!UYGULAMA Formula 1'deki hızlı bakım durakları gibi bir "hızlı bakım" yaklaşımı geliştirilen tesiste, hattan çıkarılan ve bakıma alınan trenlerdeki temel parçaların kolaylıkla değiştirilmesini ve bakımını hızla gerçekleştirebilmektedir. Böylelikle trenler depoda gerektiğinden daha uzun bir süre kalmak zorunda olmayacak ve yolculara hizmet verebilmek için en uzun süreyle hizmette bulunabilecekler. South West Trenleri idari Müdürü Andrew Haines düşüncelerini şöyle belirtiyor: "Yeni trenlerimiz yolcu konforunda yeni bir adım atıldığ ı nı göstermektedir. Yolcularımıza daha dakik ve güvenilir bir hizmet vermeye odaklanmış bulunuyoruz". ilk yeni trenlerin geçtiğimiz yıl Nisan ayında hizmete girmesinin ardından, Desirolar hem İngiltere'deki demiryolu ağında, hem de Almanya'nın Wildenrath kentinde bulunan test raylarında çok çeşitli testlere tabi tutuldu. Elektrik enerjisi, buzlu ve yağmurlu hava koşulları , hatta yoldaki duraklamalar dahil İngiltere'deki demiryollarında geçerli olacak koşullara benzer bir ortam yaratabilmek için test rayları oluşturuldu. Test sü rüşleri sonunda, İngiliz Desiro trenleri yolcula rın hizmetine girdiğinde hiç bir sürpriz yaşanmaması amacıyla Almanya ve lngiltere raylarında 250,000 millik bir parkuru tamamlamış olacak. Sout West Trenleri şirketindek i sürücüler gelişmiş simülatörler a racılığıyla yeni trenleri kullanmayı da tam anlamıyla öğrenmiş olacaklar. Birkaç yıl önce Siemens Taşımacılık , Londra'nın batısındaki Acton'da bulunan Heathrow Express tesislerine Siemens YANGIN ve GÜVENLİK SAYI 81 38 İtfaiye Birimi'ni davet ederek rakip bir firma tarafı ndan üretilen ve sorunlar çıkaran Yangın Algılama Sistemlerini incelemesini i stemişti. Tesislere yaptıkları gezi sı rasında Siemens Taşımacılık şirketinin Southampton'da yeni bir Tren Bakım deposu inşaa etmeyi planladığından bahsedilince müşteri uygun olan yerlerde Siemens ürünlerinin kullanılmasını istediğinden Siemens Bina Teknolojileri (SBT) şirketinin bu ortaklığı ne gibi bir katkısı olabileceği tartışılmaya başlandı. SBT verebi leceğ i hizmetlerin Bina Otomasyon Sistemleri, Yangın Algılama, Koruma ve Güvenlik Sistemleri, kapalı devre televizyon sistemi ve giriş çıkış kontrolü olabileceğini belirtti. Ası l yüklenici firma, Emcor, Siemens Bina Teknolojileri ve Siemens Ar&Ge ekibi bir araya gelerek bir çalışma grubu oluşturuldu. Çeşitli sistemlerin tasarımı nda Siemens danışman mühendislere destek verdi. Ayrıca tasarım ve fiyat konusunda Emcor ile çeşitli görüşmeler yaptı. Siemens Bina Teknolojileri kendi üzerine düşen bir alt yüklenici firmaya vererek tüm kurulum işlemlerini gerçekleştirdi. Proje yönetimi ise yine aynı çalışma grubu içinde oluşturulan bir proje yönetim ekibi tarafından gerçekleştirildi. SBT halen Manchester'da inşaatı süren yeni Tren Bakım Tesisleri için sistemler ta sari ıyor. 1.Southampton Tren Bakım Deposu Tesislerine Siemens Bina Teknolojileri Grubu'nun Katkıları Ofisleri, personel mekanları, tuvaletler vs. ve depo bir binada, ayrı bir araç ve vagon lastik torna tesisleri bir başka binada olmak üzere tasarlanan yeni bir tren bakım tesisi inşaatını içermektedir. Ofis/depo binası yaklaşık 5350 m2'Iik bir alana kurulmuştur. Tesisin çalışma saatleri genellikle yı lın 365 günü, günde 24 saat şeklindedir. Ancak ilk ofis katındaki yerleşimde çalışma saatleri haftanın beş günü sabah 07:00 ile akşam 18:00 arasında olacak şekilde düzenlenmiştir. 1.1 İşin Kapsamı t Entegre bina yönetim sistemleri, t Otomatik kontrol sistemleri, paneller vs. ve alan denetim mekanizmaları, t Mekanik hizmetler, kontrol mekanizmaları ve gerektiği yerde elektrik kablosu döşenmesi, t Elektrik kablosu döşenmesi ile ilgili sertifikan ı n 16. baskısı da dahil olmak üzere gerekli tüm testler, görevlendirme ve projelendirme işlerinin yürütülmesi, t Yapılan çizimler ile İşletim ve Bakım kullanım kılavuzlarındaki tüm donanımların gerçekleştirilmesi. 1.2 Siemens Entegre Çözümleri Projedeki temel unsurlardan biri de diğer Siemens Bina Teknolojileri ürün ve sistemlerini giriş çıkış kontrolü ve yangın güvenlik gibi teklif içer iğ iyle bütünleştirebilmekti. Aslında Desigo, entegrasyonu kald ı rabilmek gibi kendisini diğerlerinden ayıran bir özelliğe sahip bulunuyor. Bütünleştirme işleminin gerçekleşebilmesi için şu işler yapıldı: t Cerberus Yangı n Alarm Sistemi'ne yerleştirilen Siemens L&S NISE-03 9 standart arayüzü ile bir yangın alarm sistemi ol uşturuldu.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=