Yangın ve Güvenlik Dergisi 70. Sayı (Nisan 2003)

Agenda davranmayı öğretecek, paniğe kapılmamasını sağlayacak profesyonel uzmanlara ihtiyaç var. Dr. Çelikmen, devletin gerekli mercilerinden destek bulamadıklarını vurguluyor: "Bundan önceki hükümete ulaşmamız mümkün olmadı. Bu hükümet yalnız başına iktidarda. Umarım, sesimizi duyup bu işin ciddiyetini anlar ve gerekli desteği verirler". Feridun Çelikmen, bu tarz bir alt yapının sağlanabilmesi için gerekli kaynağın nereden bulu n abileceği konusunda da; "Ordu, devlet ve sivil toplum örgütleri bu organizasyonda mutlaka birlikte hareket etmeli. Askeriye zaten bu tip durumlarda helikopterler de dahil, pek çok imkanını seve seve seferber edebiliyor" diyor. Çelikmen sözlerini şöyle sürdürüyor: "Biz işi n sivil toplum ayağı olarak, üstümüze düşeni yerine getirmeye hazırız. Yeter ki organizasyon eksikliği olmasın! Bu sistem için, Türkiye'yi birkaç bölge ve istasyona ayırdık. Ana yollara yakın bir konumda bulunacak bu istasyonlar, arama-kurtarma gerektiren her türlü donanıma sahip olmalıdır. Bu istasyonların kurulabilmesi için ihtiyaç duyulan kaynağın yaratılması da çok basit. Otoyollarda geçiş için otomobil başına talep edilen ücretin 50 bin lirası bu iş için ayrı lırsa, gerekli para bir havuzda toplanm ış olacaktır. 'Azaltacağımıza çoğalttık' Türk İtfaiyeciler Birliği Başkanı ve İstanbul Büyü kşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanı Sabri Yalın da, üç haneli acil telefon numaralarının tek merkezde toplanmamasının büyük bir eksiklik olduğunu vurguladı. Acil telefon numaraları nın yeterince bilinmediğine değinen Yalın, "Polisin ayrı, jandarmanın ayrı, Hızır Acil'in ayrı. Hızır Acil daha önce İ stanbul'da tekti. Ancak daha sonra belediyeninki ayrı l arak yedi rakaml ı ya Tehlike anında numaraları karıştırmayın Devre Tahsis ...................... 100 Uyandırma ........................ 135 Alo izci Kan Merkezi ... .......173 Arıza Takip ...... ..................101 Fono Tel ............................ 141 Alo Emniyet Danışma ........ 17 4 Arıza ihbar ........................ 103 TTNET .............................. 145 Alo Tüketici ............... .........175 Yangın ihbar ...................... 110 intemet Çevir Sesi ............ 146 Alo G:lrültü ........................176 Sıhhi imdat (Hızır Acil)........ 112 Alo Zabı1a .......................... 153 Orman Yangını ihbar.......... 1 n Alo Doktorum Yanımda ...... 113 Alo Trafik ............................ 154 Alo RTÜK .......,.................. 178 Milletlerarası Kayıt .... .......... 115 Polis imdat ........................ 155 Alo Valilik ..........................179 Bilinmeyen Numaralar ...... 118 Jandarma imdat ................156 iş ve işci Bulma ................ 180 Posta Kodu Danışma ........ 119 Alo Sahil Güvenlik ........... .158 Çevre Bilgi ........................ 181 Telefon anza ......................121 Telekom Hizmet Danışma 161 Ruhsal Bunalım Danışma .. 182 Kadın ve Sosyal Hizmetler 183 Ankesör Arıza .................... 122 Telekom Borç Sorma ........ 163 TeleksAnza ..................... .123 Masal Müzik ...................... 166 Sa~lık Danışma ................. 184 DalaAnza ..........................124 Kodlu Arama ...................... 168 Su Arıza ............................ 185 Kablo TV Arıza .................. 126 Alo Post ............................ 169 Elektıik Arıza ...................... 186 Şehirlerarası Kayıt ............131 Alo Turizm Bilgi.................. 170 GazAnza ........... .. ............. 187 Ça~n (tenzilsiz) ................. . 133 Uyuşturucu Bilgi ................ 171 Cenaze Hizmetleri ............ 188 Yeıinde Olmayan Abone .. 134 Alo Taek ............................172 Vergi Danışma .................. 189 dönüştürüldü. Birleştirelim derken bir de yedi rakama çıkardık" dedi. "Tek rakamda ilgili yere bağlanması en fazla 3-5 saniye alır. Ancak siz itfaiye yerine AKUT: "Türkiye'nin ulusal acil çağrı sistemi konusunda kaybedecek bir dakikası bile yok. Türkiye'de bir acil çağrı merkezinin olmayışı trafik kazalarından tutun da depremlere, sel baskınlarına kadar daha pekçok kişinin canını yakmaya devam edecek. Ancak şu an Türkiye'nin en büyük sorunu trafik kazaları. Merkezi çağrı sistemi ve ona bağlı istasyonlar, bu tarz kazaların yaşanmaması için gerekli çözümleri sunacak." polisi ararsanız, oradan doğru numarayı alıp aramanız bir dakikayı buluyor. Belki de kurtarılabilecek bir can zamana yenik düşüyor" diyen Türk İtfaiyeciler Birliği Başkanı Yangın ve Güvenlik il Sayı 70 Nisan 2003 Yalın, her ilçede ayrı santralı olan 11 0'u yakında İstanbul'da tek merkeze bağlayacaklarını söyledi. 'Eğitilmiş Pesonel Lazım' AKUT Genel Sekreteri Melih Fidan ise tek merkeze geçişin sanıldığı kadar basit olmadığını belirtti ve "Bu iş için saha personeli ve masa başı personeli lazım. Telefon başındaki kişinin de en az sahada çalışan personel kadar, hatta daha fazla bilgili olması gerekir. Şu anda Türkiye genelinde üç haneli tek numara işine kalkışılsa 200 bin yetişmiş personele ve bilinçli bir topluma ihtiyaç var." dedi. AKUT: İlkyardım dersi okutulmalı Gelişmiş ülkelerde bu tip sorunlara, ortaöğrenim kurumlarına ilkyardım dersi konularak çözüm getirilmiş. Zira, üzücü birtakım ilkyardım hatalarına doğrudan müdahale, gençliğin dinamizmini de doğru yöne kanalize edilebilmesi için en uygun yöntemdir. Ülkemizde üniversite telaşın ın henüz başlamadığı lise birinci sın ıfl a ra , haftada bir ya da iki saat uygu l ama lı ilkyardım eğitimi, eğitmen kadrosu mevcut pratisyen hekim potansiyelinden yararlanılarak kolayca çözülebilir. 0

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=