Yangın ve Güvenlik Dergisi 84. Sayı (Ocak-Şubat 2005)

'MAKALE Performans Değerlendirme Ölçütlerinin Belirlenmesi Başlangıçta da belirtildiği üzere, güvenlik hizmeti veren kuruluşun performans değerlendirmesi güvenlik personelinin kişisel performans değerlendirmesini içermekle beraber aynı şey demek değildir. Fay, "performans değerlendirme döngüsü içerisinde başlangıç noktasında, hedefler konusunda fikir birliğine varılmasını , performans değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesini ve gözden geçirme tarihlerinin belirlenmesini" önkoşullar olarak önermektedir [2), [3). Buradan yola çıkarak güvenlik hizmeti veren kuruluşların performanslarının değerlendirilmesi için gerekli ölçütlerin ortaya çıkarılabilmesi için değişik yöntemler belirlenebilir. Bu yöntemler şunlardır: 1. Gerçek Müşteriyi Tespit Etmek Çok genel anlamda şirketin tüm çalışanları gerçek müşteri kitlesini oluştursa da günün sonunda güvenlik hizmetinin kalitesi konusunda karar verecek ilgili departmanı ya da departmanları konunun içerisine dahil etmek, farkındalık açısından olumlu sonuçlar ortaya çıkarır. Örneğin, bölge yapılanmasına sahip bir kuruluşun merkezinde görevli güvenlik yöneticisi bölgelerde alınan güvenlik hizmetinin tek müşterisi değildir. Bu tip yapılanmalarda gerçek müşteri o bölgedeki çalışanlar, sorumlular, yetkili ya da karar verici pozisyonlardır. Performans değerlendirme ölçütlerini belirlerken bu yapıdaki kuruluşların ilgili sorumluları ölçüt belirleme görüşmelerine katılmal ı ve görüşlerini açıkça bilYANGIN ve GÜVENLİK SAYI 84 88 Güvenlik hizmetinin değerlendirilme ölçütleri belirlenirken gerçek müşterinin ya da müşteri gruplarının bir temsilcisinin olması fayda sağlar. dirmelidir. Konunun detayına inilecek olursa bölgede bulunan yönetici için hizmet firması yetkilisi tarafından yapılan ziyaretlerin sıklığı , hizmet kuruluşunun performansının değerlendirilmesinde önemli bir yer tutarken, merkezdeki güvenlik yöneticisinin bu konuyu göz ardı edebilme ihtimalinin ortaya çıktığı görülür. 3. Yerel Koşulları Dikkate Almak Yerel koşullar, kültürel etkenler kimi zaman performans değerlendirme ölçütlerini etkilemektedir. Örneğin, turizm bölgelerinde güvenlik hizmeti veren kuruluşların personel değişiminin oranları özellikle turizm sezonu başlangıcında birdenbire yükselmekte ve bu da personel değişimi yıllık ortalamasını önemli ölçüde yükseltmektedir. Yerel çalışma koşullarından doğan bu etkinin başlangıçta dikkate alınmaması , performans değerlendirmesini olumsuz şekilde etkileyecektir. Bununla birlikte bazı uluslararası kuruluşların genel merkezleri tarafı ndan uygulanması istenen bir dizi güvenlik standartları bulunabilir. Türkiye genelinde ya da bölgesel şartlar göz önüne alındığında bu kuralların bir bölümü tam olarak uygulanamayabilir. Bu durumda yerel Bu sebeple güvenlik hizmetinin değer- şartlar ve uygulamalar baz alınarak delendirilme ölçütleri belirlenirken gerçek ğerlendirme ölçütleri belirlenmeli ve müşterinin ya da müşteri gruplarının bir standartlara en yakın koşulları sağlayan temsilcisinin olması fayda sağlar. uygulamalar dikkate alınmal ıdır. 2. İhtiyaç ve Beklentilerde Gerçekçi 4. İnsan Kaynakları Stratejisini Tespitler Yapmak Değerlendirme Ölçütlerine Yansıtmak Güvenlik hizmeti veren kuruluşların per- Kuruluşun kendi içerisinde tespit etmiş formans ölçümlerinde gerçeği yansıtan olduğu insan kaynakları stratejilerinin uyölçütler kullanmak verimli sonuçlara ulaşmak açısından son derece önemidir. Örneğin, ihtiyaç ve beklentilerin içerisinde güvenlik hizmeti veren kuruluşun Genel Müdürünün her gün kuruluşu ziyaret etmesi varsa, değerlendirme yaparken olumsuz sonuçlara varılması kuvvetle muhtemeldir. Bunun yerine gerçek iş hayatında uygulanması mümkün olan kriterler performans değerlendirme ölçütü olarak ele alınmalı ve uygulanıp uygulanmadığı takip edilmelidir. gulama alanları, güvenlik hizmeti performans değerlendirme l erinin içerisine yansıtılabilir. Örneğin, kuruluş belli bir oranda personel değişim oranını normal olarak kabul ediyorsa ve bu maliyetleri değiştirmeyecekse, güvenlik hizmeti personeli için de aynı oranda personel değişimi kabul edilebilir olacaktır. Eğer kuruluş eğitim odaklı bir strateji benimsemişse, güvenlik hizmeti veren firma için de eğitim sıklığı ve çeşitliliği konularında değerlendirme ölçütleri oluşturmak etkili bir yöntem olacaktır.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=