Training Özel. Güvenlikte .~ . ;) . ~e ı _,J~1 2) insan ilişkileri Communication and interpersonal relations in private security Ahmet MERİÇLİ Erdemir Koruma ve Güvenlik Müdürü Özel güvenlik görevlileri bir kurumun vitrinini oluşturmaktadır. Bu nedenle güvenlik görevlileri, aynı zamanda iyi birer iletişimci ve halkla ilişkiler konusunda eğitimli olmalıdır. A. İLETİŞİM İ letişim ; 'kendini ifade etme ve bilgi verme yeteneği' olarak tanımlanabilir. İletişim; bilgi, düşünce ve davran ışların aktarılması sürecidir. Bir başka tanımla ise; iki birim a rasın d a, birbiri ile ilişki li mesaj alış verişidir. Yaptığımız her iletişim bir eylemdir ve bizleri harekete yönelten bir nedendir. Bütün iletişi mlerin hem kendimiz hem de başka ları üzerinde büyük etkileri vardır. İl et işim, güçtür. İletişimi etkili kullanabilenler, kendilerinin dünya deneyimlerini ve dünyanın onlar üzerindeki etkilerini değiştirebilirler. Dış dünya ile iletişim düzeyi; bireyin, diğer insanlara göre kişisel, sosyal, duygusal ve finansal başarı düzeyini etkiler. İletişim, yalnızca sözel bir süreç değildir. İnsan ile insanın karşılaştığı, ilişki kurduğu her yerde, her durumda, her mekanda ayrı bir dil biçimi içinde kodlanmış iletişim süreci yaşan ı r. Giyinme biçimlerimiz, yakamıza taktığımız rozetler, eğitim düzeyimiz, toplumsal çevremizi ele veren mimik, jest ve konuşma tarzımız birer simgesel dil biçimi ve iletişim araçlarıdır. letişim sadece işyeri nde ortaya konuI ması ve uygulanması gereken bir dizi beceri olmayıp etkili iletişim herkes açısından yararlıdır ve her zaman sağla nmalıd ır. Özel güvenlik açısından iletişim konusuna bakıldığında, iletişimi; özel güvenlik görevlilerinin tüm sosyal paydaşlarla (kurum çalışanları, müşteriler ve diğer üçüncü şahıslar) sağlam, samimi, dürüst ve tutarlı ili ş kiler kurabilmesi olarak düşünülmelidir. Kuruluşun vitrinini oluştura n özel güvenlik görevlileri; görevinin doğası gereği insanlarla sürekli olarak yüz yüze ilişki içerisindedir. Bu nedenle özel güvenlik görevlisi muhatap olduğu kişilerin kuruluşa karşı bakış açılarını etkilemede bu yüz yüze iletişim faktörünü çok iyi kullanabilmelidir. Bu sayede; hem özel güvenlik teş kilatı ve hem de kurum ve kuruluş onore edilmiş olacağı gibi, üçüncü şah ısların da kuruluş ile iyi ilişkiler kurmasına katkıda bulunulmuş olacaktır. Özel güvenlik görevlisinin; kuruluşla ilgili olarak muhatap olduğu i nsanlarl a kurduğu ve sı radan gibi görünen ilişkileri kuruluşun imajını belirleyen en önemli unsurlardan birisidir. Bu açıdan; özel güvenlik elman ı, güvenlik görevini ifa ederken aynı zamanda iyi birer il eti ş imci ve toplumla ilişkiler uzmanı olarak görev yapabilmelidir. Yangın ve Güvenlik m Sayı 67 Kasım-Aralık 2002 1. İletişim Sürecinin Aşamaları a. Algı lama : Çevrenin ya da karşıda ki birey/bireylerin algı lanması. b. Tanımlama: Algılanan çevre ya da bireyin değerlendirilmesi, yorumlanması. c. Açıklama : Değe rl e nd irmeye uygun yorumlama ve açıklamaların yapılması. İletişimdeki bozukluk ve aksaklıklar hem iş yaşamında ve hem de sosyal hayatta aşağıda maddelenen durumlara neden olmaktad ır: a. Yanlış anlama, anlaşılma ve anlaşmalar, b. Kayıp ve verimsiz zamanlar, c. Hizmet, faaliyet ve görevlerin aksaması, d. İşletmelerde müşteri kayıpları, e. Yapılan işlerde verimsizlik ve kalitesizlik, f. Motivasyon bozuklu kl arı ve stres. İyi bir iletişim için kiı şinin görünümü ne kadar , kusursuz olursa olsun, doğru, sakin, kibar davranış ve hareketlerle bütün l eşti rm e k ge re kti ği unutulmamalıdır. Sinirli, yorgun, asabi, bıkkın davranışlı, kaba hareketleri olan bir kişinin diğer bireylerin beğenisini kazanması çok zordur.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=