Yangın ve Güvenlik Dergisi 98. Sayı (Ekim 2006)

1 SÖYLEŞi -ÜRÜN TANITIMI Alarm Merkezi Açısından Getirdikleri 1. Bir aboneden gelen grup alarmlar için tek seferde değerlendirme yapılabiliyor bu da operatör alarm değerlendirme süresini oldukça kısaltıyor. 2. Tüm operatör işlem leri tek tek kayıt altına alınıyor (log) ve bunlarla ilgili aylık haftalık istatistiki raporlar alınabiliyor. Bu sayede çalışma oranına göre operatör prim sistemi geliştirilebiliyor. Ayrıca bir yanl ış uygulama durumunda uygulamayı yapan operatör rahatlıkla tespit edilebiliyor. 3. Otomatik telefon araması. A-traq aranacak numarayı operatörün elle çevirmesine ihtiyaç duymadan otomatik olarak çevirebiliyor. Bu da alarm değerlendirme süresini kısaltıyor. 4. Test sinyali kontrolü 1 saate kadar indirilerek yapılabiliyor. 5. Sinyal takibi sadece test sinyali olan aboneler için değil tüm aboneler için yapı lıyor. Böylece abone kendi sisteminin sürekli kontrol edildiğin i hissediyor. 6. Bir müşteriye ait tüm abonelerin açılış kapanış raporları operatörün hazırlamasına gerek olmadan otomatik olarak hazırlanabiliyor. Faks veya e-posta yoluyla günlük olarak otomatik gönderiliyor. Bu özellik zincir mağazaları sisteme dahil etmek için büyük bir avantaj sağl ıyor. 7. Tüm abone ve müşteri kayıtları tek tuşla excel'e aktarı labiliyor. 8. Alarm anında program tarafından istenilen alarm sesi tonunda operatör uyarılabiliyor. 9. En küçük detay işleme kadar operatör yetkilendirmeleri yapılabiliyor. 1 O. 1 O bin abone üstü desteği ve her türlü receiver ile çalışabilme olanağı sağlanıyor. Birden fazla receiverın hepsini bir araya toplamak için Atraq sorunsuz bir çözüm oluşturuyor. IYANGIN ve GÜVENLİK SAYI 98 66 A-traq'in Getirdikleri 11. Herhangi bir alarm değerlendirme işleminde rapor yazmak fare ile tek tıklamayla yapılabiliyor. 12. Her abone için ayrı protokol tablosu yerine özelleştirilebilir standart protokol tabloları kullanılıyor. Böylece protokol üzerindeki en küçük değişiklik tüm abonelere yansıtılabiliyor. 13. A-traq otomatik olarak rapor basım tarihlerini müşteri tiplerine göre günlük olarak hatı rlatıyor. 14. Müşteri tipi ve anlaşma tipi kavramlarıyla bir alarm merkezinin finanssal analiz raporunu dökebiliyor. Böylece karar destek sistemi olarak da görev yapıyor. 15. Teknik servis formları, bağlanan aboneler ve kesilen aboneler raporları otomatik olarak hazırlanabiliyor. Müşteri Açısından Getirdikleri 1. Açılış kapanış takibi, erken açılış, geç açılış, erken kapanış, geç kapanış gibi 4 ayrı şekilde ve ayrı ayrı toleranslar verilerek yap ı labi liyor. Bu özellik sayesinde işyeri sahibinin, "işyerim şu saate kadar açılmazsa, şu saatten önce kapanırsa, şu saate kadar kapanmazsa, şu saatten önce açılırsa" gibi direktifleri kolayl ıkla program tarafından alarm olarak operatör önüne düşürülebiliyor. 2. istenildiği takdirde her müşteri için açılış kapanış raporu A-traq tarafından otomatik olarak e-posta ve faks yoluyla gönderilebiliyor. 3. Abonenin ev ya da işyeri planı bilgisayara yüklenebiliyor ve bir alarm durumunda o plandan hangi bölgeden alarm geldiği operatör tarafından takip edilebiliyor ve böylece polise yada jandarmaya alarm hakkında detaylı bilgilendirme hizmeti verilebiliyor. 4. Her abonenin panel markası ve modeli set edilebiliyor. Böylece ilgili teknik servise panel modeliyle ilgili bilgi verilirken müşteriye de panelin kullanımıyla ilgili detaylı bilgi girilen kılavuzdan rahatl ıkla verilebiliyor. 5. Web management tool sayesinde alarm merkezinin çalışması ile ilgili her türlü yönetim raporu web üzerinden doğrudan veritabanından alınabiliyor. (Toplam abone sayı sı, günlük değerlendirilen sinyal sayıları , günlük bağlanan/kesilen aboneler, satıcı firmalara göre abone sayıları vb. gibi bir çok rapor.) 6. Web user tool sayesinde her abone kendisine ait web şifresiyle lnternet' ten canlı olarak sinyallerini ve raporlarını görebiliyor. Çoğu aboneye, bu sayede posta yollu rapor gönderme gereksinimi ortadan kalkmış oluyor bu da alarm merkezi için büyük bir maddi tasarrufa neden oluyor. 7. Web technician tool sayesinde her satıcı firma ve teknik servis kendi abonelerinin bilgilerini bölge listelerini lnternet'ten otomatik olarak güncelleyebiliyor, alarm merkezinde kaç aboneye sahip oldukların ı hangi abonelerden arıza geldiğini görebiliyorlar. 8. Client destekli güvenlik sistemleri özelliği sayesinde özel güvenlik ekibine sahip kurumlar/siteler vb. sistemlerini kendi ekranlarından denetlenebiliyorlar. Bu tür kurumlardan gelen sinyaller A-traq tarafından ilgili kurum/ site güvenlik merkezine lnternet üzerinden online olarak gönderiliyor ve böylece ilgili güvenlik ekibi de olay ile ilgili aranmaya ihtiyaç olmadan uyarılmış oluyor. ■

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=