kontroller üzerinde kavga eden insanlar tarafından ezilmiştr. Otelinizde duman veya yangın olduğuna dair en ufak bir kaygınız varsa, salgından kaçar gibi asansörden kaçının. Atlamak Atlamayla ilgili de birşeyler söylemem önemli, çünkü birçok insan bunu yapıyor. Çoğu ölüyor veya yaralanıyor. Atlamanızın gerekli olup olmadığını size söyleyemem. Her yangın, her ne kadar benzer de olsa, farklıdır. Fakat size, "atlayanlara" genellikle ne olduğunu söyleyebilirim. Birinci kattaysanız, sadece pencereyi açarak dışarı tırmanabilirsiniz. İkinci kattan atlarsanız, muhtemelen burKAPAK KONUSUI kulan bir ayak bileğiyle atlatırsınız, fakat binadan yeterince uzağa atlamalı sın ız. Birçok insan, pencere eşiklerine ve yolları üzerindeki çık ıntılara çarparlar, ve takla atarak düşerler. Kafa üstü düşüp kendilerini öldürmezseler, ciddi şekilde yaralanırlar. 3. kattan daha yüksekteyseniz, yaşama şansızın düşecektir. Yangınla savaşmanız daha iyi olacaktır. Yan binalar gerçekte olduğundan daha yakın gibi görünür ve bir keresinde birçoğu, 5 feet yakında görünüp aslında 15 feet uzaklıkta olan binaya atlamaya çalışırken ölmüştür. Birçok insanın atlamasına panik neden olur. Birkaç yıl önce, Brezilya'da 40 kişinin pencereden atlayıp 40'ının da öldüğü bir yangın olmuştu. Ne yazık ki, bunların 36'sı yangın söndürüldükten sonra atlamıştı. Etraflarında ölüme atlayanların yanında birçok insan içerde kalarak hayatta kalmıştır. Paniğe direnebilir ve net bir şekilde düşünebilirseniz, kendi en iyi yargı gücünüzü kullanabilirsiniz. İtfaiyeyi Aramak ister inanın, ister inanmayı n, otellerin çoğu gerçekten bir yangın olup olmadığı konusunda gerçekten emin olana veya yangını kendileri söndürmeye çalışana kadar itfaiyeyi aramıyorl ar. Bir yangın bildirmek için resepsiyonu aradığınızda, gidip bakacak vakti olan bir bellboy, güvenlik görevlisi veya başka birini gönderirler. Oteller, konuklarını " rahatsız etmek" için gönülsüzdürler. Caddelerde yangın sireninin ça lmasını utanç verici bulurlar ve ka labalığ ı kendileri dağıtmaya kalkarlar. New Orleans'taki otel yangınında, kayıtlar gösteriyor ki, itfaiye sadece odalardan birinde kalan bir konuktan telefon alm ıştı r. Bundan 20 dakika önce otel görevlilerine yangın bildirilmişti ve araştırması için yukarıya bir güvenlik görevlisi gönderdiler. Onun vücudu daha sonra 12. katta, asansörden 1 O feet uzakl ı kta bulundu. Duman kokusu aldığınızda veya bir yangın ihbarı yapmak istediğinizde , otel operatöründen arama yapmak için bir dış hat isteyin. itfaiyeyi arayarak, kurtarı l manız gerekebilir düşüncesiyle oda numaranızı verin. Utanmanıza gerek yok, biz bunun için varız. 6 insan öldükten 20 dakika sonra gelmektense, küçük bir yangın veya duman kokusu aldığınız bir motel için gelmeyi tercih ederiz. Otel idaresinin, sizi aksini yapmanıza ikna etmelerine izin vermeyin. Oteli biraz hayal kırıklığına uğratabilirsiniz, ama esasında bu kimin umrunda. Yangın departmanı, aradığınız için memnun olacaktı r: birçok hayatı kurtarmış olabilirsizin. Ayrıca, bu sayede birçok yeni insanla tanış ı rız! Evet, gerisi size kalmış. Bir otel acil durumunda, yalnızca siz ne yapacağınıza karar verebilirsiniz. Üzerinde konuştuğumuz alışkanlıkları edinerek böyle durumlara hazırlıklı olabilirsiniz.■ YANGIN ve GÜVENLİK SAYI 87 ~VERTECH ELECT~9.~JS:~ MJ~Jtti'Jj~jl: i!1ıl\Jj(i)Jj1Jti!R ~~VA@Jjl: $i,Ş;\~ lb.\Ql., Ş1:iı, Perpa Ticaret Merkezi B Blok Kat:8 No:889 80270 Şişli/lstanbul Telefon: O212 210 44 54 Faks: O212 210 25 64 www.bllfaguvenllk.c:om e-mall: lrtibat@bllfaguvenltk.c:om
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=