Technical Information yardımcısıdır. Yüz ifadeleri iyi kontrol edildiğinde, konuşulan insanlara neler olabileceği daha iyi anlatılmış olur, anlatılmak istenen düşüncelerin daha kolay değerlendirilebilmelerine yardımcı olur. 5. Güvenlik görevlisi muhatap olduğu her şahsın kuralları bilmediğini kabul etmeli ve kimseye eleştirel tavırlar takınmamalıdır. 6. Güvenlik görevlisi de yanlış ifade kullanabileceğini ve hatta yanlış yapabileceğini kabul etmeli ve gerektiğinde özür dilemesini bilebilmelidir. 7. Güvenlik görevlisi; bir yandan görevini kurallar içerisinde yürütürken diğer yandan her hal ve şart altında tüm sosyal paydaşlara yardımcı olması gerektiğini unutmamalıdır. 8. Güvenlik görevlisinin tavır, hareket ve konuşmaları çevresine güven vermeli, doğru özlü ve doğru sözlü olmalıdır. Kısacası "Beden Dili" ni iyi değerlendirebilmelidir. Beden dilinin ilk öğesi iyi bir duruştur. Güvenlik görevlisi görev esnasında bu faktörü daima hatırlamalıdır. Beden dili; kendine güveni ve olayların kontrolunun elde tutulduğunu gösterme-lidir. Muhatap olunan insana verilen önemi ve görevin icrasında rahat olunduğunu yansıtmalıdır. El-kol hareketleri, mimikler ve jestler yapmacık olmamalı, tik haline gelmemeli, abartıdan uzak doğal şekilde olmalıdır. 9.Güvenlik görevlisi; insanlarla iletişimi her hal ve şartaltında (yoğun iş ortamı ya da kargaşa vb.) her zaman ve her mekanda sürdürebilmelidir. El sıkışmak bireyler arasındaki elektriksel iletişimle birlikte duygusal yakınlık oluşturur. Aynı şekilde göz teması da yine insanlar arasında iyi diyalog kurabilmenin temel öğelerindendir. Bir başkası ile eller ya da gözler temas haline geldiğinde; ya güven, cesaret, ilgi ve özen gibi olumlu sinyaller gönderilir ya da sıkıntı, gerginlik, rahatsızlık, düşmanlık veya öfke gibi olumsuz sinyaller verilir. Güvenlik Görevlisi bu iki öğeyi en iyi şekilde kullanabilmelidir. İnsanlarla konuşurken ve onları dinlerken göz temasını sürdürmelidir. 1 O. Güvenlikgörevlisi; yazılı vegörsel iletişim olanaklarından azami oranda istifade etmesini bilmelidir. Muhatap olunan kişinin birden fazla duyusuna aynı anda hitap edebilme başarısı elde edildiğinde iletişim oyununda öne geçilmiş ve karşıdaki birey yarı yarıya kazanılmış demektir. 11. Güvenlik görevlisi; muhatap olduğu kişilerin de haklı olabileceğini düşünmeli ve onlara da gerektiğinde hak tanıyabilmelidir. Sonuç İnsan İlişkileri ve İletişim konusu son derece genişve kapsamlıdır. Bu konuda değerlendirme yapabilecek kadar bilgili ve deneyimli olduğumu söyleyebilmek şüphesiz ki haddimi aşmak olur. Burada yıllardır iş dünyasında çalışırken karşılaştığım olayların yorumlarından elde ettiğim sonuçlar ile okuduğum, öğrendiğim ve hatta gözlemleyebildiğim birey ve olaylardan edinebildiğim deneyimlerimi sunmaya çahştım. Özel Güvenlik Sektörüne ve İş Dünyasına olması dileklerimle. 0 ----Yangın ve Güvenlik III Sayı 56 Mayıs - Haziran 2001--- emomu lı e n d i sl il<.com.tr YANGIN ALGILAMA VE SÖNDÜRME ·-N ·-2 ·ti) ·- -■ 2 SiSTEMLERi t::! E ;:: (1J ::ı C o :::ı:::: .... <!) E Cl) ..... (/) (/) .::ı:. C <!) > :::ı 0 • ·;:: <!) E <!) ..... (/) (/) o ......... C o ::.::: .::ı:. ..... l1l E o ..... o <!) > E ..... <!) C :Q >- l1l C a:ı • .... <!) E <!) ..... (/) (/) <!) E ,._ :::ı -o C :Q (/) <!) > l1l E l1l Ol <( ��!Rf. COHTROl a.....1,1 l'iSTRUMENTS UFYPIWS CHEfflETROn Fire SystemS "'\IIKING ı;ırıc EMO MÜHENDiSLiK EMO MÜHENDiSLiK INŞ. TAAH. TIC. VE SAN. LTD. ŞTI. ANKARA Ziyabey Caddesi No: 59 06520 Balgat Tel: 0.312. 285 20 60 Faks: 0.312. 286 23 23 emo@emomuhendislik.com.tr ISTANBUL Cengiz Topel Caddesi Dereboyu Gülal Sokak Şahin Ertürk Apt. 2/5 80620 Etiler Tel: 0.212.263 27 38 - 39 Faks: 0.212.263 08 51 emoist@emomuhendislik.com.tr Hizmet Çeşitlerimiz
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=