Yangın ve Güvenlik Dergisi 176. Sayı (Temmuz-Ağustos 2015)

KAPAK KONUSU - MAKALE YANGIN ve GÜVENL ø K SAYI 176 40 olu ü mas × ihtimaline olas × l × k ekler” diye ekliyor. “Belli bir bölgedeki k × ymetlerin ko- runmas × için uygulanacak güvenlik sevi- yesinin belirlenmesine yard × mc × olur.” O i ü için lobi en etkin ü ekilde hizmet vermek üzere tasarlan × r veya kurulur. Amaç Lobinizin amac × n × anlayabilmek de ay- r × ca en iyi güvenlik çe ü idini seçmenizde size yard × mc × olur. Sizinki gün boyu de- vaml × giri ü ç × k × ü yapan mü ü terilerin bulun- Küçük ve Orta büyüklükteki i ü yerle- ri için lobi güvenli ù i önemini giderek art × rmaktad × r. Herkesçe malum olan vakalar göstermi ü tir ki, sadece kâ ù × tlar üzerine yap × lan kay × tlarla emniyet ve güvenlik sa ù lanamamaktad × r. En son ziyaretçi yönetim sistemleri bu so- runlar × çözmektedir ve hem fiyatlar × ma- kul seviyelere dü ü mü ü , hem de kurulum- lar × çok kolay hale getirilmi ü tir. Bunlar × n kurulumlar × lobi resepsiyon masas × ndaki ya da giri ü teki ba ü ka bir noktadaki PC’ye yap × labilmekte, bir saatten daha fazla sürmeyen e ù itim sonras × nda rahatl × kla kullan × labilmektedir. Günümüz sistemleri, ziyaretçinin ehliyetini veya bir ba ü ka kim- lik kart × n × tarayarak, ziyaretçiyi dâhili veya harici bir güvenlik listesi ile kar ü × la ü t × rarak ve tesis içindeyken takaca ù × yüksek ka- liteli bir yaka kart × üreterek tüm ziyaretçi kayd × n × tamamlamaktad × r. Bu sistemler ayr × ca herhangi bir saatte kimlerin ne amaçla tesislerinde bulundu ù unu be- lirleyebilmekte, istenmeyen ziyaretçileri içeri almamaktad × r. Bu sistemler ayr × nt × l × ve çok do ù ru biçimde ziyaretçiler hakk × n- da bilgi toplar ve ayn × organizasyon ta- raf × ndan i ü letilen birden fazla tesis varsa, raporlama ve analizler yapar. Günümüz çözümleri ayr × ca idarecilere kategorik olarak isim kartlar × n × yaratma larla yüz yüze gelmektedirler. Bu çerçe- vede, ka ù × da ba ù l × sistemler derhal ta- rama, kart ç × karma ve tüm ziyaretçileri takip etme olana ù × bulunan çözüm- lerle de ù i ü tirilmekte veya en az × ndan belli kritik alanlar × ziyaret edenler bu uygulamaya tabi tutulmakta ya da i ü saatleri d × ü × nda personel say × s × azalm × ü - ken ziyarete izin verilmektedir. Ziyaretçi yönetim programlar × , daha önceden organizasyon taraf × ndan belirlenen ki ü i ve kurumlar × da tespit edebilmektedir. Bu tarama sürecinin sonuçlar × , bir e ü - le ü me oldu ù u takdirde sadece iki sani- ye içinde haber verebiliyor. Veri tabanl × tarama di ù er tespit programlar × n × n kombinasyonunu kullanarak i ü yerlerin- de tüm ziyaretçileri takip edecek ve bina içindeki ziyaretçilerin korunmas × n × sa ù lamak daha da kolayla ü acakt × r. Her bir ziyaretçiyi veri taban × ndan ve di ù er arama listelerinden tarama ve sonra da girmeye yetkisi olmayanlar × tespit etmeye ek olarak baz × i ü yerleri lobi görevlisine otomatik olarak uyar × gön- dermektedir. Saniyeler içinde görevli, giri ü yapan ki ü inin fi ü lenmi ü olup olma- d × ù × n × bilmekte ve seçime ba ù l × olarak da di ù er idarecilere ve/veya güvenlik personeline otomatik olarak e-pos- ta gönderilmektedir. Kurulu ü lar geçi ü kontrol sistemleri ile do ù rudan entegre olan ziyaretçi yönetim programlar × n × ve idare etme imkan × sa ù layarak ziyaret- çi yönetimini daha da basitle ü tirmekte- dir. ú dareciler daha sonra her bir binada isim kart × yaz × l × mlar × n × i ü letecek ve yöne- tecek çal × ü anlar için kullan × c × hesapla- r × n × n yan × s × ra otomatik programlanm × ü çal × ü anlar × n bilgilerini alma sürecini kurup yönetebilirler. Böylelikle ziyaretçi listesi her zaman için güncellenmi ü olarak kal × r. Son olarak da, günümüz ziyaretçi yöne- tim yaz × l × mlar × ana idare konsülünden her bir isim kart × istasyonundaki tüm ayarlar × n ve seçeneklerin yönetilmesine olanak sa ù lamaktad × r. Böylelikle de süreç daha da basite indirgenmektedir. Birçok ortamda ziyaretçi için ilk olarak odaklan × lan nokta güvenliktir. Örne ù in, bir yang × n ya da di ù er bir acil durumda, yönetim sistemleri kullan × larak binada kimlerin nerede kald × klar × tespit edilerek bu ki ü iler bulunabilir ve tahliye edilebilir. Kurumlar, ziyaretçiler bina içindeyken, kay × t yapt × rd × klar × nda ald × klar × yaka kartla- r × n × takmalar × n × zorunlu k × lmak için kararlar almal × d × r. Elle yaz × l × sistemler bu aç × dan gerekli güvenli ù i sa ù layamamakta ve i ü in geni ü lemesini desteklemek için ye- terli ölçe ù e sahip olamamaktad × r. Di ù er vakalarda ise i ü yerleri, ekonomik bask × lar nedeniyle uygulamas × zor olan suç ve yasal düzenlemeler ile ilgili zorluk- Entegre Ziyaretçi Yönetim Sistemleri ile SMB Lobi Güvenli ù inin Optimizasyonu du ù u bir ü irket mi? Daha çok kendi bün- yesindeki çal × ü anlarla u ù ra ü an ve binaya nadiren d × ü ardan ziyaretçilerin geldi ù i bir ü irket mi? Illinois’deki Sprinfield Piskopos- lu ù u vakas × nda ise hem çal × ü anlar, hem de ziyaretçiler ortak k × ymetler oldu ù un- dan, önde iki kap × l × bir sistem kurulmu ü - tur. Çift kap × dan geçmek üzere çal × ü an- lar kartl × bir sistem kullan × yor, ziyaretçiler ise birinci kap × dan geçebilmekle birlikte, resepsiyonist taraf × ndan dü ù meye bas × l- d × ktan sonra içeri al × nmaktad × r. Tasar × m Lobinin uygun olarak tasarlanmas × , insanlar × n zannetti ù inden çok daha önemlidir diyor Sutton. Güvenlik veya resepsiyon masas × n × n nereye kondu ù u, insanlar × n ne kolayl × kla binaya giri ü ya- pabildikleri hususunda çok büyük fark yaratmaktad × r. “Lobiyi öyle tasarlay × n ki, insanlar sizin koymu ü oldu ù unuz güvenlik önlemlerinden geçsinler” diyor Sutton. “E ù er lobiyi kontrol alt × na almak istiyorsa- n × z, lobi kapal × bir ortam olmal × d × r.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=