit malzeme denildiÄŸinde elyaf ile güçlendirilmiÅŸ plastik esaslı malzemeler anlaşılmaktadır.

Yat Limanı: Teknelere yakıt ikmali için düzenlenmiÅŸ liman. Misafir barınağı veya gemilerin bulunduÄŸu yer.

Misafir limanı: Gezi teknelerinin demirleyebileceÄŸi ve gece kalabileceÄŸi liman. Liman çoÄŸunlukla güvenlikli ve resepsiyon, tuvaletler, duÅŸlar ve büfeler ile donatılmıştır. Misafirler hizmet için bir ücret ödemek zorundadır.
EÄŸlence teknesi: BoÅŸ zaman, hafta sonu ve tatil için kullanılacak bir tekne veya yat.

Yangın Riski DeÄŸerlendirmesi: Konuk limanının sahibi veya personeli, liman ticareti için bir yangın risk analizi yapmak zorundadır. Aynı zamanda boÄŸulma ve diÄŸer kazalar gibi acil durumlar için de risk deÄŸerlendirmesi yapmak zorundadır.

NFPA 303 Marinalar ve Tersaneler için Yangından Korunma Standardı tersaneler, yat kulüpleri, tekne kat mülkiyetleri ve yanaÅŸma tesisleri dahil olmak üzere marinalarda ve ilgili tesislerde canları ve malları yangından ve elektrik tehlikelerinden korumak için gereklilikleri saÄŸlar.

Tekne yangınlarının bir numaralı nedeni elektrik sorunlarıdır. Bunun nedeni, teknelerde çok sayıda elektrikli ekipmanın bulunması ve bunların bakımının her zaman gerektiÄŸi gibi yapılmamasıdır. Elektrik kabloları aşındığında veya hasar gördüÄŸünde yangın çıkarabilirler. Ayrıca, bir teknenin aküsü doÄŸru bir ÅŸekilde sabitlenmezse yangın çıkarabilir.

Yazının  devamı için tıklayın



 

R E K L A M

İlginizi çekebilir...

D Sınıfı Yangın Nedir?

Sınıf D yangını, yanan metallerin varlığıyla karakterize edilir. Sadece belirli yanıcı metallere örnek olarak En yaygın yanıcı metal türlerinden bazıl...
24 Mart 2025

Bolu Kartalkaya'da Çıkan Otel Yangınında Bilinmeyen Gerçekler

21 Ocak 2025'te meydana gelen Kartalkaya'daki 12 katlı Grand Kartal Otel'de çıkan yangında 79 kişinin hayatını kaybetti, 50 kişi de yarala...
23 Ocak 2025

Yangın Söndürme Cihazının Tarihçesi

En eski yangın söndürücüler, bir kuyudan veya su kaynağından yangının olduğu yere giden kovalı zincirlerdi....
24 Aralık 2024

 
Anladım
Web sitemizde kullanıcı deneyiminizi artırmak için çerez (cookie) kullanılır. Daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız...

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Enerji & DoÄŸalgaz Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Tesisat Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • YeÅŸilBina Dergisi
  • İklimlendirme Sektörü KataloÄŸu
  • Yangın ve Güvenlik Sektörü KataloÄŸu
  • Yalıtım Sektörü KataloÄŸu
  • Su ve Çevre Sektörü KataloÄŸu

©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Åž. | Sektörel Yayıncılar DerneÄŸi üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.