Yangın ve Güvenlik Dergisi 176. Sayı (Temmuz-Ağustos 2015)

KAPAK KONUSU - MAKALE YANGIN ve GÜVENL ø K SAYI 176 42 göz önünde bulundurmal × d × rlar. Ziyaretçi yönetimi kurumun geçi ü kontrol sistemi ile entegre oldu ù unda, kay × t esnas × nda verilen bilgilerin tamam × kesintisiz olarak geçi ü kontrol sistemine aktar × lmaktad × r. Ziyaretçi yaz × l × m × na girilen bilgiler kullan × la- rak geçi ü sisteminde ziyaretçi için bir yak- la ü ma kart × üretilmektedir. Sonra, ziyaret- çi mekan × terk ederken, kartlar da iade edilmekte ve aktivasyonlar × sonland × r × l- maktad × r. Ziyaretçiler fark × na varmadan kartlarla birlikte ayr × lsalar da, bu kartlar × n geçerlilik süreleri oldu ù undan ve belli gün ve saatte geçerlilikleri sona erdi ù in- den, sistem gene de güvenli kal × yor. Kart çal × nd × ù × takdirde hiçbir yeri açam × yor. Ziyaretçilerine mekânlar × n × gezdirirken her zaman e ü lik edenler için ziyaretçi yönetim sistemlerini geçi ü ortamlar × ile entegre etmeleri gerekmemektedir. Ancak, arzu edildi ù inde ve durum zi- yaretçilerin serbest dola ü malar × için uygun oldu ù unda, entegrasyon çok k × ymetli olabilmektedir. Geçi ü sistem- lerinde tak × l × p kalmak yerine lobi gö- revlileri ziyaretçi yönetim sisteminden do ù rudan ziyaretçi kart × bast × rarak hem ziyaretçiyi, hem de çal × ü anlar × takip edebilme imkan × na sahip olmaktad × r. Her iki sistem de birlikte kullan × ld × ù × nda d × ü ardan gelen yetkili personele de ge- çi ü izni verilmi ü olmakta ve lobi görev- lisinin ziyaretçilere geçici giri ü kartlar × n × vermesi için geçi ü sistemine a ü ina olma- s × gerekmemektedir. Ziyaretçi yönetim sistemini geçi ü kontrol sistemi ile entegre ederek ayn × zamanda kimlik kartlar × n × unutanlar için resepsiyon masas × nda ya ü anan sorunlar da ortadan kalkm × ü olmaktad × r. Ziyaretçi sisteminde ayr × ca geçi ü kart × verilen tüm ziyaretçilerin kay × tlar × da bulunmakta, böylelikle kartla- r × n hangi tarihte ve saatte aktive edildi ù i bilgisi de dâhil olmak üzere tüm ziyaretle- rin kayd × bulunabilmektedir. Özet olarak entegrasyonun ana faydalar × ü unlard × r: • Uygun görüldü ù ünde, belli yetkili ziya- retçilere vemüteahhitlere seçime ba ù l × olarak serbest geçi ü hakk × verilmesi. • Yetkisi olmayan personelin gizli alanla- ra giri ü inin engellenmesi. • Tesise giren ve ç × kan herkesin – ziyaret- çiler de dâhil olmak üzere – faaliyet- lerinin takip edilmesi. • Ziyaretçi yönetim sisteminden lobi gö- revlilerine do ù rudan kay × t yapma ve yaka kart × verilmesinin sa ù lanmas × . Göz önünde bulundurulmas × gereken di ù er önemli bir husus da, ziyaretçi yö- netim sisteminin web tabanl × ziyaretçi yetkilendirme sistemini destekleyip des- teklemedi ù idir ki, ü irket çal × ü anlar × ziya- rete gelecek mü ü terileri beklediklerinde güvenlik elemanlar × na haber verebilsin- ler. Ziyaretçilerin kimlikleri ve bilgileri teyit edildikten sonra bu bilgiler daha önce- den belirlenmi ü liste ile kar ü × la ü t × r × l × r. Bu noktada sistem e-posta veya SMS kul- lanan çal × ü ana ziyaretçinin gelece ù ini bildiremez. Günümüzde organizasyonlar birçok güvenlik zorluklar × ile kar ü × kar ü × ya kal- makta ve ziyaretçiler ile di ù er yetkili personelin yönetimi as × l tereddüt olu ü - turmaya devam etmektedir. Konuyu daha komplike bir hale dönü ü türen ise, sat × c × lar × n, i ü ortaklar × n × n ve müte- ahhitlerin ü irketin ve ü irket personelinin belli seviyelerine eri ü ebilmeleri için gerekli olan eri ü im seviyelerine olan gereksinimdir. Etkin bir tesis güvenli ù i sa ù laman × n bir yolu da kâ ù × t kay × tla- r × ve manuel süreçleri kullan × m × kolay ve ideal olarak do ù rudan kurumun geçi ü kontrolüne ba ù l × bir ziyaretçi yö- netim sistemi ile de ù i ü tirmektir. Sonuç ise daha geli ü mi ü güvenlik, kolayl × k ve tesisteki tüm ziyaretçilerin yetkili oldu ù u ve kay × tlar × n × n al × nd × ù × ile ilgili duyulan güvencedir. En son ziyaretçi yönetimi yaz × l × m × ile i ü yerleri çok çe ü itli ve k × ymetli analiz, raporlama, tespit etme ve ikaz olanaklar × na da sahip olmaktad × rlar. Haz × rlayan: John Fenske, HID Global’ × n Kimlik ve Geçi ü Yönetimi ú çin Ürün Pazarlama- dan Sorumlu Ba ü kan Yard × mc × s × Bir masan × n yerinin de ù i ü tirilmesi dahi or- tamda çok büyük de ù i ü iklik olu ü turabilir. Hem Sutton, hem de Birle ü ik Devletler Genel Hizmetler ú daresi, lobiyi en faydal × biçimde tasarlaman × z veya yerle ü tirme- niz amac × ile konuya bir de Çevre Tasa- r × m Yoluyla Suç Önleme (CPTED) aç × s × n- dan bakman × z × önermektedir. ú deal olarak, aralar × nda bir resepsiyonist veya güvenlik memurunun bulundu ù u iki kap × olmal × d × r ki, kap × dan kimlerin geçti ù i kontrol alt × nda tutulabilsin” diyor Sutton. Illinois’deki Sprinfield Piskoposlu ù unda da lobi benzer biçimde kurulmu ü tur. Herhangi bir ziyaretçinin ikinci kap × dan geçebilmesi için öncelikle resepsiyo- nist taraf × ndan içeri al × nmas × gere ù inin yan × s × ra, lobiyi geçtikten sonra da ya bir anahtar, ya da bir geçi ü kart × olmadan hiçbir yere gidememektedir diyor Ketc- hum. Güvenli ù i daha da fazla art × rmak amac × ile mesai saatleri içinde çal × - ü anlardan ziyaretçilerini lobiye giderek burada kar ü × lamalar × ve bununla birlikte de ziyaretçilerin binay × terk etme zaman × geldi ù inde onlar × lobiye getirmeleri isten- mi ü tir. Piskoposluktaki tasar × m ve kurulum hâlâ geli ü tirilmektedir. “A ü a ù × da lobi alan × nda- ki bürolar × binan × n ana bölgesine ta ü × ya- ca ù × z. Böylelikle konferans odalar × lobinin yan × nda kalacak ve ziyaretçilerin binan × n ana bölümüne geçmelerine gerek kal- mayacak” diyor Ketchum. Sonunda ön

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=