1 KAPAK KONUSU çalışmamız gereken husus, profesyonel becerilerin ve vasıfların, tek başına yetkinlik göstergesi olmadığıdır" diyor. Davada Elele Tabii ki, yetkinliğin tanımı, bu yaz kanunlaşması beklenen İşyerinde Sağlık, Güvenlik ve Refah Kararnamesi'nin yeni unsurlardan sadece biri. Kanunlaştığı zaman, Beegan'a göre, Avrupa'daki "en modern sağlık ve güvenlik mevzuatı" olacak ve bu şekilde düşünmesinin sebeplerini görmek de zor değil. Örneğin, yeni kanun uyarınca, Sağlık ve Güvenlik Birimi, emniyet ihlallerini tespit ettiği anda ceza kesebilme yetkisine sahip olacaktır; halbuki bu fikir, Birleşik Krallık'ta, münakaşalı bir husustur. Henüz seviyeleri veya meblağları tespit edilmemiş olan cezalar, ihlale bağlı olarak, hem işverenlere hem de işçilere uygulanabilecektir. Beegan, "Bu cezalar, bir kaza gerçekleşmemiş, ancak ciddi bir olay gerçekleşme potansiyeli olan işyerleri için geçerlidir. Örneğin, bir elemana, kişisel korunma ekipmanları verilmiş, ancak kişi, kullanmamayı tercih etmiş ise, ceza verilmesinin bu eleman için caydırıcı nitelikte olduğunu düşünüyorum. Başından beri bu ekipmanları temin etmemiş ise, aynısı, işveren için de geçerli olacaktır. " diyor. Bu tür cezalar, kazaların veya üç günü aşan hastalıkların bildirilmemesi durumunda geçerli olacaktır, ancak halihazırda kesin bir liste hazırlanmamıştı r. Her halükarda, Beegan, sistemin "elimizdekilere katkıda bulunması ve adil, şeffaf bir şekilde uygulanması gerektiğini" ekliyor. Yeni kanunda yer alan, anında ceza uygulaması, Sağlık ve Güvenlik Birimi'nin doğru olarak gerçekleştirmeye çalıştığı hususlardan biri; diğerleri ise, emniyet beyanları ve uyuşturucu-alkol testleri. Beegan, "Serbest meslek sahipleri ve üç kişiden az eleman istihdam eden işverenlerin, büyük firmalardan daha farklı bir emniyet beyanı olması fikri üzerinden hareket etmek istiyoruz. Küçük ölçekli bir inşaat firmanız varsa, aynı gün içinde iki veya üç iş yapacaksınızdır; o yüzden raflarını zda emniyet beyanlarından oluşan bir dosya dağı bulunması da gerekmez" diyor. Gerçekten de, bu durumu düzeltmek üzere, Sağl ık ve Güvenlik Birimi, önemli adımlar atmış durumdadır; bunlardan IYANGIN ve GÜVENLiK SAYI 91 100 "Kişilere, işlerini yönetmelerinde yardımcı olmamıza imkan tanıyacak. Yönetim sistemleri, yeterince entegre sistemler değiller ve genellikle kazaların sebebi de bu." biri, kısa süre önce yayınlanan ve "ofisteki elemanlar ile, cephedeki elemanlar arasındaki boşluğu dengelemek" hedefi taşıyan Safe System of Work Plan'dır (Emniyetli Çalışma Sistem Planı). SSWP, tek sayfalık kontrol formlarından oluşur ve şantiye şefleri bunları kullanmak sureti ile çalışmalarını daha seri olarak ve doğrudan planlayabilir. Formlar doldurulup, tehlikeler ve gerekli kontroller tanımlandıktan sonra, bunlar çalışma ekibi ile görüşülmekte ve görev alan herkese bildirildiğini belirtmek üzere, her iki tarafça da imzalanmaktadır. Zehirli madde test işçileri konusunda, Beegan, Birimin bu hassas alanda çok dikkatli hareket etmesi gerektiğini biliyor ve "son dere nadir bir vaka" olduğunu düşündüğünü hususlarda danışmanlık alacağını belirtiyor. Yeni kanun, yönetilmesi gereken bir görevi de beraberinde getiriyor; bu, mevcut mevzuatta sadece zımnen belirtilen bir durum. Beegan, hemen, bunun, işverenlere ilave bir yük getirmeyeceğini belirtiyor; bunun amacı, "iyi yönetim sistemi"nin ne anlama geldiğini daha açık olarak ortaya koymak. "Kişilere, işlerini yönetmelerinde yardımcı olmamıza imkan tanıyacak. Yönetim sistemleri, yeterince entegre sistemler değiller ve genellikle kazaların sebebi de bu. Uygulamaları gereken bir sağlık ve emniyet yönetim sistemi bulunduğunu bile bile, kendi bildikleri gibi devam ettikleri bir durum istemiyoruz." Yeni kanun ile ilgili en radikal husus da, "makul ölçüde pratik" ifadesine dair bir tanım ihtiva edecek olmasıdır. Bu, İrlanda kanunlarında , türünün ilk nizami tanımıdır. Tanım, makul ölçüde pratiklik ifadesinin, İrlanda'da uygulanma şeklinin yeterince sağlıklı olmadığı yolundaki bir Avrupa Adalet Mahkemesi iddiası na cevap mahiyetindedir. İrlanda kanunları, Birleşik Devletler kanunlarına benzer şekilde kapsamlı olarak yazılmış olup, geçmişte, her iki ülke de, Çerçeve Direktiflerini uygulamadıkları gerekçesi ile, Brüksel'den ceza almıştır. Beegan, "Birleşik Krallık'ta olduğu şekilde, ancak bazı diğer Avrupalı meslektaşlarımızın aksine, kanunlarda bir hususu öngörmüşsek, bunu gerçekten de uyguluyor ve yürütülmesini sağlıyoruz; kanunlar da bunu tanımlamak üzere mevcut, ancak bunlar, Avrupa Komisyonu'nca yeterli görülmemiş" diyor. Ayrıca, tanımın "hiçbir şeyi değiştirmeyeceğini" de ekliyor. Beegan'ın memnun olduğu bir diğer husus da, kanunda yer alan bir hükmün, birimin, bazı fonksiyonlarını yerine getirmek üzere bir ticari (yan kuruluş) şirket kurmasına müsaade etmesi. Ancak, herkes bu görüşü paylaşmıyor. İrlanda'dan IOSH, ülkedeki emniyet uygulayıcıları açısından, bunun -örneğin danışmanlık alanlarında-haksız rekabete ve Sağlık ve Güvenlik Birimi, daha sonra hakkında takibat yapmak üzere gerekçesi doğabilecek bir firma için ticari hizmetler verirse, muhtemel bir menfaat çatışmasına yol açabileceği yolundaki endişelerini dile getirmekte. Beegan, kanun kapsamındaki bu mekanizmaya i lişkin her kararın, kamuoyunun görüş ve tavsiyelerine açık olacağını özenle belirtiyor. "Bunu ne şekilde kullanacağımıza karar
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=