liş GÜVENLiĞi t Vücut koşumunun bağlantı noktası omuz hizasında sırt kısmın merkez noktasında olmalıdır. t Sanayi işlerinde sadece sanayi için onayl ı vücut koşumunu kullanılmalıdır. Dağ sporlarında tırmanmada kullanılan koşumlar kullanılmaz. 2.2.3.1. P-453 Tam Korumalı Vücut Kuşağı 1. Tam Korumalı Vücut Kuşağının , tasarımı, ergonominin genel ilkelerine uygun olarak yapılmış olmalıdır. Kullanıcının; yüksek yapılarda , düz hatlarda, askıda, oturarak veya kayarak yapılan uzun süreli çalışmalarda, personelin çal ışmasına engel olmayacak şekilde rahatlık sağlamalıdır. Ayrıca insanın dolaşım sistemini olumsuz yönde etkilemeyecek şekilde tasarlanmalıdır. 2. Kemer kolonları; omuzlardan, koltuk altlarından, belden, bacaklardan, vücudu tamamıyla saracak şekilde olmalı, kullanıcıya uymalı ve her bedene göre ayarlanabilmelidir. 3. Kemer göğüs bölgesinden, taşıma kolonları ile birleştirilerek minimum 22 kN çekme gücüne sahip, EN 362 standardına uygun rekorlu karabina kanca bulunmal ıdır. 4. Kemer minimum 45mm eninde, 1.5 mm et kalınlığında , %100 Polyester veya Polyamid kolondan imal edilmiş olacak, kolonların arka ve ön tarafında (gece güvenliği için) minimum 40x40mm ebatlarında, en az ikişer adet reflektif bant bulunmalıdır. 5. Kemer üzerinde üç adet taşıyıcı D halka bulunacak. Bunlardan biri kemer kolonlarının sırtta birleştiği sırt plakası üzerinde, diğerleri ise bel yastığının sağında ve solunda bulunmalıdır. Kemerin toka ve metal aksamları paslanmaz 304 kalite çelikten veya alüminyum alaşımdan imal, paslanmaya ve korozyona karşı dayanıklı, 22kN kapasiteli, EN 362 standardına uygun olarak imal edilmiş olmalıdır. 6. Kemer dikişleri yüksek mukavemetli polyester veya polyamid 210/4-210/ 6 bükümlü iplikten dikilmiş olup, kolon bitim yerleri açık alev kullanılmadan sıcak rezistans ile kesilmiş olmalıdır. Ayrıca gözle yapılacak muayene için dikiş iplikleri kolonlardan farklı renklerden kullanılmalıdır. YANGIN ve GÜVENLİK SAYI 93 94 7. Kemerin bel yastığı ergonomik, ter emici, omurga koruyucu yapıda, % 100 polyester, 3 adet alet askılıklı ve reflektif bantlı olmalıdır. Bel yastığı uluslararası ölçülerde (minimum 75cmx 19,5cm) olmalıdır. Kemer bel yastığı su üzerindeki çalışmalarda boğulmaya karşı; suda yüzerek kemerin tamamını yüzdürecek ve kişiye bu konuda yardım ederek ekstra yük getirmeyecek şekilde olmalıdır. Kemer omuz ve bacak yastıkları opsiyonel olmalıdır. 8. Kemer halatı minimum 22 kN'ye dayanıklı polyamid ve polyester malzemeden EN 354 standartlarına uygun olmalıdır. Kemer halatı kullanım yerine göre sekiz figürlü ayarlanabilir biçimde verilebilir. 9. Kemer CE 0123 istasyon numaralı ve EN 361 -EN 358 standartlarına uygun olmalı ve bu belgeler ibraz edilmelidir. 10.Kemer üzerinde: üretici markası, model numarası, bağlı bulunduğu standart, üretim yılı, beden ölçüsünün yazılı olduğu nizami bir etiket bulunmalıdır. Bu etiket silinmeyecek şekilde ve dış etkenlerden korumak amacı şeffaf bir asetat ile dikilmiş olmalıdır. 11.Kemer kendi poşetinde, kullanma kılavuzu ile birlikte üzerinde model numarası ve standardı yazılı korunaklı bir çanta içinde teslim edilmelidir. iki halatı en kısa zamanda eklemek durumunda kalsanız ne yapardınız? Hem düğümün gerekli yükü taşıyacak kadar sıkı olmasını hem de gerektiğinde çabucak çözülmesini istiyor olabilirsiniz. Ayrıca halatlarda mümkün olduğunca düğüm yapılmadığını, her düğümün halatın mukavemetini ortalama % 50 azalttığını da biliyorsunuz. Beklediğiniz şartları standartlar çerçevesinde sağlamak, hele telaşla bu işi yapmak hatalara neden olabilir. İşte bu durumda karabinalar imdada yetişir. Hem bağlantı yaparken hem de çözerken bu işi tek hareketle yapmanız mümkündür. Bu durumda tek handikap, bağlantı yerinin çekme için çalışması gerektiğidir. Gevşeme, sallanma, dalgalanma gibi her tür zor hareketler yapılacaksa, karabina kullanmalısınız. Aynı noktada birden çok bağlantı gerekiyorsa, ipin veya halatın belirli noktada bükülmesi sabitlenmesi durumlarında; halkalar," O" demirleri "Jumarlar" gibi pek çok yardımcı eleman söz konusu olacaktır. Kaldırma, taşıma, belirli noktalarda kuvvet uygulamak gerektiği hallerde makaralar ve sapanlar işe yarayacaktır. Özellikle belli yükler halatlar yardımıyla kaldırılıp taşınacaksa sapanlara ihtiyacınız olacak demektir. Sabitleme veya ankraj noktaları oluşturulmasında mapa kullanılabilir. Kullanış amacına göre oldukça çeşitleri olan mapaların kullanımı zamandan kazanma, standart belirleme açısından faydalıdır. X j Resim-SA. Ön Görünüş j Resim-5B. Arka Görünüş ~==========================:'..----==========:::::'.J ■
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=