Yangın ve Güvenlik Dergisi 184. Sayı (Temmuz-Ağustos 2016)
YANGIN ve GÜVENL ø K SAYI 184 77 YANGIN - MAKALE • Tünel içerisinde trenin pozisyonu ve bu tren üzerinde yang × n × n konumu; • Tünel içindeki trafik × ü × klar × n × n sinyal du- rumu (kapal × m × tutulmal × yoksa zorun- lu kapatma m × ); • Duman tahliye sisteminin yönü; • Müdahale birimleri (itfaiye, medikal, polis) taraf × ndan izlenen prosedürler. Bir senaryonun ba ü lang × c × nda, ekran görüntüleri ve bir SMS mesaj × vas × tas × ile sistem ilgili payda ü lara ilgili alarm plan × n × gönderir. Gerçek tren yang × n × testi Projenin devreye al × nma a ü mas × nda, tünel kompleksine giren ‘yanmakta olan bir trene’ kar ü × sistemin tepkisini test etmek amac × yla bir ‘yanma testi’ ger- çekle ü tirdik. Bu sebeple, 200 m uzunlu- ù undaki bir test treninin belirli bir vago- nunda bir yang × na dirençli kompart × man olu ü turduk. Bu kompart × man içerisinde itfaiyeciler, tren tünele girmeden önce 250 kW (f × ç × içinde heksan) alev kayna- ù × n × ate ü lediler. Tren durduktan sonra en- tegre sistemin nas × l do ù ru ü ekilde trenin d × ü hatlar × n × ve tüneldeki en s × cak noktay × belirledi ù ini ve bu sayede nas × l bir do ù ru senaryo seçimi ve ç × kt × aktivasyonu yap- t × ù × n × göstermektedir. Ancak burada dik- kat edilmesi gereken ü ey, × s × kayna ù × n × n gücünün (trenin içerisindeyken), do ù ru- sal × s × tespit sistemlerinin geleneksel tespit alt s × n × r × n × a ü mak için 250 kW’nin üzerine ç × kmas × gerekti ù idir ( bkz. Tablo 1 ). Bu makalede iyi tasarlanm × ü bir otomatik tepkiler setinin, uluslararas × öneriler te- melinde, bir demiryolu tünelinin güvenlik politikas × n × n uygulanmas × n nas × l olumlu bir katk × da bulunabilece ù ini gösterdik. Otomasyona ba ù lanm × ü senaryolar (ve bunlar × n arkalar × ndaki sistemler), tehlike arz eden durumlar × h × zl × ü ekilde tespit etme anlam × nda kontrol odas × operatör- lerine ve müdahale ekiplerine yard × mc × olmakta ve onlara uygun tahliye ve kur- Tablo 1. Gerçek yang × n testinden resimler: (1) Test treninin var × ü × (2) Is × kayna ù × için yang × na dayan × kl × kompart × man (3) Is × kayna ù × n × n tutu ü turulmas × (4) Tren tünelde duruyor (5) Tesis kontrol odas × nda testin izlenmesi 230 m uzunlu ù undaki test trenin var × ü × Lokomotifin 160 m arkas × nda: 2,2 m x 2,2 x 3 m boyutlar × nda yang × na dayan × kl × kom- partman Is × kayna ù × n × n tutu ü turulmas × Heksan – 250 kW tarma giri ü imlerinin h × zl × ve kolay ü ekilde seçilip ba ü lat × lmas × anlam × nda destek vermektedir. temelde altyap × sal tedbirler olan bu ‘teknik olarak’ önceden yap × lan- d × r × lm × ü yang × n senaryolar × tünel altyap × s × ve onun kullan × c × lar × n × koruma anlam × n- da en üst seviyede öneme sahip olan operasyonel tedbirleri faydal × ü ekilde ta- mamlay × c × niteliktedirler. Kaynakça [1] Diabolo Safety & Security Steering Group. Veiligheidsdossier Diabolo, v4.0; May 2009. [2] Fire Brigade Zaventem and Vilvoor- de. Brandpreventierapport Diabo- lo; January 9, 2006. [3] NFPA 130. Standard for fixed gui- deway transit and passenger rail systems; 2003. [4] UIC-Codex 779-9. Safety in railway tunnels; 2002. [5] UNECE TRANS/AC.9/9. Recommenda- tions on safety in tunnels (rail); 2003. [6] EU Directive 2001/16/EC – Interope- rability of the Trans-European con- ventional rail system (aspect: ‘‘Sa- fety in Railway Tunnels’’). [7] Schoonbaert L, Eeckhaut S. Tender document ‘‘ICTRA-DIABOLO-1’’ for the automated fire scenario system and its functionality; December 2009. [8] Colino MP, Rosenstein EB. Tunnel emergency egress and the mid-tra- in fire. ASHRAE Trans 2006, vol. 112, pt. 2, paper no. QC-06-024, p. 251–65. [9] Spanhoff R. Minimale Exploitatie Vo- orwaarden Diabolo, v1.0; February 2012.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=