Yangın ve Güvenlik Dergisi 210. Sayı (Ekim 2019)

SÖYLEŞİ 30 Yangın ve Güvenlik / Ekim 2019 yanginguvenlik.com.tr Şirketin kurucusu olarak, 2004 yılından beri firmanızın başarılı olmasının nedenlerini nasıl açıklıyorsunuz? 2004 yılında MCS Türkiye olarak çıktığımızda, bir elin parmaklarından daha az sayıdaydık. 2012 yılına gelene kadar, Tyco olmadan önce, Türkiye'de sektöründe saygı duyulan ve ciddi pazar payına sahip, 30 kişilik bir aile haline gelmiştik. 2012’den bu yana, ara- mıza katılan arkadaşlarımızla birlikte büyüdük. Şimdi 50 kişilik daha geniş bir kadro ile binlerce çalışanı olan ve kendi alanında bir dünya devi olan JCI / Tyco ailesinin bir parçasıyız. Şirket olarak çok inandığımız ve yaşatmaya özenle gayret ettiğimiz bir kurum kültürümüz var. Tabii her şir- ket gibi başarmaya çalıştığımız başka esaslı hedeflerimiz de var, rakamsal hedefler, stratejik hedefler, pazar payı hedefi vs... Ancak bizler nihai hedefi- mizin müşterilerimizi memnun etmek olduğunu hiç unutmadık. Önceliğimiz satış yapmak değil, müşterilerimizin kalbini kazanmak oldu hep. “Müşteri bilanço tablosunda yer almamasına karşın, şirketin sahip olduğu en önemli varlıktır” sözünü ilke edindik. Müşte- rilerimizin görüşlerine ve taleplerine hep çok önem verdik, anlamaya çalıştık, şartları zorladık. Yani odak noktamızda hep müşterilerimiz oldu ve bu kurum kültürünü sonradan aramıza katılanlara da iyi aktardığımızı düşünüyorum. Tabii bütün bunların yanında arkamızdaki dev yapı, Tyco / JCI yapısı, ürünlerimi- zin kalitesi, sürekli eğitimler de ayrı bir öneme sahip. Bundan sonraki süreçte hem Türkiye hem Hazar Bölgesiyle ilgili hedefleriniz neler olacak? Çalışmaya ve örnek olmaya devam edeceğiz. Hiçbir strateji sürekli kalıcı olmuyor. Zaman çok hızlı geçiyor ve bununla birlikte teknolojik gelişmeler de sektörün şekillenmesinde çok ciddi paya sahip. Bizler Tyco/JCI gibi dev bir ailenin parçası olarak, yeni ürünle- rin geliştirilmesi ve inovatif ürünlerin piyasaya sunulması konusunda çok şanslıyız. Globalde çok ciddi bir Ar-Ge departmanımız var ve birçok yeni sis- teme öncü oluyoruz. Gerisi müşteri memnuniyeti ve piyasayı iyi okuyarak, doğru stratejileri doğru ekiplerle uygu- lamaya kalıyor. Umuyorum ki bundan sonra da hem sektörün gelişimine katkı sağlamaya, hem şirketimizin bölgedeki pazar payını arttırmaya devam edece- ğiz. Her ne kadar resmi olarak sorumlu olduğumuz bölge Türkiye ve Hazar Bölgesi ülkeleri olsa da, başarılı Türk müteahhitleri sayesinde birçok farklı ülkede onlarla birlikte çalışma şansına sahip oluyoruz. Bundan sonra da var gücümüzle ülkemiz ve şirketimiz için çok kıymetli ekibimizle birlikte çalış- maya devam edeceğiz. Q "Nihai hedefimizin müşterilerimizi memnun etmek olduğunu hiç unutmadık. Önceliğimiz satış yapmak değil, müşterilerimizin kalbini kazanmak oldu hep. “Müşteri bilanço tablosunda yer almamasına karşın, şirketin sahip olduğu en önemli varlıktır” sözünü ilke edindik."

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=