Yangın ve Güvenlik Dergisi 84. Sayı (Ocak-Şubat 2005)

!RÖPORTAJ Köksal Taıu/ıroğlu İstaııbııl İtfaiye Daire Başkam Erzincan'da 1952 yılında dünyaya gelen Köksal Tandıroğlu, İ. T. Ü. Makine Mühendisliği bölümiiııden mezun olduktan sonra İ. Ü. İşletme Fakültesinde de İşletme ihtisası yaptı. Son olarak TBMM Milli Saraylar Daire Başkanlığı Hereke Halı ve ipekli Dokuma Fabrikası Müdürlüğü görevini yürüten Tandıroğlu, 05 Ekim tarihinde atandığı !stanbul Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı 'na 12 Ekim tarihinde resmen başladı. YANGIN ve GÜVENLİK SAYI 84 34 İstanbul İtfaiyesi'nde Yeni Dönem • I stanbul İtfaiye Daire Başkanı Köksal Tandıroğlu'nu makamında ziyaret ettik. Tandıroğlu, İstanbul'un sorunlarını ve 2005 yılı projelerini anlattı. Jt:ıı İtfaiyenin görevleri açısından düşünüldüğünde İstanbul'un en büyük sorunu nedir? En büyük sorunumuz yangına ulaşmakta yaşadığımız zorluklardır. Bir yangın olayının ihbar edilmesinden sonra, ekiplerimizin yangın istasyonunu terk etme süresi 1 dakikanın altındadır. Ancak, istasyonu terk eden araçlarım ızın yollarda karşılaşacağı durumlar, olay yerine ulaşma süresini etkilemektedir. Trafik, hatalı araç parkları , dar sokaklar, yanan binanın sokak içerisindeki konumu gibi unsurlar yangına ulaşma süresini etkileyen başlıca faktörlerdir. İstanbul genelinde 1739 adet sorunlu sokak var. Bunların % 50'si Üsküdar, Kadıköy, Beyoğlu ve Sarıyer'de bulunuyor. Bu durum, olay yerine ulaşmamızı ve müdahalemizi geciktirmektedir. Bunun dışında İstanbul'da yıllardan beri devam eden trafik sorunu hepimizce malumdur. Bu sorun günün saatlerine ve bölgelere göre bizi etkileyen önemli bir husustur. Bir başka önemli husus da altyapı ve park sorunlarıdır; bu sorunlar da her bölgeye ve sokağa göre, gündüz ve gece farklı nitelik arz ediyor. Yukarıda belirttiğim muhtelif sorunlar nedeniyle yangın olaylarına müdahale etmekte sıkıntılar yaşıyoruz. Genel olarak bakıldığında İstanbul 13 milyon nüfusa ulaşan ve 5220 km2'lik alana sahip bir megakenttir. Bu boyutlarıyla da ele alındığında İstanbul'un Avrupa'da orta büyüklükte bir devlet ölçeğine ulaşmış olmasının sorunlarını da aynı ölçekte büyüttüğü bir gerçek. h Dar sokaklar ve trafik yoğunluğu sorunlarının çözümünde küçük araçlardan faydalanacak yöntemleri araştırıyor musunuz? 2005 yıl ı içinde araç gereç alımıyla ilgili bütçelenmiş olarak takribi 40 milyon YTL (trilyon TL) bir yatı rımımız olacak. Bunun içerisinde çeşitli cinste araç gereçler var. Öze!!ik!e dar sokaklarda bizim müdahalemizi daha kolay hale getirebilecek dar şaseli , manevra kabiliyeti yüksek İstanbul İtfaiye Daire Başkanı. araçlar alma noktasında girişimlerimiz devam etmektedir. Yangın olayıyla karşı karşıya gelen insanlar için 1-2 dakika bazen çok uzun süre olarak algılanabiliyor. Olaya müdahale için gönderdiğimiz başlangıç ekibinin etkili olabilmesi lazım. Onun için optimal bir büyüklük seçmemiz gerekiyor. Bizim etkili olabilmemiz için bir yandan araçlarımızın sorunlu sokaklara girebilecek büyüklükte olması yani şaselerinin çok geniş olmaması, manevra kabiliyetlerinin iyi olması gerekirken öte yandan bunların su ve köpük yapıcı sıvı depo kapasitelerinin yeterli büyüklükte olması gerekmektedir. Bizler araçlarımızın yangına müdahale imkan ve kabiliyetini artırmak istiyoruz. Bunun için hem olay yerine erken ulaşabilme hem de etkin bir şekilde müdahale edebilme açıs ından uygun özelliklerde araçlar tercih etmek durumundayız. Jt:ıı Yeni belediyeler kanunuyla İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne bağlanan yeni bölgelerle görev alanınız genişledi. Bu yeni bölgelerde teşkilatlanma konusunda çalışmalara başladınız mı? 5216 sayılı kanunla, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin hizmet sın ı rlarını il sınırları ölçeğine genişlemiştir. Daha önce 1830 km2Iik bir sahada hizmet yapmakla görevliyken, bu kanundan sonra bir tarafı Tekirdağ'da, diğer tarafı İzmit'te olmak üzere 5220 km2Iik bir alana

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=