IYANGIN GÜVENLiĞi a. Yangın, kaza vb olay öncesi • Projeden başlamak üzere işletme içi risk bölümlerinin tespit edilmesi, bu risklere uygun sabit ve seyyar yangın söndürme sistem ve cihazların ı n yerleşti rilmesi , • Yangın savunma malzeme ve personel koruyucu teçhizatının işletme riskine uygun olarak tespit edilmesi, t İşletmeler kuruluş aşamasından (projeden başlayan) üretime geçene kadar yapılan işlemlerin itfaiye teşkilatı tarafından standart, yönetmelik ve talimatlara uygunluğunun takip edilir olması, t İşletmece kullanılan ham ve mamül maddelerle ilgili, tesellüm-üretim-depolama ve sevkiyatta ortaya çıkabilecek tehlikelerin belirlenmesi ve önlem alı nması , t Tüm işletmeyi kapsayacak şekilde Sivil Savunma kapsam ı nda , "Acil Eylem Planı" adı altında yangından korunma, doğal afetlerden korunma ve sabotajlardan korunma planlarının hazırlatılması ve uygu latıl ması, t Bütün bu faaliyetler ışığında, işletmede yangın savunma ekiplerinin kurulması ve eğitilmesin i müteakip ruhsatlandırmaya esas "Yangın Yeterlilik Belgesi"nin verilmesi, t Çalışan tüm personelin yangın güvenrini önceden tanımış olması ve malzeme bilgi formları n ın üzerinde çalışmış olması olayın vahametini otomatikmen azaltı r. t İtfaiye teşkilatı risklere uygun olarak işletmelere aldırdığı yangın malzeme ve eçhizelerinden ve işletmelerde eğitim verdiği personelden olay anında faydalanabilir. t Yangının kısa sürede sönmesi, işlerin aksamadan vaat edilen süre zarfında imal edilmelerine olanak sağlar ve işletmelerde çal ışan personelin işsiz kalmasını engeller. l iği konusunda bilgilendirilmesi, olay c. Yangın, kaza vb. olay sonrası çı kmasını önleyebilir veya azaltabilir. İtfaiye Kuramayan OSB'lerin Dezavantajları t Yasal mevzuatların uygulanmasında zaman kaybı olabilir. t Şehir itfaiyesinin sorumluluk alanını n geniş olması, daha az kontrol, denetim ve eğitim hizmeti verebi li rl iğ i nedeniyle tedbirler aksayabilir. t Şehir itfaiyesinin uzak olması ve itfaiye personelinin işletmelerin yerleşimi, ham ve mamül maddelerini tan ımaması nedeniyle olası yangınlarda müdahale gecikebilir, hasar/zayiat artabilir. Sonuç Sonuç olarak her Organize Sanayi Böl- • İtfaiye ve işletme yetkilisi tarafından gesinin coğrafi konumu, sektöre! yapısı b. Yangın, kaza vb. olay anı t İşletme personelinin aldığı yangın eğitimine bağlı olarak yangın ve kaza anında olaya ilk müdahaleyi yapması, hadisenin büyüyüp genişlemesini ve zararın artmasını engeller. t İtfaiye teşkilatının olay yerine yakın olması ve ihbarı erken alması ile büyük bir zaman kazanımı olduğundan can ve mal kaybı azalır. t İtfaiye personelinin yangın ve kaza yehasar tespiti yapılarak raporlandırma yoluna gidilir. t İtfaiye personeli, yangın ve kaza olayının yaşandığı işletme personeli tarafından olay değerlend irme ve risk analizi yapı larak eksik/aksak hususlar gözden geçirilir. t Eksik bulunan konularda, (personel yetersizliği ve malzeme eksikliği vb gibi) ivedilikle personel bilgilendirilmesine, malzeme alım ına gidilerek olayın tekrarlanması engellenmiş olur. Yangının kısa sürede sönmesi, işlerin aksamadan vaat edilen süre zarfında imal edilmelerine olanak sağlar ve işletmelerde çalışan personelin işsiz kalmasını engeller. YANGIN ve GÜVENLiK SAYI 93 80 ve yerleşim konumuna uygun olarak yangın önlemlerinin uygulanması n ı ve yangın güvenliğini ön planda tutacak, GOSB Bölge Müdürü A.Okan ÇAĞLARIN "Biz itfaiyecilerimize yang ına gitmesinler diye para veriyoruz" sözünü doğrulayacak şekilde kendi itfaiyesini kurması milli servetin korunması adına faydalı bir adım olacaktır. Kaynaklar 1. 24021 Sayılı Resmi Gazetede yayııılaııaıı 4562 nolıı Organize Sanayi Bölgeleri Kanunu. 2. 24713 Sayılı Resmi Gazetede yayııılanaıı "Organize Sanayi Bölgeleri Uygulama Yönetmeliği". ■
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=