Yangın ve Güvenlik Dergisi 184. Sayı (Temmuz-Ağustos 2016)
YANGIN ve GÜVENL ø K SAYI 184 74 YANGIN - MAKALE Lieven SCHOONBAERT, Stijn EECKHAUT INFRABEL, ICT Department, ‘‘Tunnel Technology’’ Team, Tweestationsstraat 82, B-1070 Brussels, Belgium Ekim 2007 ve Haziran 2012 tarihleri aras × nda Belgian Railways Group ve ortaklar × , o dönemde mevcut olan tek yönlü istasyonun trafi ù ini hafifletmek amac × yla Brüksel Havaliman × ’n × n ana pisti alan × na bir demiryolu tüneli in ü a ettiler. Tahliyeyi h × zland × rmak amac × yla Diabolo adl × projenin bu yeni in ü a edilen 4 km’lik uzun altyap × s × nda tahliye, müdahale ve kurtarma operasyonlar × n × kolayla ü t × rmak amac × yla, AB Direktifi 2001/16/EC, NFPA 130 ve UNECE TRANS/AC9/9 ile uyumlu ü ekilde tünelin ve istasyonun güvenlik konseptinin bir parças × olan bir otomatik yang × n senaryosu sistemi tasarland × . Buna ilave olarak, kompleksin güvenlik konseptinin bir parças × olarak eri ü im kontrol ve izinsiz giri ü tespit sistemi de yerle ü tirildi. Bu makalede sistem tasar × m × ve sistemin kurulumu ile ilgili tecrübeler payla ü × ld × . Uygulama ve B ú T Entegrasyonu Yang × n senaryolar × n × otomasyona ba ù lamak amac × yla, en dü ü ük mimari seviyede da ù × - t × lm × ü (ve Modüler Hizmet Noktalar × - MSP ile uygulanan) Giri ü /Ç × k × ü adalar × ndan meydana gelen bir da ù × t × lm × ü otomasyon mimarisi ( bkz û ekil 7 ) tasarlad × k. Burada yang × n senaryo- su mant × ù × tünel kompleksi içerisindeki teknik odalardan uygulanmaktad × r ve görüntüleme ve uzaktan kontrol süreçleri uzakta ve tesiste bir kontrol odas × ndan ba ü lat × lmaktad × r. Proje ta ü eronumuz tüneldeki hat boyunca her bir 100 metrede bir Modüler Hizmet Noktala- r × -MSPler yerle ü tirmi ü tir. Bu MSPler da ù × t × lm × ü gi- ri ü /ç × k × ü (I/O’lar) için bir birle ü me noktas × olarak ve de ayn × zamanda elektrik kablosu say × s × n × azaltmak amac × yla bir voltaj çevirim noktas × olarak görev görmektedir. Ray hatt × boyunca her 20 metreye yerle ü tiri ü - mi ü olan ultrasonik tren sensörleri trenlerin ko- numlar × ile ilgili yatay örnekler al × p trenin ne Brüksel Uluslararas × Havaliman × ‘Diabolo’ Tren Tünelinde Yang × n Önleme ve Güvenlik Projesi - 2. Bölüm û ekil 7. Yang × n senaryo a ù × n × n otomasyon mimarisi Kontrol odalar × Teknik odalar Tünel Yedek IP a ù × Tesiste Tünelin d × ü × ndaki ana teknik oda ú stasyon içerisindeki ana teknik oda Tesis d × ü × BMS istemcisi Bina Yönetim Sistemi (BMS) sunucular × Veri merkezinde BMS istemcisi Diabolo Kontrol Odas × (DCR) Antwerp Kontrol Odas × (ACR) tünel ve istasyon altyap × s × n × n günlük bazda operasyonel ve teknik yönetimi Yang × n senaryosu mant × ù × Yang × n senaryosu belirleme mant × ù × Yang × n senaryosu belirleme mant × ù × Tren lokalizasyon mant × ù × Tren lokalizasyon mant × ù × redundant functinality Is × lokalizasyon mant × ù × Is × lokalizasyon mant × ù × Optik ü ebekeler Yang × n senaryosu a ù × (yedek fiber optik ü ebekeler+ PROFINET endüstriyel ü ebeke sistemi) Modüler hizmet noktas × Modüler hizmet noktas × Modüler hizmet noktas × Dinamik tahliye × ü × kland × rmas × Tren sensörleri T max do ù rusal × s × tespiti
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=