Yangın ve Güvenlik Dergisi 52. Sayı (Eylül-Ekim 2000)

Article ğinden ister özel sektörde isterse gküavmeunldiğaimizöezeenl gegniüşvkean l i ğ i n ; m i l l i tkıyı sağlayacak şekilde organizesi ve td e e d n i e r ki zaten özel güv ic e r n a l s ik ı g b e ir r i e m k l m er e i k ni tlemek ve onları eğitmek görevi de yine yasaya göre devletimizin asli göreKvaindaira. timce yasadaki denetim ve "eiğnistiamn"kboonyuusunu, yalnız özel güvenliğin tu ile değerlendirilmemeli; teknik ve elektronik yahut istihbarat vb. güvenliğin diğer boyut nülmelidir. ları da düşüZira, hiçbir kurum ve sın; ama inceleme ve g k ö ur rm ul e uş f a ır lı s n a mtı a nı vb eu lndl ui kğ tuemş kbi l ai rt çı odki yme übeus lsuens edduer d; uöğz eu lmguüz teşkilatların bir çoğu biraz fazlaca insan kalabalığından ibarettir. Bu durum; gi şisbi zi lgeör er üi nş sbeu dl me ahbeamk ı mü l ıkned ak na yçnoakk lyaar rı na ırnl ı ısrafı ve hem de mensubu oldukları kurum ve kuruluşun bütçesine yük olmaktan başka bir şey değildir. Üstelik daha vahimi; personelin yetişme tarzları itibariyle olası riskleri karşılayabilecek ve yukarıda belirt cek derecedeilebnilggöi rveev l eer iğiictri ma eedseabhi l ei p o gü ld ç uklarını söyleyebilmek de oldukça t Süerk. tör bu görünümü ile tüketici toplum olarak algılanmaktadır. Bunca yıllık meslek hayatımdaki tecrübelerime d•aYyeanarak iddia edebilirim ki; terli bilgi ve eğitimden yoksun olan ös uz pe l ogl üdvueknl al i rkı mk uernusmu p vlaer ı k n u ı n r ; u l m u ş e u n n ü retim miktarına, verimliliğine, karlılığına ve hatta satışlarına menfi • eİytikisyievardır; bunun yanında tişmiş, bilgili özel güvenlik görevlilerinin de işletmenin üretim, verim, satış ve meyecek orandakakrlaıltı ğk ıısnı aokl aübçiül imr. s e n ­ Düşünelim! Hem çalışanların ve hem de müşteriler dahil olmak üzere şi rkete gelen tüm üçüncü şahısların; kurum ve kuruluşa gelişlerinde ilk karşılaştıkları ve muhatap oldukları, keza çalışanların iş çıkışında ya da üçüncü şahısların şirketten ayrıldıklarında son olarak muhatap oldukları hep güvenlik menİ nsuspanlarbıdeıry.ni, yaradılışı itibariyle genellikle ilk ve sondaki keskin çizgileri her zaman belleğinde tutar da aradaki deta Ş y ir la k r e ı zamanla unutur. timize şöyle biraz bakalım, y m ü e z s l a e i r y c e e g y e a l i d y o a r, b i ş n i r l e ke rce ç a l ı şa n ı m ız t girişlerinde; g g e ü v r e e k n e l i n k d e n s a ğ d l a a h m a a fa a zl d a ı n k a o n t o r o l m l l a e s r, ı herkesi hırsız ve ahlaksız gören tavır ve davranışlar, hatta itilip, kakılmak ya da ak zaaprı ll aanr dmaank geeyçl eemr el ek r içnael ı şmmaar u yz ekr al el ar ri naek gidiliyor. Bu moral ve psikoloji içerisinde t keazzgaalahlarbaamş ı anrduazk ikaçl aabl ıişl iar n ı m ı z h e m ve hem de üretkenliği fevkalade amzeayl eı r , ty e a p k d i a o i l ş a l r e a t k ç la at kar ı l r ş ı . ş ı s m B ın ö a d y s a le ı ç n a ı m lış u y a a a n m v la a e r ş l o e ­ iş yerine adet mek dahi istemaegzelel r ah me ra gyüanş abmu ddauvraus mı n aa katlanırlar fakat; ben inanıyorum ki t lerini üretim vee pvkei ­ rimlerine yansıtırlar. o d p a, A ş k ir s k i e n t e e d g u ir r i u ş m ler la d r e t v uy e g n i u m l i l k a u n m t d e ı d ğ o b ı r , a irn l k d ei a m ri n gse ü in ­ nin rahat d ko e n n yete s r ız li e o d ra ilm nd e a trolların yapıldığı, griün vi ne ninlsi akngiölişr ekivlel irlien ­ d i n e s a d n l u a y ra a r g l ü ı le o r l d y u üz ğ l u e , , eşit dığı bmiruoarmt hesiz ki a e ö m le z d e a yl l a ş i ü k p p l ıl e çyaülkışsaenlliarr, ın mmooralleri t yonları artar, h i u v z a u s r Yangın ve Güvenlik III Sayı 52 Eylül - Ekim 2000 ort v k e az r a i a m m ni ı ıl a nç asliınşemr jai l ai lrea b di ral iktyea inşs ıbyaarrıaş ık, ve üretkenlik de artar. Keza kurum ve cdüa şkaöh ı s l a r i ç i n d e dkuu rr uu lmuşaa ygneı ldeınr. üİ yçiüyna tü kanaati; daha kapıda oluşmaya başlar ve şirket içerisinde bu imajı değiştGüirvmeenlkikogldöruekvçlailezroinrdoelnu rg. örecekleri sıcak ve yakın ilgi sonucunda, müesseseden hoşnutlukları artacağı için bu mutluluk; ticari yaşamada şirkete ziyadesiyle katma değer olarak yansır. Aslında "toplam kalite"nin temel felsefesi de bu değil midir? m ı Bdaanhki a lba ar an kpaemk ai şt iimkt ednü şaml ıer zı m. M, aa amş ıa geçenlerde zorunlu olarak bankaya git- :..

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=