Yangın ve Güvenlik Dergisi 176. Sayı (Temmuz-Ağustos 2015)
KAPAK KONUSU - MAKALE YANGIN ve GÜVENL ø K SAYI 176 44 resepsiyon da cam × n arkas × nda kalacak. Dolay × s × yla da ziyaretçiler içeri girecek, resepsiyona yürüyecek ve kendilerini ta- n × tacaklar. Ziyaretçi Yönetim Sistemleri Sutton lobi güvenli ù i olmas × gerekmedi- ù i hakk × nda uyarsa da, Ziyaretçi Yöne- tim Sistemi (VMS) de bir ba ü ka unsurdur. “ ú nsanlar hâlâ serbestçe içeri girip siz onlar × k × s × tlamad × ù × n × z takdirde her ne- reye isterlerse gidiyorlar” diyor. VMS, bir adet kendi kendine hizmet veren ba- raka dahi olabilir veya sadece bir ki ü i taraf × ndan da yönetilebilir. Ziyaretçinin ehliyetini tar × yor, ziyaretçiyi kayda al × yor, tak × lacak bir yaka kart × basabiliyor. “VMS acil durum yönetimi amaçl × olarak da i ü e yar × yor çünkü binada kimlerin oldu- ù unu ve kaç ki ü i olduklar × n × biliyorsun” diyor Sutton. Ketchum, Piskoposlu ù a gelen her bir zi- yaretçinin numaral × bir kimlik kart × ald × ù × n × ve bu numaran × n da bir kayda aktar × ld × ù × - n × söylüyor. “Bir acil durumda, ön kay × tta- ki görevli kay × t defterini kap × yor. Böylelikle biz de kimin oldu ù unu biliyoruz” diyor. Bu lobi güvenlik sistemini kullanmaya ba ü la- madan önce insanlar binan × n etraf × nda kendi ba ü lar × na dola ü abilmekteydi. LobbyGuard Solutions firmas × nda Sat × ü Müdürü olan Brian Allen, destekli de olsa, kendi kendine hizmet veriyor da olsa, bir VMS’nin arkas × nda politikalar × n ve prose- dürlerin olmas × gerekti ù ini söylüyor. VMS insanlar × n yerine geçmez, ama onlar × n yapt × klar × i ü i daha da iyile ü tirir diyor. Sutton da, birçok okulda art × k VMS kullan × ld × ù × n × , bu sistemlerin ise kimliklerin taramas × n × yapt × ktan sonra arka planda kimlik ara ü - t × rmas × yaparak cinsi sap × klar gibi ki ü ilere kar ü × okul görevlilerini uyarmaktad × r diyor Sutton. Video Lobi güvenli ù i arenas × nda güçlü bir araç da video interkom sistemidir. “Kimle ko- nu ü tu ù unuzu bilmeden konu ü mak iste- mezsiniz” diyor Sutton. E ù er ki ü inin kim oldu ù unu göremiyorsan × z bir video ka- mera çok gereklidir. Video gözetim analizleri özellikle ne za- man ve kaç ki ü inin geldi ù ini belirleme- de yard × mc × olmas × n × n yan × s × ra, hareket sensörü ve belli ü artlarda alarm verecek ü ekilde kameran × n programlanmas × ha- linde çok faydal × d × r. “Video ile çok i ü ler ba ü ar × labilece ù ini dü- ü ünüyorum, ancak onu proaktif olarak kullanmay × ö ù renmeniz gerekir. Aksi hal- de güvenli ù inize yard × mc × olmak üzere kullanmad × ù × n × z takdirde çok da yard × m- c × olmayacakt × r” diyor Sutton. Politikalar ve Prosedürler “Teknoloji sadece, yaz × l × ve kullan × c × lar taraf × ndan uygulanan politikalar ve pro- sedürler varsa faydal × d × r” diyor Sutton. Mesela, bir keresinde acil ç × k × ü kap × la- r × nda herhangi bir alarm veya komut ol- mayan bir hastane görmü ü . Dolay × s × yla da aç × ld × klar × ndan hiç kimsenin haberi olmuyormu ü . Daha kötüsü, kap × lar men- te ü elerinden sökülerek aç × ld × ù × nda dahi hiç kimsenin haberi olmuyormu ü . “En üst düzey bir güvenlik sisteminiz olabilir an- cak çal × ü anlar × n takip edece ù i politikalar ve prosedürler olmad × ù × takdirde ya da sistem do ù ru olarak kurulmad × ù × nda, kap × lar × n aç × ld × ù × ndan haberiniz olmaz” diyor Sutton. Politikalar ve prosedürleri düzenli olarak güncellemek de iyi bir genel güvenlik plan × n × n bir parças × d × r. “Burada küçük bir grup insan × m × z var ve düzenli olarak toplanarak, yang × n da olsa, ya da f × rt × - na veya herhangi bir ü ey, binalar × n gü- venli ù ini ve emniyetini tart × ü × yoruz” diyor Ketchum. Çal × ü anlar × ú yi E ù itin “Sadece ön masadaki en zay × f halkan × z kadar güçlüsünüz. “Bir durumu süzebil- meli veya bir ü üpheli hareketi görebilme- liler” diyor Ketchum. “Lobi güvenli ù inin en sa ù lam unsuru güvenlik memurudur” diyor Sutton. “Birle ü me noktas × ü u ki, ayn × zamanda en zay × f unsur da güvenlik memurudur. ú nsan unsuru zay × fl × kt × r.” E ù i- tim, bu derdin a ü × lmas × na yard × mc × ol- maktad × r. Ketchum davas × nda, organizasyonun ziyaretçilerle lobide bulu ü ma ve onlara gerekli yerlerde e ü lik ettikten sonra gider- lerken tekrar lobiye b × rakma politikas × n × uygulayabilmek için 60 ki ü i civar × ndaki çal × ü an × n çok iyi e ù itilmi ü olmas × gerek- mektedir. Özellikle de resepsiyonistin çok iyi yeti ü - tirilmi ü olmas × gerekir ki, kap × da sohbet etmemesi gereken bir ki ü iyle konu ü - mas × n, ya da bir toplant × varsa ve lobi kalabal × kla ü m × ü sa, herhangi bir ki ü inin aradan kaç × p güvenlik ihlali yapmas × n × önlemek için kimleri ça ù × rmas × gerekti- ù ini bilsin. Lobiyi güvene almak zaman ve para gerektirir ama ancak lobi kötü niyetli bir ki ü inin ilk girece ù i yer olaca ù × ndan, bina ve içindeki ki ü ilerin korunmas × için en vaz- geçilmez bölgedir. Ketchum’un deyimiyle: “Güvenlikle daha yak × ndan ilgilenen bir kurum olarak di ù er okullara örnek olmak istiyoruz. Amaçla- d × ù × m × z ü ey ise, olay olduktan sonra ne yapaca ù × z diye dü ü ünmektense olayla- r × n bir ad × m önünden gitmek.”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=