Yangın ve Güvenlik Dergisi 184. Sayı (Temmuz-Ağustos 2016)

YANGIN ve GÜVENL ø K SAYI 184 76 YANGIN - MAKALE • ú çinde 7/24 personel bulunan ve Antwerp Merkez ú stasyonunun istas- yon ve tünel alanlar × n × korumak için kullan × lan, Antwerp ü ehrindeki bir uzak kontrol odas × . Bu Antwerp Kontrol Odas × (ACR)’deki operatörler tünelin, istasyonun ve bunlar × n güvenlik sis- temlerinin günlük bazda operasyonel ve teknik yönetiminden sorumludur. Bu kontrol odas × NFPA 130’da belirtildi- ù i üzere bir Merkezi Kontrol ú stasyonu görevi görür. • Havaliman × ndaki itfaiye departma- n × nda bulunan ve ACR ile ayn × fonk- siyonelli ù e sahip olan ancak sadece kaza durumunda personel bulundu- ran bir tesis-içi kontrol odas × (DCR). Minimum çal × ü ma ko ü ullar × Buradaki pek çok güvenlik sitemi sistem bulunabilirli ù i dikkate al × narak tasarlan × p uygulanm × ü olsa da, Güvenlik ú zleme Grubu Diabolo demiryolu hatt × için bir dizi Minimum Çal × ü ma Ko ü ulu (MOC) belirlemi ü tir. Bu MOClar tünel operasyo- nu için mevcut olmas × gereken sistem fonksiyonelliklerini tan × mlamakta ve bir fonksiyonelli ù inin mevcut olmamas × du- rumunda izin verilir bak × m müdahale ve çözüm sürelerini belirlemektedir. Bina Yönetim Sistemi üzerindeki anl × k teknik uyar × veya alarmlar × nas × l yorum- lad × klar × na ba ù l × olarak, kontrol odas × operatörleri, bir sistemin (ya da onun bir alt fonksiyonunun) fonksiyonelli ù inin tek- nik bir ar × za sebebi ile mevcut olmamas × durumunda Minimum Çal × ü ma Ko ü ullar × - n × uygularlar. Daha geni ü anlamda, Mi- nimum Çal × ü ma Ko ü ullar × , ufak bir teknik ar × za sebebi ile bir bak × m seans × olmas × durumunda bile demiryolu operasyon- lar × n × n devam etmesini sa ù layacak bir çerçeve sunarlar. ú tfaiye Müdahalesi ‘Otomatik yang × n senaryolar × ’ bölümün- de de aç × land × ù × üzere, zor tahliye ve müdahale ko ü ullar × ortaya ç × kartacak daha büyük bir kazay × önlemek amac × y- la itfaiye ve trafik kontrol birimlerine yar- d × mc × olmak için ICT merkezli bu aksiyon- lar sistemi devreye al × nm × ü t × r. Bu sebeple, bu otomatik tepkiler harekete geçirme- ye çal × ü t × klar × operasyonel aksiyonlardan ayr × görülemezler. Bu sebeple her türlü ‘teknik’ yang × n se- naryosu bir ‘operasyonel’ alarm plan × ile tamamlanm × ü lard × r ( û ekil 8 ). Bu alarm planlar × özellikle bir müdahalenin ope- rasyonel k × sm × ndan sorumlu olan ki ü ileri ilgilendire 4 ana tür bilgi içerir: û ekil 8. Operasyonel alarm levhas × örne ù i (tamamlay × c × “teknik yang × n” seneryosu).

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=