Yangın ve Güvenlik Dergisi 91. Sayı (Kasım-Aralık 2005)

ICCTV gelirler. Genellikle insanların itfa iyeyi çağırma anı alevlerin d ışarıdan görünmeye başladığı andır ve kaçınılmaz olarak artık çok geç olmuştur. Ek olarak otomatik yangın alarmları hakkındaki son CFOA sözleşmesi yangın alarmlarını yangın servislerine ileten otomatik yangın alarmı kullanan şirketlerin , alarm aktivasyonların ı süzmeleri için bazı adımlar atması gerektiğini söyler. Böylece kontrol servis sağlayıcıları uzaktan test etme ve yangın alarm sistemlerinin kontrolü gibi servisleri sunarak yardım edebilirler. Güvenlik ve yangın alarmı sinyalleri genel olarak kontrol merkezlerine yönlendirildiğinden çoğu elektronik ve mekanik işlemler ve iş yerinin yaşaması için hayati önem taşıyan sistemler ayrıca kontrol edilebilir. Çoğu servis sağlayıcısı üretim hatlarının, kazanların, soğutucuların ve dondurma ünitelerinin kontrolünü yapmayı kabul eder. Aslında bu ekipmanların çoğu çeşid i normal ve anormal aktiviteleri algılayabilen sensörlerle desteklenebilir. Örneğin , makina duraklamalarını, sıcaklık yükselme ve düşüşlerinin, basınç düşüşlerini, cihaz hatalarını algılamak mümkündür. Kullanıcının nasıl davranacağını seçme şansı sunar. Kontrol merkezleri ayrıca yerleşim yeriyle irtibata geçebilir ya da oradaki ilgili personeli arayabilir. Bazı durumlarda, kontrol merkezi ekipmanı s ıfırlayabilir ya da yerleşke personeli tarafından yapılan aktiviteleri görebilir. Şirketler ayrıca uydu sitelerde bulunan ya da seyahat şirketlerinin araçlarında bulunan yalnız personeli de izleyebilirler. Sistem tehlikeli çevre şartlarında yalnız Şekil 3. Uzaktan video görüntüleme ıııerkezleri ve alamı alma merkezleri ek servisler sunabilir ve alamı karşılama aktiviteleriyle ay111 lıizıııet seviyesinde görev yaparlaı: YANGIN ve GÜVENLİK SAYI 91 122 Şekil 2. Kabul edilmiş kontrol merkezlerinin kuvvetli ve güvenilir altyapı/an ve iyi eğitilmiş personeli varc/11: çalışan personelle de kontak kurabilir. Kontrol istasyonu çalışanları bağlantı koptuğunda ya da yalnız çalışan elemanla olan iletişim kesildiği zaman alarm seviyesini arttırabilir. Ayrıca araçlar takip edilebilir ve araç durduğu ya da kaybolduğu zaman kontrol istasyonu seyahat edilen yolun rotasına ulaşabilir. Devamlılık Sorusu İş sürekliliği modern dünyada hayati önem taşımaktadır. Çoğu şirket yer değiştirmek zorunda kaldığında, elektrikler kesildiğinde ya da bilgi teknolojilerinde hatalar oluştuğunda aynı zamanda nasıl işlerine devam ederler? Bazı kontrol merkezleri, örneğin doğal afetler olduğu zaman, iş yeriniz tekrar eskisi gibi faaliyete geçene kadar sizin iş yerinizdeymişler gibi telefon iletişimin i ele alırlar, telefonlara cevap verirler ve bilgi akışını sağlarlar. Kontrol istasyonları, halkın soruları ya da bildirmek istedikleri bir olay olduğunda bazı yardım noktalarına da yardım ederler. Gerçekten de bazı kontrol merkezleri şirketinizin performansını arttırmak için tam rapor özelliğini servislerine dahil ederler. Alışveriş merkezlerinde futbol maçlarının sonuçla rını bildirmek gibi ikincil görevlerini de CCTV sistemleri çözümlerinin bulunduğu yerlerde gerçekleştirebilirler. Diğer yerleşim yeri yönetim görevleri kontrol istasyonu çalışanlarına devredilebilir. Örneğin, bina g irişle ri ve özel kapılar kontrol merkezindeki görevli tarafından belirli saatler dışında uzaktan kilitlenebilir. Kontrol merkezinin bu bahsedilenleri yaptığından emin olmak için de tam doğrulama prosesi tasarlanabilmektedir ve bu site içi aktiviteler CCTV sistemiyle görüntülenebilmektedir. Özet Alarm alma merkezleri ve uzaktan video kontrol merkezleri taviz vermeyen standartları olan alarm verilerini alma ve davetsiz misafir algılaması için sinyal göndermek ve katı kurallara uymak zorundadır. Yerleşke hakkındaki verilerin nasıl tutulması gerektiğini söyleyen sert düzenlemeler vardır. Bu yüzden istenilen standartlarla uyuşan kabul edilmiş kontrol uygulamaları yerleşkenize daha çok şey sunabilir. Eğer bu sistemlerin yarattığı veriler ve güvenlik sisteminizin tüm kontrolüyle bu şirketlere güvenirseniz o zaman yeteneklerinin izin verdiği daha bir çok görev sizi bekliyor. Sundukları en önemli servis olarak güvenlik ve emniyet kontrol uygulamalarını düşünmek doğru bir yaklaşımdır fakat aralarında iyi iş ilişkileri olan şirketlerden aldıkları destek ve servislerin seviyesini arttırmamaları bazı risk yöneticilerinin ileri görüşlü olmamasından kaynaklanıyor. Tüm alarm alma merkezleri ve uzaktan video görüntüleme merkezleri burada bahsedilen tüm servisleri sağlayamaz ve bazıları da burada sözü edilmeyen hizmetler sunar; kaçını lmaz olarak da bu hizmetler bazı alarm alma merkezleri ile uzaktan video kontrol merkezlerinin kapsadığı özelliklere göre değişmektedir. Eğer özel bir ekipman tanıtılırsa ya da uzman personel eğitimleri gerçekleştirilirse siz bundan fayda sağlayabil irsiniz. Yine de, en önemli nokta; kabul edilen alarm alma merkezleri ve uzaktan video kontrol merkezlerinin profesyonel oluşları, kuvvetli ve güvenilir altyapıları oluşu ve iyi eğitilmiş personelin yaptığı işten gurur duyması olarak gösterilebilir. Bu da destek şirketlerinin bazı hizmetleri hakkında söyleyemeyeceğiniz bir şey ve çoğu risk yöneticisinin kullanması gereken bir faydadır.■

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=