Yangın ve Güvenlik Dergisi 69. Sayı (Mart 2003)

Agenda olarak bütün fan sistemleri sayesinde dumanın alınması sağlanıyor. Yolcuların tahliyesi ve itfaiyenin içeriye girebilmesi için, giriş-çıkış turnikeleri serbest bırakı l ıyor. Bu sırada gerekli uyarı ışıkları da buradan harekete geçiriliyor" diye konuştu. Duman Tahliyesi Her istasyonda 8 tane dev havalandırma fanı olduğunu ifade eden Makina Mühendisi Ercüment Öksüz, dev fan l a rın, alarm durumuna geçtiği zaman ana kumanda merkezi tarafından harekete geçirildiğini söyledi. Öksüz, "Fanların bir kısmı yangının bulunduğu yere göre hava emiyor, bir kısmı da hava üflüyor. 1 saniye gibi kısa sürede bütün duman tahliye edilebiliyor. Su kesilse bile 100 tonluk bir depomuz var. Buradaki pompalar yine ana kumanda merkezinden harekete geçirildiği zaman yüksek devirde su pompalıyor" ifadelerini kullandı. Yangın Algılama İstanbul Metrosu Yangın Algılama Sistemleri Sorumlusu Elektronik Mühendisi Hayrullah Kalifoğlu, bir yangın alarmının nasıl çalıştığını gazetecilere uygulamalı olarak gösterdi. İstasyon şeflerinin odasında bir pano bulunduğunu söyleyen Kalifoğlu, "Bu panoda istasyonun çeşitli yerlerine yerleştirilmiş yangın detektörleri var. Onlardan biri harekete geçtiği zaman burada otomatik olarak alarm veriyor. Yangının nerede olduğunu anlıyoruz. Bu olay, ana kumanda merkezinde de görülüyor" şeklinde konuştu. Kalifoğlu, yaptığı açıklamanın ardından alarm vererek, alarmın geldiği bölgeyi gösterdi. İstasyon Şefi Hayrettin Çetin ise, istasyonu kontrol altında tutmalarını sağlayan kameralar bulunduğunu tekrarlayarak, "Alarm gelen yere gidiyoruz bakıyoruz, gözümüzle görüyoruz. Eğer yangın küçükse kendimiz müdahale ediyoruz, eğer değilse yolcuların tahliyesini sağlıyoruz. İtfaiye gelene kadar yolcuları kendimiz tahliye ediyoruz" dedi. Son olarak personel konusunda açıklama yapan İşletme Şefi Enver Sedat Tamgacı, şunları söyledi: "Personeli düzenli olarak yangın ve diğer afetlere karşı sürekli eğitime tabi tutuyoruz. Her olaya müdahale edebilecek şekilde hazır olabilecekleri için sürekli eğitim veriyoruz ve tatbikatlar yapıyoruz. İstasyon harici tünellerde de her 25 metrede bir vanalar var. Bu vanalar, herhangi bir olay karşısında itfaiyeye yardımcı olacak." ---- TEKNİK BİLGİLER ---- İstan bul'daki mevcut Tramvay, Metro ve Hafif Metro hatlarının işletmeciliğini yapan ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne ait bir şirket olan ULAŞIM AŞ'nin yetkilileri; Güney Kore'nin Taegu kentinde yaşanan acı olay Yangın ve Güvenlik Bil Sayı 69 Mart 2003 sonrasında halkın aklında oluşabilecek soru işaretlerini gidermek için üstün teknoloji ile inşaa edilen İstanbul Metrosu'nun güvenlik sistemlerini, 21 Şubat günü yapılan programla basın mensuplarına tanıttı. Programda alttaki bilgiler akta rıldı : 1. İstanbul Metrosu Güvenlik Sistemleri - Kapalı Devre Tv Sistemi İstasyon l arın her bölgesinde bulunan toplam 214 adet kamerayla sistem sürekli gözlemlenmekte ve kontrol edilmektedir. Bu bilgiler hem merkeze hemde ilgili istasyondaki kontrol odasına "real time / gerçek zamanlı" olarak gelmektedir. Ayrıca sivil ve üniforma l ı güvenlik görevlileriyle kontrol sağlanmaktadır. Metro kumanda merkezi tarafından sistem kameralarla kontrol edilmekte ve sinyalizasyon yönetilmektedir. - Sinyalizasyon Sistemi Metro'da sinyalizasyon sistemi, metro araç la r ı nın hareketini otomatik olarak kontrol eden, trenlerin emniyetli bir şekilde çalıştırılmasını ve trenin yönetimini sağlayan komple bir "Otomatik tren kontrol" sistemidir. Sistem planlaması, bu sistemde oluşabilecek herhangi bir arzıda dahi araçların tehlikeli veya riskli bir hareketini önleyecek mahiyettedir. - Çevresel Kontrol Sistemleri Personel ve halk için gerekli uygun çevresel şartları sağlamak, makinalardan yayılan ısıyı yok etmek, zehirli ve yanıcı gazl arın etkisini azaltmak, yangın durumunda insanl a rın güvenli olarak tahliye olması için güvenilir bir duman kontrolü ve tahliyesi sağlanmaktadır. Duman tahliyesinde ku ll anılan tüm ekipman ve malzemeler 250 °Cye 2 saat dayanık! ı olarak dizayn edilmiştir.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=