AKLINIZDA BULUNSUN 1 Acil Durum Planlamasında Dört Adım - il Mehmet Bilgitekin tarafından hazırlanan bu derlemede Kurumsal Acil Durum Planı oluşturmanın dört adımından son ikisini "Planlanın Geliştirilmesi" ve "Planın Uygulanması" adımlarını okuyabileceksiniz. Planlama takımı oluşturdunuz, tehlikelerin ve olanakların analizini 1. ve 2. adımlarda gerçekleştirdiniz. Şimdi bir acil durum planı geliştirmek için hazır olabilirsiniz. Bu kısım bunun nasıl yapacağınızı anlatıyor. 3. ADIM: PLANI GELİŞTİR Plan Parçaları Plan aşağıdaki temel pa rçaları içermelidir. 1. Yönetim Özeti Yönetim özeti yönetime, şu konularla ilgili özet bilgi verir: Plan amacı; tesis, kurum ve binanın acil durum yönetim politikası; kilit personelin sorumluluk ve yetkileri; meydana gelebilecek acil durum tipleri; müdahale operasyonlarının nereden idare edileceği. 2. Acil durum Yönetimi Elemanları Planın bu kısmı acil durum yönetiminin çekirdek elemanlarına tesis, kurum ve binanın yaklaşımını özetle verir. Bunlar: t Yönetim ve kontrol t Haberleşme t Can güvenliği t Mal ve mülkün korunması t Halka ulaşma t İyileştirme ve restorasyon t Yönetim ve lojistik Bu elemanlar; tesisin, kurumun ve binanın operasyonları yürütürken, personel ve ekipmanı korurken izlenecek acil durum prosedürlerinin temelidir. 3. Acil Durum Müdahale Prosedürleri Prosedürler acil durumlara tesis, kurum ve binaya nasıl müdahalede bulunulacağını belirler. Bunları mümkün olduğu anda; orta ve üst yönetim, birim müdürleri, müdahale personeli ve işçilerin kolayca ulaşabileceği kontrol listeleri serisi olarak geliştirilmelidir. Hangi aksiyonların gerektiğini saptamak aşağıdaki maddeler çerçevesinde belirlenir: t Durumu değerlendirme t Özellikle ilk üç günde çalışanları, ziyaretçileri, ekipmanları, önemli kay ıtları ve diğer varlıkları koruma t İşin ve hizmetlerin tekrar ayağa kaldırılması Bomba tehdidi veya hortum gibi durumlar ve aşağıdaki gibi işlevler için özel prosedürlere ihtiyaç duyulabilir: t Çalışanlar, ziyaretçiler ve müşterilerin uyarılması t Personel ve müdahalecilerle haberleşme t Tahliyenin yapılıp, herkesin sayılması t Müdahale aktivitelerinin yönetimi t Acil durum yönetim merkezini aktive etme ve çal ı ştırma t Yangınlarla mücadele etme t Tesis, kurum ve binayı kapatma t önemli kayıtları koruma 4. Destek belgeleri - Acil Durumda Gerekebilecek Belgeler t Acil durum çağrı listesi (cüzdan sığacak şekilde mümkünse), acil durumlara müdahale ile ilgili olan tüm kişilerin listesi, 24 saat erişilebilir telefonları ve sorumlulukları t Aşağıdakileri de içeren bina ve alan haritaları a. Tesisat kesme kapama yerleri b.Su hidrandı c. Su vanaları d.Su hatları boruları e. Gaz vanaları f. Gaz hatl_arı boruları g.Elektrik kapama yerleri h.Elektrik ara dağıtım noktaları i. Fırtına kanalları, lağımlar AKUT, (Arama Kurtarma Derneği) j. Kanalizasyon hatları k. Her binanın yeri (sokak ve bina ismi dahil) 1. Kat planları m.Alarm ve endikatörler n. Yangın söndürücüleri o. Yangın söndürme sistemleri p.Ç ı kışlar q.Merdivenler r. Kaçış rotaları s. Yasak alanlar t. Tehlikeli maddeler (temizleme ve kimyasalları) u.Pahalı değerli şeyler 5. Kaynak Listeleri Kaynakların listesi (ekipman, malzeme, hizmetler) acil durumda ihtiyaç duyulacak; diğer kurumlar lle resmi kurumlar ile yardımlaşma anlaşmaları. Acil bir durumda, bütün personelin mutlaka bilmesi gerekenler 1. Benim rolüm ne? 2. Ben nereye gideceğim? Bazı tesis, kurum ve binalar aşağıdaki unsurları geliştirmek zorundadır: 1.Acil durum kaçış prosedürleri ve rotaları 2. Tahliye öncesi kritik işleri operasyonları yürütecek personelle ilgili prosedürler 3. Tüm çalışanları, ziyaretçileri, müşterileri ve müteahhitleri tahliye biter bitmez saymak için prosedürler 4. Görevlendirilen çalışanlar için kurtarma ve tıbbi görevler 5.Acil durumları rapor etme prosedürleri 6. Planla ilgili irtibat kurulacak birim ve kişi lerin isimleri Gelişme Süreci Planı geliştirmek için aşağıdakilere başvurulabilir: YANGIN ve GÜVENLiK SAYI 93 139
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=