E-Dergi Oku 
AYSO
200x200 piksel Reklam Alanı

Chemical Park İtfaiyesi, Allison Tam Otomatik Şanzımanlı MAN TGS Kamyonu Tercih Etti

Chemical Park İtfaiyesi, Allison Tam Otomatik Şanzımanlı MAN TGS Kamyonu Tercih Etti

27 Temmuz 2022 | FÄ°RMA TANITIMI
232. Sayı (Temmuz-AÄŸustos 2022)
3.039 kez okundu

Almanya'daki Chemiepark Knapsack, yaklaşık 180 hektarlık alanda kurulu bir sanayi bölgesi. Bu özel sanayi bölgesi, kimya sektöründe üretim yapan yaklaşık 30 ÅŸirkete ev sahipliÄŸi yapıyor. Üretimlerde kimyasallar, plastikler, endüstriyel gazlar ve basınçlı hava dahil olmak üzere pek çok tehlikeli yanıcı madde kullanıldığından 14 araç ve yaklaşık 40 kiÅŸilik itfaiye ekibinden oluÅŸan yerinde bir itfaiye birimi, acil durumlara müdahele etmek üzere sitede görev yapıyor.

Chemiepark Knapsack itfaiye departmanının özel gereksinimlerini karşılayacak bir araç tasarlandı ve üretildi. Acil bir durumda itfaiye ekiplerinin, yangınla mücadele operasyonlarına baÅŸlamak için 5 dakika içinde kimyasal parktaki herhangi bir yere ulaÅŸabilmesi gerekli. Bu doÄŸrultuda diÄŸer donanım özelliklerinin yanı sıra, 12 metre itfaiye aracı için Allison tam otomatik ÅŸanzıman tercih edildi. 40 tonluk kamyonun acil bir durumda sanayi sitesi çevresinde hızlı ve kontrollü bir ÅŸekilde olay yerine ulaÅŸabilmesi için motor gücünün ve torkunun tam ve kesintisiz olarak tekerleklere aktarılması gerekiyor. Allison ÅŸanzımanın patentli tork konvertörü ve kesintisiz tam güç vites geçiÅŸleri, olaÄŸanüstü ivmelenme ve kesintisiz çekiÅŸ gücü sunuyor.

Chemiepark Knapsack Ä°tfaiye Departmanı Teknoloji BaÅŸkanı Dennis Scholzen, konuyla ilgili olarak; "Tesiste genellikle kısa mesafeler kat ediyoruz. Öte yandan çok fazla viraj, dönüÅŸ ve kavÅŸak bulunuyor. Bu nedenle sürekli yavaÅŸlamamız ve hızlanmamız gerekiyor. Tam otomatik ÅŸanzıman kullanırken daha iyi bir ivmelenme saÄŸlıyoruz. Anında hızlanma mümkün ve otomatikleÅŸtirilmiÅŸ manuel ÅŸanzımanlarda olduÄŸu gibi kontrolsüz ÅŸekilde hızın birden düÅŸmesi söz konusu deÄŸil. Üstün araç kontrolünden ekibimiz de oldukça memnun" diye açıklıyor.

EMPL üstyapılı MAN TGS 41.480 8x4 BB, yüksek kapasiteli arazöz, Allison 4500 tam otomatik ÅŸanzıman ve 12,4 litre hacimli 6 silindirli dizel motora sahip. 353 kW (473 bg) güç ve 1.000 dev/dak'da 1.900 Nm tork saÄŸlayan MAN D26 motorundan güç alan 41 tonluk araç, 100 km/sa (62 mph) maksimum hıza ulaÅŸabiliyor.

Araç üstyapısının en büyük kısmında 9.500 litrelik söndürme suyu deposunun yanı sıra 4.500 litrelik ilave köpük deposu ve 500 kg'lık tozlu söndürme sistemi bulunuyor. Arka ekipman bölmesine monte edilen santrifüjlü yangın pompası, 10 bar'da 8.000 l/dak kapasiteye sahip. Aracın üstünde bulunan, 360° dönebilen Skorpio söndürme kolu, uzaktan kumanda sistemi ile 25 metreye kadar uzatılabiliyor ve en uzun konumda dakikada 3.500 litre su pompalanabiliyor. Böylece acil durumlar için önemli bir fayda saÄŸlanarak 90 metre mesafedeki hedeflere ulaşılabiliyor.

