Yangın ve Güvenlik Dergisi 87. Sayı (Mayıs-Haziran 2005)

IMESKEN GÜVENLiĞi Hırsız alarmlarıyla ilgili iki lııısııs -ilk müdahale ve anahtar emniyetipek çok sebepten tartışılmaktadır. Alarm sistemine sa/tip yerlerde alarm çaldığmda o yere girme lıakkma sahip, belirlenmiş analılar emanetçileri vardır. Görevleri, gerektiğinde acil servislere içeri girme konıısıında yardımcı olmak, sistemi kııran şirket ile bağlantı kurarak sitemi başlangıç lıaliııe döndürmektir. Bıı kişiler genellikle o alanlara yakm oturan çalışanlar olınaktadıı: __ Tlıe London Keylıoldiııg Compaııy Risk UK, Nisan 2005 IYANGIN ve GÜVENLiK SAYI 87 100 Alarm Sonrası Endişe Verici Müdahale • I lk müdahale, alarm çaldığında ilk olarak müdahale eden kişi veya kurum için kullanılan terimdir. Bu, polis veya özel bir şirket ya da bir birey olabilir. Çoğu işyeri otomatik olarak polisin ilk müdahaleyi yapmasını beklemektedir ancak bu her zaman en iyi yöntem değildir. Polis müdahalesi için yeterli görülmeyen ya da olamayan alanlarda ya da güvenlik sistemlerinin -emniyetli ve güvenilir olan- polis tarafından onaylanan olmadığı hallerde, ilk müdahalede giderek artan bir şekilde özel sektör kullanılmaktadır. Böyle bir durumda ya bir kişi ya da bir şirketin temsilcisi alarm çaldığı zaman alana gelerek durumu değerlendirmektedir. Eğer bir suç işleniyorsa doğrulanmış olay üzerine polisi çağırmaktadır! Neden Özel Sektöre Yönelelim Anahtar emanetçileri ve ilk müdahale eden personel değişik görevler üstlend iği için ikisi kolaylıkla birleştirilebilir ve bu durum pek çok şirketin araştırdığı bir olaydır. İlk anda polisin müdahalesinin tercih edilebilir olduğu düşünülebilir, ancak bunun böyle olmamasının pek çok sebebi vardır. Örneğin, eğer bir şirket polisin Düzey 2 veya Düzey 3 karşılık alan B Tipi veya A Tipi sistem olarak tanımladığı bir sisteme sahipse, polis müdahale etmeyecektir. Sistemin statüsü değişmiştir ya da bir alandaki özel risklere en iyi hitap eden teknolojiler 2004 ACPO Güvenlik Sistemleri Politikası'nda onaylananlar arasında değildir (mevcut politikanın bir kopyası için www.risk-uk.com adresini ve Referanslar bölümünü ziyaret edin). Buna ek olarak, pek çok şirket kendi kendini güvenceye aldığı veya küçük riskleri kabul ettiği için bazıları sigortacıların ısrarla üzerinde durdukları polis ilk müdahalesine gerek duymamaktadır. Bu, onlara karşı karşıya kaldıkları spesifik risklere özel çözümler tasarlama olanağını vermektedir. Özellikle, risk yöneticileri ilgili dokümanların (bunların çoğu kontrollü alarmları belli koşullarda bütüncül bir güvenliğin önünde tutmaktadır) anlatım biçimini karşılayan sistemlere razı olmak yerine gerçek hayattaki sorunlara çözümler arayabilmektedirler. Diğer sorunlar arasında coğrafi durum yer a lmaktadı r. Polis coğrafi durum nedeniyle kabul edilebilir bir zamanda müdahale edemeyebilir. Son olarak, Düzey 1 alarmlara sahip A Tipi sistemleri olduğu zaman bile polisin yetersiz kaynakları yüzünden ilk müdahaleyi kabul edilebilir bir zamanda yapamadığı durumlar olmuştur. Dünyanın bazı yerlerinde özel müdahale ve anahtar emniyet servisi sıradan bir olaydır. Ancak, Birleşik Krallık'ta bu alan hala gelişiminin ilk evrelerindedir ve ticari anahtar emniyet hizmeti, sigortacı lar ve şirketler tarafından kabul edilmesine rağmen ilk müdahale hizmeti daha az sıradand ır. Düzey 1alarmlara sahip ATipi sistemleri olduğu zaman bile polisin yetersiz kaynakları yüzünden ilk müdahaleyi kabul edilebilir bir zamanda yapamadığı durumlar olmuştur.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=