Yangın ve Güvenlik Dergisi 53. Sayı (Kasım-Aralık 2000)

Article bugüne merkezi hükümetlerin itfaiyeye önem vermemesi ve yerel yönetimlerin duyarsızlığı nedeniyle yangınlarla tecrübe kazanmış itfaiyecilerin "Kelaynak kuşları gibi" nesli tükenmektedir. Yurdumuzda olduğu gibi Bursamızda da personel eksiği giderilmeli her 100 kişiye bir itfaiyeci düşecek şekilde dünya standartlarındaki personel sayısına ulaşmalıdır. Yeni alınacak elemanların usta-çırak ilişkisi içinde eğitilmesi kesinlikle mümkün ve yeterli olamayacaktır. Bu nedenle yurdumuzun belli bölgelerinde itfaiye eğitim merkezlerinin acilen kurulması gereklidir. 4. NELER YAPILABİLİR? Eğitim, itfaiye personeli ve sivil toplumun bütün kesimlerini ilgilendiren bir problemdir. Yangınla mücadelede olduğu kadar, büyük yangın vakaları sonrasında yanlış anlama, değerlendirme veya bilgilendirme neticesinde hukuki ve sosyal problemler çıkmaktadır. İtfaiyecilik mesleğinin teknik detay ve zorluklarını herkesin bilememesi ve konumun direkt can ve mal güvenliği ile alakalı olması, zaman zaman halka itfaiyeyi karşı karşıya getirmektir. Bu sorunların giderilmesi için itfaiyecilerin ve halkın eğitiminden geçmektedir. Bu konuda öncelikle itfaiyecilerin eğitimini sağlamalıyız. İtfaiye personelinin eğitimini dört ana başlıkta sağlamamız gerekmektedir. • Araç-gereç teçhizat ve malzemelerin özellikleri standartizasyon ve kullanımı ile ilgili teknik eğitim, • Yangına müdahale verimini arttırmak için bedensel eğitimi, • Can kurtarmada ve ilkyardımda gerekli müdahaleyi doğru ve zamanında yapacak şekilde sağlık eğitimi, • Halkla ilişkiler konusunda doğru davranış biçimine yönelik psikolojik ve sosyal eğitim. Yukarıdaki eğitimleri verdimiğimiz taktirde misyonuyla ve vizyonuyla euRSA BÜY ·-HiR BELEDIYC�• toplam kalite uygulamasındaki yerıııı almış; itfaiyi olaylarda kendisine verilen görevi yapan, halkın can ve mal güvenliğini herşeydeıı üstün tutan, teşkilatının yapısını tanıyan, kendisini i l g i l e ıı d i ren k a ı ı u ıı v e yönetm e l i k i e r i takip eden ve geliştiren, itfaiye olayları için, gereken araç ve gereçleri itinayla seçen, bunları gerektiği gibi kullanan, bakımı ve temizliğini titizlikle yapan, ilk yardımı bilen ve bilinçli bir şekilde uygulayan, sportmen ve sağlığına dikkat eden, dürüst, arkadaşları ile daima iyi ilişkilerde bulunan, amirlerine karşı saygılı görev bilincinde olan, bilimsel açıdan kendini sürekli yenileyen itfaiyeciyi yaratmış olacağız. Halkımızın, itfaiyeciliğin teknik yönleri, imkanları ve itfaiyecilik mevzuatı ile ilgili bilgi seviyesinin çok düşük olduğu bilinmektedir. Özellikle halkımızın kendi başına müdahale dürtüsü, yangınla mücadele konusunda vahim sonuçlar doğurmaktadır. Keza itfaiyenin yangın söndürme hizmeti karşılığında para alacağı düşüncesi de (yangın·söndürme ve kurtarma hizmetleri ücretsizdir) özellikle başlangıçta küçük görülen yangınları ihbar etmekten alıkoymaktadır ve yangın büyüclii,kten sonra haber verilmekte ve yangının söndürülmesinde çok ciddi gecikmeler olmaktadır. Bugünkü iletişim ortamında itfaiyeciliğin halka yönelik tarafları konusunda radyo ve televizyonların kullanılmasının çok önemli faydaları olacağı kesindir. Ulusal ve özel televizyonlarda günde 5-1 O dakika gibi bir zaman süresinde yangın ve doğal afetlerle ilgili eğitici yayınlar yapılması zorunlu hale getirilmelidir. İtfaiyeleı·imiz de halkla ilişkiler bölümleri kurulmalı ve halkla bCıtüııleşme sağlanmalıdır. Bir çok şehrimiz şehircilik planlaması bakımından özellikle son 30 yılda sınıfta kalmıştır. Eski mahallelerimizin de sokakları çok dardıı·. Ayrıca hemen hemen tüm cadde ve sokaklar itfaiye araçlarından bir çoğunun geçişine olanak vermeyen telefon kablosu ve elektrik hatları ile kesilmiştir. Öyle ki bir çok yangın olayında söndürme ve kurtarma faaliyetleri için gerekebilecek enerji ve haberleşme hatları kesilmek zorunda kalmaktadır. Bu ela müdahale imkanlarını kısıtlayıcı faktördür. ----------------Yangın ve Güvenlik m Sayı 53 Kasım -Aralık 2000 ----------------

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=