Allison ÅŸanzımanın pump and roll yeteneÄŸi, araç hareket halindeyken yangınla mücadele operasyonunun devam etmesini saÄŸlıyor. Dennis Scholzen; "Bu özellik, araç güvenli bir ÅŸekilde manevra yaparken aynı zamanda etkili yangın söndürme için gerekli olan PTO aracılığıyla su pompasını çalıştırmamıza izin verdiÄŸi için çok büyük bir avantaj saÄŸlıyor. OtomatikleÅŸtirilmiÅŸ manuel ÅŸanzımanla bu mümkün deÄŸil. Åžanzımanın su pompası ve hidrolik için iki PTO'su genel olarak ekipmanla son derece iyi çalışıyor" dedi.

Chemiepark Knapsack Ä°tfaiye Departmanı BaÅŸkanı Ralf Lassmann, açıklamasında; "Tam otomatik ÅŸanzıman donanımlı bu araç konfigürasyonunu gerçekten beÄŸendik. Tekerleklere gücü, bir otomatikleÅŸtirilmiÅŸ manuel ÅŸanzımandan çok daha iyi aktarıyor. Açıkçası bu kadar büyük bir fark beklemiyorduk. Sonuçta iki adet 4 akslı ve bir adet 2 akslı olmak üzere Allison ÅŸanzıman donanımlı üç araç daha sipariÅŸ ettik” diye açıkladı.
Allison Transmission Bölge Satış Müdürü Stephan Marker ise; “Allison tam otomatik ÅŸanzımanlar, en zorlu koÅŸullarda ivmelenme, güvenilirlik ve saÄŸlamlık açısından kanıtlanan üstün performansları ile dünya çapında çok sayıda itfaiye departmanı tarafından tercih ediliyor. Ayrıca özel itfaiye performans kalibrasyonu nedeniyle diÄŸer teknolojilerden farklılaşıyor. Tam otomatik ÅŸanzımanın, acil durum sürüÅŸleri sırasında sürücünün üzerindeki baskıyı gerçekten azaltmasının tek yolu, vites deÄŸiÅŸtirme stratejisinin bu araçlara tam olarak uyarlanması ve ÅŸanzımanın sürücü ile birlikte etkin bir ÅŸekilde çalışması oluyor" dedi. 


 

R E K L A M

İlginizi çekebilir...

Münih Havalimanı İtfaiyesi: Allison Tam Otomatik Şanzıman Donanımlı Panther

Almanya'nın ikinci büyük havalimanı olan Münih Havalimanı'ndaki itfaiye ekibi, dört yeni Rosenbauer Panther 8x8 aracı kullanıyor. 52 tonluk bü...
29 Ocak 2024

Madrid İtfaiyesi Allison Şanzıman Donanımlı Kamyonları Tercih Etti

Madrid İtfaiyesi, Allison tam otomatik şanzıman donanımlı 13 adet Renault Trucks itfaiye aracıyla filosunu güçlendirdi....
20 Mart 2023

Orman Yangınlarıyla Mücadelede Özel Araçlar: Allison Tam Otomatik Şanzımanlı Tatra Force

Alman federal eyaletleri Brandenburg ve Mecklenburg-Vorpommern, orman yangınlarıyla mücadele için itfaiye ekipmanlarına yatırım yapıyor....
20 Nisan 2022

 
Anladım
Web sitemizde kullanıcı deneyiminizi artırmak için çerez (cookie) kullanılır. Daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız...

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • DoÄŸalgaz Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Tesisat Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • YeÅŸilBina Dergisi
  • Ä°klimlendirme Sektörü KataloÄŸu
  • Yangın ve Güvenlik Sektörü KataloÄŸu
  • Yalıtım Sektörü KataloÄŸu
  • Su ve Çevre Sektörü KataloÄŸu

©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Åž. | Sektörel Yayıncılar DerneÄŸi üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.