Yangın ve Güvenlik Dergisi 180. Sayı (Ocak-Şubat 2016)
YANGIN ve GÜVENL ø K SAYI 180 66 YANGIN - TEKN ø K B ø LG ø ú stanbul Otogar - Ba ù c × lar Metrosu’nda Victaulic ú mzas × Victaulic Flan ü l × boru ba ù lant × s × ndan yivli boru ba ù lant × s × na geçmek, ú stanbul’un son teknoloji ta ü × ma hatt × nda hem tünel açma hem de yang × ndan korunma aç × s × ndan mükemmel çözüm oldu ù unu gösterdi. ú stanbul Otogar–Ba ù c × lar metrosu, 22 kilomet- relik iki k × s × mdan olu ü an ve saatte 70.000’e kadar yolcu ta ü × yan geli ü mi ü bir ta ü × ma hatt × - d × r. Yolcu konforu ve güvenli ù i dikkate al × narak in ü a edilen metro, daha konforlu bir yolculuk için raylar × n alt × na yerle ü tirilmi ü titre ü imi önleyici yast × klar ve en güvenilir yang × ndan koruma sis- temi içerir. Devlete ait bu projenin ana yükleni- cili ù ini Gülermak-Do ù u ü ortak giri ü imi yapm × ü t × r. ú n ü aat ba ü lamadan önce Gülermak aç × s × n- dan kilit faktörlerden bir tanesi boru ba ù lant × yönteminin seçilmesi olmu ü tur. Tünel açma makinesinin çal × ü abilmesi için gerekli olan ba- s × nçl × hava ve de ü arj suyu hizmetlerinin sa ù la- nabilmesi maksad × yla geçici boru tesisatlar × n × n monte edilmesi gerekmi ü tir. Alev kullan × lmas × n × gerektirmedi ù inden ve geçici hatlarda kulla- n × lan borular × n kal × c × hatlarda tekrar kullan × lma- s × na izin verdi ù inden tipik olarak flan ü l × yöntem kullan × labilirdi. Ancak yüklenici, flan ü yöntemine a ü ina olmas × na ra ù men proje yöneticisi ile bir- likte, avantajlar × n × ö ù rendiklerinde Victaulic® yivli ba ù lant × yöntemine geçmeye karar verdi. Victaulic Yang × ndan Korunma Sat × ü Müdürü Burak Is × n, boruyu haz × rlamak için yiv açma arac × n × n nas × l kullan × ld × ù × n × ve sa ù lam bir me- kanik ba ù lant × olu ü turmak için kaplinlerinin ne kadar h × zl × ve kolay monte edildiklerini göste- ren yerinde bir demo gösterimi yapt × . Flan ü l × ba ù lant × da oldu ù u gibi bu yöntem borular × n yeniden kullan × lmalar × na imkan verir ve alev kullan × lmas × n × gerektirmez. Bununla birlikte sa ù lam bir ba ù lant × yapmak için sadece iki adet somun ve c × vata gerektirmesi nedeniyle flan ü l × ba ù lant × yönteminden kayda de ù er öl- çüde daha h × zl × bir boru ba ù lant × yöntemidir. H × zl × montaj, k × sa zamanl × i ü leri kar ü × lamak için in ü aat program × n × h × zland × rmaya yard × mc × olur. Victaulic ürünlerinin di ù er bir avantaj × ise kavisli tünele uyum sa ù layabilme özelli ù idir. Victa- ulic ú n ü aat Boru Tesisat × Hizmetleri (CPS) ekibi, metro projesinin ürün özelliklerinden nas × l fay- dalanabilece ù ini gösteren 3D resimler temin etti. Esnek kaplinler aç × sal esnemeye izin ve- rirken kaplin, kendi kendini sabitleyen bir ba ù - lant × olarak kal × r. Bas × nca duyarl × tasar × mlar × , esneme ve boru hareketi durumunda bile s × z- d × rmazl × k sa ù lar. Kaplinler gereken miktarda eksenel uç geni ü lemesi veya daralmas × sa ù - lamak üzere kolayca ayarlanabilirler ve her ba ù lant × da aç × sal esneme sa ù layarak yük- lenicinin ilave dirseklerden kurtulmas × n × temin eder, toplam malzeme maliyetini dü ü ürürler. Yivli sistemin Otogar–Ba ù c × lar metro projesi için ideal çözüm oldu ù una ikna olan Güler- mak, bas × nçl × hava ve de ü arj suyu için geçici 50 mm – 150 mm (2’’ – 6’’) karbonlu çelik boru hatlar × nda bir dizi Victaulic kaplin, ba ù lant × eleman × ve valf kulland × . ú lave performans ve montaj avantajlar × ndan dolay × Vic-300 Mas- terSeal™ kelebek valfler kullan × ld × . Standart Komple yang × ndan koruma için metronun 16 istasyonuna ön-tepkimeli ayg × tlar ve × slak alarm valfleri monte edildi.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=