IMAKALE Güvenlik hizmeti içinde barındımıış olduğu sornmlıılııklar dolayısıyla diğer servis hizmetlerim/en farklılıklar içerir. Hizmeti veren kıımlıış kadar hizmeti alan kıırıılıış da bu ayrımın farkı.nda olmalı ve "güvenlik", kıırııl11ş ilıtiyaçlarmı ve beklentilerini karşılayan, hizmetin gerçek müşterisini hedefleyen, stratejisi ve politikası olan bir alan olarak benimseıımelidir.---- ----İbrahim Erdem Pembecioğlıı, MSc 1968 yılınckı İstanbul'da doğdu. Türk Silahlı Kuvvetleri'nde, çeşitli kademelerde birlik komutanlığı yaptı. Four Seasons Hotel, Group 4 Securicor ve Philip Morris Sabancı 'da güvenlik yönetimi ve kurumsal güvenlik oluşumu konularında görev aldı. 2004 yılında Leicester Üniversitesi Kriminoloji Departmanı'nda Yüksek Lisansını tamamladı. Halen MNZ Güvenlik Danışmanlığı Şirketi'nde Genel Müdür ohırak !;!Üıev yapnıaktadıı: YANGIN ve GÜVENLİK SAYI 84 84 Güvenlik Hizmetlerinin •• Performans OICjümü G ~~~lum içerisinde yer alan bireyler olarak aslında hepimiz birer gözlemciyiz. Günlük yaşantımızın içerisinde, arkadaşlık ilişkilerimizde, girdiğimiz tüm sosyal ortamlar ve hatta alışveriş merkezlerine gittiğ i mizde çevremizde olup bitenleri gözlemleyip, kendi değer yarg ı larımıza göre algılar ve gerektiğinde insanlara ve olaylara olan bakış açımızı, yaklaşımımızı, düşüncelerimizi ve davran ışlarımızı değişti ririz. Gross, "Psikoloji" isimli kitabında algılamayı, kalıplaşmış uyarıcıların bir sonucu olarak görmediğini ifade eder. "Algılama, karşımızdaki verileri en iyi şekilde yorumlamaya yarayan dinamik bir araştı rma sürecidir" demektedir [1]. Milenyumun başlangıcı ile birlikte gelişen teknoloji ve iletişim sistemleri, bireyleri ve dolayısıyla da aile yapılarını, toplumları ve kuruluşları hızlı bir kültür değişim sürecine sokmuştur. Bu hızlı gelişim, beraberinde değişimlerle birlikte bir takım problemleri de getirmiştir. Güvenlik bu değişim sürecinin getirmiş olduğu en önemli problemlerden birisidir. Televizyonlardan canl ı olarak seyrettiğ i miz 11 Eylül felaketi, Türkiye'de ve İ spanya'da meydana gelen bombalama olayları, bireysel ve toplumsal olarak güvenliğe olan bakış açımızı değiştirmiştir. Ülkemiz bu değişimlere ayak uydurmuş olup son 15 yıldır yaygınlaşan ve özellikle kuruluşların organizasyonlarında gün geçtikçe önem kazanan güvenlik konusunda yasal bir düzenleme yapı lmış ve 26 Haziran 2004'te 5188 sayılı özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanun ve daha sonra da bu kanuna bağl ı yönetmelik yürürlüğe konmuştur. Yeni kanunla birlikte uzun zamandır yasal düzenlemeye ihtiyaç gösteren bu sektörün ciddi bir yapılanma sürecinin içerisine girmiş olduğunu söyleyebiliriz. Yönetmelik hükümlerinin 26 Mart 2005 tarihinde hayata geçirilmesinden sonra güvenlik hizmetinin, bu hizmeti alan şirketlerin yönetim süreçleri içerisinde daha etkin bir şekilde yer alması kaçınılmaz olacaktır. Temelinde insan unsuru bulunan, can ve mal emniyetimizin sorumluluğunu üzerinde taşıyan bir hizmet olarak güven liğin, yeni başlayan bu gelişim sürecinde değişik açılardan mercek altına alınması ve incelenmesi gerektiği görüşündeyim. Güvenlik hizmeti alan ve veren kuruluşların gelişim aşamasında mutlaka karşı karşıya kalacak olmalarına rağmen belki de en son değerlend irdikleri konu güvenlik hizmeti veren kuruluşun performansının ölçümüdür. Şirketlerin şu andaki bakış açılarıyla güvenlik hizmeti, pazarda mevcut hizmet sağlayı cı firmalardan üç ya da daha fazla sayıda teklif al ınarak sonuç alınabileceği düşünülen bir hizmettir. Ancak güvenlik hizmeti, başarı değerlerinin daha soyut olduğu bir hizmet alanıd ı r ve performans değerlendirmesi sırasında kişisel görüş ve algılamadan kaynaklanan olumsuz yargıların etkisinde kalabilir. Bu yüzden güvenlik hizmeti alan şirketlerin uzmanlık gerektiren güvenlik hizmetine özgü bir performans değerlend irme sistemi oluşturulması ve bunu görüşmeler henüz teklif aşamasında iken hizmet sağlayan kuruluşlarla paylaşması gerekir. Verilen hizmetin hangi kriterlere göre değerlendiri leceğini bilen güvenlik kuruluşları, sözleşme süresince hizmet alan şirkeiierin karşısına en az problemle gelmeyi başarabilecektir.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=