Yangın ve Güvenlik Dergisi 84. Sayı (Ocak-Şubat 2005)

IMAKALE 5. Her İki Tarafça Ölçülebilen Değerlendirme Ölçütleri Geliştirmek Güvenlik hizmeti veren kuruluşun performans değerlendirme ölçütlerini belirlemek aslında bu kuruluşun hizmet süresi içerisinde ulaşması istenen hedeflerini belirleme aşamasıdır. "Hedefler tespit edilirken, hedeflerin belirli, ölçülebilir, gerçekçi, zamanla bağlantılı ve her iki tarafça benimsenmiş olması gerekir" (6], [7]. Bu yüzden hedef belirleme kuralları içerisindeki "ölçülebilir olma" koşulu değerlendirme ölçütlerini belirlemede de geçerlidir. örneğin, "güvenlik hizmeti veren kuruluş, personeline gerekli eğitimleri verecektir" demek yerine "güvenlik hizmeti veren kuruluş tüm amirlerine her biri 16 saat olmak üzere yılda iki kez yönetim becerilerini artıran eğitimler verecektir" demek güvenlik hizmeti veren kuruluşun performansını etkin bir şekilde ölçülebilir hale getirmektedir. 6. Değişiklik Yaratan Değerlendirme Ölçütleri Seçmek Güvenlik hizmeti, hizmeti veren personel ve hizmeti veren kuruluşun yöneticileri açısından bir süre sonra tekdüze bir yapıya dönüşmektedir. Değişiklik içeren değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesi, güvenlik çalışanları ve onların yöneticileri için kısmen de olsa hareketlilik ve canlılık sağlar. Örneğin, güvenlik hizmeti sağlayan kuruluşlar arasında yaygın olmayan spor testleri, değişiklik içeren bir değerlendirme ölçütü olarak ele alınabilir. YANGIN ve GÜVENLİK SAYI 84 90 Güvenlik hizmetleri, taşınan soruınlııluklara paralel olarak bir takım sınırlayıcı ve zorlayıcı standartlar içerir. Bu kııralların lıafifletilıııesi ya da değiştirilmesi görüşüıule olan bazı çalışanlar gerçeğe uygun bilgi vermeyebilirler. Performansı Kim ve Nasıl Değerlendirmeli? Güvenlik hizmeti veren kuruluşun performansının değerlendirilmesinde, hizmeti alan kuruluşun güvenlik yöneticisinin kişisel görüş ve değerlendirmeleri etkin bir rol oynamaktadır. Bununla beraber daha önce bahsedildiği üzere performansın değerlendirilişi sırasında mutlaka gerçek müşterinin görüşlerine de başvurulması gerekir. Yöneticilerin görüşlerinin yaygın olarak alınması performans değerlendirilmesi sırasında birçok değişik bakış açısı getirmekle beraber bu safhada değerlendirilme işlemi anlık kişisel gözlemlerden arındırı lmış olarak yapılmalıdır. Ancak bu koşul güvenlik yöneticisi ile beraber gerçek müşteri lerin ve yöneticilerin de performans değerlendirme ölçütleri hakkında bilgili olmalarını gerektirir. Robbins "performans değerlendirmesinde karşılaş ı lan problemlerden biri olan "göz ardı etmenin" çözümü, yöneticileri yapıcı değerlendirmeler konusunda bilgilendirmek ve eğitmektir" yorumuyla etkin bir performans değerlendirmesi için sadece hizmet veren kuruluşun değil aynı zamanda hizmet alan kuruluşun yöneticilerinin de bilgili olması gerektiğini ifade etmektedir [4], [5]. Değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesi aşamasında yöneticilerin işin içerisinde yer alması ve "elini taşın altına koyması" güvenlik farkındalığını artıracağı gibi güvenlik yöneticisinin işlerini de kolaylaştıracakt ı r. Kuruluşlar değişik bir uygulama yöntemi olarak güvenlik hizmetinin performansı ile ilgili çalışan anketleri yapmakta ve performansı bu şekilde değerlendirmektedir. Ancak bu yöntem iki noktada bizi yanl ış yön lendirebilir. Çalışanlar, verilen güvenlik hizmetinin sadece belli bir bölümü ile yüz yüze gelirler ve anket sırasında yapılmış olan yorumlar çoğunlukla günlük işleyişlerle ilgili bu bölümler hakkında olmaktadır. Bu da güvenlik hizmetinin tamamının izlenmesi için yeterli bir veri tabanı oluşturmamaktadır. Güvenlik hizmetleri, taşınan sorumluluklara paralel olarak bir takım sınırlayıcı ve zorlayıcı standartlar içerir. Bu kuralların hafifletilmesi ya da değiştirilmesi görüşünde olan bazı çalışanlar gerçeğe uygun bilgi vermeyebilirler. Bu çeşit bilgiler, yapılan performans değerlendirme çabasını yanlış yönlendirebilir. Hannagan, Yönetim isimli kit abın da "performans değerlendirmesi sırasında belirli olaylar hakkında tam bilgi sahibi olamama ya da bilginin objektif olarak yorumlanmaması başlıca problemlerdendir" demektedir [6], [7]. Belirlenmiş olan olumsuz yönlerine rağmen doğru sorular sorulduğunda, olumlu eleştiriler ve geri bildirimler içeren çalışan anketleri güvenlik hizmetinin günlük uygulamalar bölümünde standart bir yapı oluşmasına yardım edebilecek bilgiler verebilir. Güvenlik hizmetinin performansı değerlendirilirken tüm ölçütlerin aynı ağırlıkta olmaması normaldir. örneğin, sıklıkla geçici güvenlik personeline ihtiyaç duyan bir kuruluş için, personel sağlama hızı önemli bir performans göstergesi iken,

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=