AYSO
200x200 piksel Reklam Alanı

İşletmelerde Yangın Anında İletişim ve Haberleşme

İşletmelerde Yangın Anında İletişim ve Haberleşme

19 Ağustos 2022 | İTFAİYECİ
232. Sayı (Temmuz-AÄŸustos 2022)
1.787 kez okundu

HALDUN SEBER

İtfaiyeci ve İş GüvenliÄŸi Uzmanı Afet ve Acil Durum Yöneticisi

Yangın olayı tüm iÅŸletmeler için önemli bir acil durum olayıdır. İşletmeler yangına karşı duyarlı olmalı ve gereken tüm hazırlıkları yapmalıdır. İşletmelerde meydana gelecek yangını çalışanlara ve ilgili tüm kurumlara haberdar edilmesi önemli bir görevdir. Bu konuda iÅŸletmeler acil durum ekiplerine gerekli hazırlıkları yapmalı sorumluları eÄŸitmelidir.

İŞLETMELERDE YANGINI DUYURMASI NEDEN ÖNEMLIDIR?

Yangın olayının tüm çalışanlar tarafından hiç vakit kaybetmeden duyurulması çok önemlidir. Yangının duyurulmasında yapılacak gecikme, müdahaleyi, yangının büyümesini, can ve mal kayıplarının olmasına sebep olacaktır. Tüm iÅŸletmelerin ve çalışanların yangını ilk gördüÄŸünde veya haber aldığında olay hakkında bilgiyi duyurmak ve haber vermekle sorumlu oldukları önemli bir görevdir. Ayrıca bu durum mevzuatlarda da belirtilmiÅŸtir. “İşyerindeki makine, cihaz, araç, gereç, tesis ve binalarda kendileri ve diÄŸer kiÅŸilerin saÄŸlık ve güvenliÄŸini tehlikeye düÅŸürecek acil durum ile karşılaÅŸtıklarında; hemen en yakın amirine, acil durumla ilgili görevlendirilen sorumluya veya çalışan temsilcisine haber vermekle sorumludur” (İşyerlerinde Acil Durumlar Hakkında Yönetmelik).

HaberleÅŸmek ve olayı haber verme iÅŸleminin acil durumlardaki öneminin çok fazla olduÄŸunu mevzuatımızın diÄŸer bir maddesindeki talimatında daha net anlaya biliyoruz. “İşveren, çalışanların kendileri veya diÄŸer kiÅŸilerin güvenliÄŸi için ciddi ve yakın bir tehlike ile karşılaÅŸtıkları ve amirine hemen haber veremedikleri durumlarda; istenmeyen sonuçların önlenmesi için, bilgileri ve mevcut teknik donanımları çerçevesinde müdahale edebilmelerine imkân saÄŸlar. Böyle bir durumda çalışanlar, ihmal veya dikkatsiz davranışları olmadıkça yaptıkları müdahaleden dolayı sorumlu tutulamaz” (İşyerlerinde Acil Durumlar Hakkında Yönetmelik).

Yazının devamı için tıklayın



 

R E K L A M

İlginizi çekebilir...

İtfaiyecilerin Depolama Alanlarındaki Yangınlara Müdahale Planlaması

Endüstriyel üretimin hızla geliştiği ve ilerlediği günümüzde hammaddelerin veya ürünlerin belli bir süre için korunması, saklanması veya belli bir yer...
24 Mart 2025

Konaklama Yaparken Yangın Güvenliğim için Nelere Dikkat Etmeliyim?

Tatil veya konaklama için gittiğiniz bir yerde siz ve ailenizin güvenli bir ortamda tatil yapabilmesi için nelere dikkat etmelisiniz?...
27 Ocak 2025

İtfaiyede Haberleşme ve İletişim

İtfaiye teşkilatlarının etkin ve güvenilir bir iletişim ağına sahip olması, acil durumlara hızlı ve etkili müdahaleyi sağlamak için kritik bir öneme s...
24 Aralık 2024

 
Anladım
Web sitemizde kullanıcı deneyiminizi artırmak için çerez (cookie) kullanılır. Daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız...

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Enerji & DoÄŸalgaz Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Tesisat Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • YeÅŸilBina Dergisi
  • İklimlendirme Sektörü KataloÄŸu
  • Yangın ve Güvenlik Sektörü KataloÄŸu
  • Yalıtım Sektörü KataloÄŸu
  • Su ve Çevre Sektörü KataloÄŸu

©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Åž. | Sektörel Yayıncılar DerneÄŸi üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.