Mutfak görünümündeki platformda gerçek ses efektleriyle, 3.5-7.5 arasında değişen büyüklüklerde 25 adet deprem yaratılmaktadır. Öğrenciler deprem öncesinde alınması gereken tedbirler, deprem sırasında ve deprem sonrasında yapılması gerekenler hakkında bilgilendirilmektedirler. eğitimin önemini anlattı. Bana "Sen yangının Şeyh-ül İslam'ısın, senin verdiğin fetva yerine getirilir" dedi ve eğitim merkezinin yapılmasını istedi. Bunun üzerine, Japonya'daki arkadaş l a rdan , orada bulunan eğitim merkezlerinin çizimlerini ve resimlerini istedim. Bunları Aksigorta'ya verdim. Sayın Emine Kamışlı , konu üzerinde hassasiyetle durdu ve bugün hala çocuklar için tek olan "Yangın ve Deprem Eğitim Merkezi" tamamlanarak 1996 yılında açıldı . Yangın ve Deprem Eğitim Merkezinde, öğrenciler sanal ortamda çıkan bir yangını söndürmektedirler. Bir duman odası bulunmaktadır. Öğrenciler yoğun dumanın olduğu bir ortamda, yollarını bulmayı ve yapmaları gerekenleri görmektedirler. Öğrenciler, yangın ihbarında bulunmayı ve ihbar sırasında yapmaları gerekenleri uygulamalı olarak öğrenmektedirler. Deprem bölümünde, bir deprem platformu yer almaktad ı r. Mutfak görünümündeki platformda gerçek ses efektleriyle, 3.5-7.5 arasında değişen büyüklüklerde 25 adet deprem yaratılmaktadır. Öğrenciler deprem öncesinde alınması gereken tedbirler, deprem sırasında ve deprem sonrasında yapılması gerekenler hakkında bilgilendirilmektedirler. Yangın ve Deprem Eğitim Merkezi'nde bugüne kadar toplam 40.000 öğrenci eğitimlerine katılmıştır. Okullarda bilgi vermek için bir araya topl adığ ı mız çocuklar cıvıl cıvı l , gözleri pırıl pırıldı. Gürültüyü kesmelerini sağlamak ve dikkatlerini çekmek için "Bakalım kim bilecek. İtfaiyeciler neden kırmızı kemer takar, bilyormusunuz?" diye söze başlıyordum. Farklı cevaplar veren olsa da "pantolonları düşmesin diye" bağıranlar çoğunluktaydı. Hep birlikte doğru bilenleri al kışladıktan sonra, peş peşe "Eskiden tulumbacılara ne denirdi", "İtfaiyenin telefonunu bilen var mı", "İtfaiye para alır mı" gibi sorular soruyordum ve sonra bütün cevapların "itfaiye" olduğu sorulara geçiyordum. "Yangı nı kim södürür","Kuyuya düşen, ağaçta kalan hayvanları kim kurtarır" , "Sel baskınlarında, çökmelerde kim yardım eder", "Asansörde Yangın ve Güvenlik m Sayı 78 Nisan 2004 Eğitimin toplumsal ve ekonomik gelişmedeki rolü yadsınamaz. Atatürk, "Eğitimdir ki bir milleti ya hür, bağımsız, şanlı, yüce bir toplum halinde yaşatır, ya da bir milleti esirliğe ve sefalete terk eder" diyor. kalanları kim ku r tar ı r", "Hangi kurul uş ücret almadan yardıma koşar" şeklinde sorduğum sorulara hep bir ağızdan "itfaiye" demeye başlıyorlardı ve ben ara vermeden "en büyük kim" dediğimde, daha büyük bir coşku ve daha yüksek sesle "itfaiye" diye bağırıyorlard ı. "Sizler artık çocuk değilsiniz. Artık abisiniz. Abiler çok şey bilir ve bildiklerini küçüklere öğretir. Bugün öğrendik l erinizi sizler küçüklere öğreteceksiniz. Büyüklerinize sorun bilmiyorlarsa onlara da öğretin. Okulda, kağıtları rastgele yerlere, merdiven boşluğuna atmayın. Atanlar varsa uyarmal ı ve almaI ısınız .. Kibritle oynamayın ve hele arkadaşlarınız arasında kibritle şaka yapmayı n. Alarm verildiği zaman koşmayın . Yavaş yavaş sınıftan çıkın. Öğretmenlerinizin istediği gibi hareket edin. Evde prizlere çivi sokmak tehlikelidir. Sobaların kapağını açmak, tüple oynamak, habersiz ocak yakmak çok tehlikelidir. Siz kibritle oynamazsınız biliyorum, kardeşleriniz oynarsa hemen elinden alın olara tehlikeli olduğunu söyleyin. Evdeyseniz ve yangın çıkarsa heyecanlanmayın. önce başkalarına haber verin, evde kimse yoksa
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=