Yangın ve Güvenlik Dergisi 172. Sayı (Ocak-Şubat 2015)
<$1*,1 YH *h9(1/ø. 6$<, 69 <$1*,1 5g3257$- menistan gibi kuzeyde yer alan ve so ù uk iklimlere sahip ülkelerden, Suudi Arabistan, Irak, ú ran, Güney Afrika gibi çöl iklimine sahip ülkelerde gerek uygulama gerekse malzemelerimizin bu ülkelere ihracat × n × n yap × lmas × n × sa ù lad × k. Bunun d × ü × nda kali- teli firma ve kaliteli sistemlerimizin akredite olmas × anlam × nda Avrupa pazarlar × bizim için stratejik aç × dan çok önemlidir. Çuhadaro ù lu’nun bu y × l 60.y × l × , bu konu hakk × nda neler söylemek istersiniz? Ülkemizde ortalama firma ömürlerinin 10 y × l oldu ù unu dikkate al × rsak, 60. y × l × na ula ü an bir firma olmak bizler aç × s × ndan gurur vericidir. 60 y × l önce MerhumMimar Ahmet Çuhadaro ù lu taraf × ndan küçük bir demir atölyesi ile ba ü layan yolculuk, bugün istihdam eden, üreten, ihracat yapan, sektörün geli ü imine katk × sa ù la- yan, güvenilir, itibarl × bir marka haline geldi. Çuhadaro ù lumarkas × n × n bugünlere gelmesinde MerhumAhmet Çuhadaro ù - lu’nun çok eme ù i vard × r. Ahmet Çuhada- ro ù lu bundan 60 y × l önce zor ü artlarda ba ü layan mücadelesi, göstermi ü oldu ù u azim ve sabr × ile bugünlere ula ü mas × n × sa ù lam × ü t × r. Ben kendimi onunla çal × ü ma f × rsat × buldu ù um için ü ansl × bir yönetici olarak hissediyorum. Kendisi ile yapt × ù × m görü ü melerde sat × r aralar × nda “Ne kadar s × k × nt × da olursak olal × mçal × ü an × n hakk × n × teri kurumadan verin”, “Bir çok i ü yap × yor, mal- zeme sat × yoruz. Mü ü teri hakl × ve ma ù dur ise bize bedeli ne olursa olsun mü ü terinin ma ù duriyetini giderelim. Arkam × zdan bize söz, laf gelmesin. Mü ü teri velinimettir” gibi, belki de bir i ü letmenin sürdürülebilir olmas × için yap × lmas × gereken mesajlar verirdi. Bakt × ù × m × zda belki bu i ü letmenin mevcudiyetini 60 y × l sürdürmesinin alt × nda bu bak × ü aç × s × oldu ù unu söyleyebilirim. Sosyal sorumluluk projelerinizden bahseder misiniz? Sosyal sorumluluk bilinci ile Çuhadaro ù lu, e ù itime destek olmu ü , okullar açm × ü , ö ù - renci yar × ü malar × düzenlemi ü , mimarlar × bir araya getiren “4 Mimar 4 Cephe” gibi etkinlikler düzenlemi ü ve en önemlisi bu anlaml × misyonu sürdürülebilir k × lm × ü t × r. Yine bu kapsamda yeni ve farkl × bir müzecilik anlay × ü × yla Yönetim Kurulu Ba ü kan × m × z Sa- y × n Nejat Çuhadaro ù lu taraf × ndan kurulan Canl × Tarih ve Diorama Müzesi “Hisart” bir di ù er önemli sosyal sorumluluk projesidir. Bu sayede nesilden nesile bu bilgilerin ve görsellerin ta ü × nmas × sa ù lanm × ü olacakt × r. Dioramalar, birebir ölçekli mankenler, canland × rmalar, heyecan verici ve ak × lda kal × c × sunumlar sayesinde tarihimizi ço- cuklar × m × zla bulu ü turmak ve onlarda tarih bilinci olu ü turmak için çok önemli bir f × rsat oldu ù unu dü ü ünüyorum. Bu vesile ile e ù er gezmediyseniz dünyada ilk ve tek Canl × Tarih ve Diorama Müzesi Hisart’ × gezmenizi tavsiye ederim. Çuhadaro ù lu 60. Y × l × ile Alüminyum sektöründe bir okul diyebiliriz. Di ù er Alüminyum firmalar × na ve yeni ge- len neslimize tavsiyeleriniz nelerdir? Gerçekten Çuhadaro ù lu’nu bir okul olarak niteleyebiliriz. Çuhadaro ù lu bünyesinde zaman × nda atölyede, ofiste çal × ü m × ü mimar × , ustas × , i ü çisi daha sonra ba ü ka firmalarda üst pozisyonlara gelmi ü hatta birçok çal × ü an × giri ü imci olmu ü , kurduklar × firmalarda sektörde söz sahibi olan, gurur veren, istihdam eden i ü letmeler haline gelmi ü tir. Yine açt × ù × okullarda destekledi ù i birçok ö ù renci topluma yararl × ba ü ar × l × birer yönetici olarak hizmet etmektedir. Naçizane, gençlere tavsiyem; öncelikle ö ù renmeye aç × k ve istekli olmalar × çok önemli. Malum, ya ü ad × ù × m × z ça ù h × z ça ù × ve bu ça ù a ayak uydurmak sürekli gün- cellenmesi gereken bilgiden geçer. Ayr × ca mücadeleyi seven, gerekti ù inde risk alan, sorgulayan, rekabetçi ve en önemlisi sa ù - l × kl × bir nesil, sadece kendi kariyeri için de ù il mensubu olduklar × i ü letmelerin ve ülkelerin ba ü ar × lar × için de çok önemli bir unsurdur. Sektörümüzün sizce eksiklikleri ya da giderilmesi gereken sorunlar × nelerdir? Sektördeki en önemli s × k × nt × hem beyaz hem de mavi yakal × istihdam için nitelikli insan kayna ù × k × tl × ù × . ú kinci makro problem gerek ürün gerekse uygulama süreçlerin- de denetim ve onay mercilerinin alanla- r × nda yetkin olmamas × d × r. Alüminyum sektörünün gelece ù i hakk × ndaki dü ü ünceleriniz nelerdir? Alüminyum dünyada ve dünyadaki geli ü - melere paralel kullan × m alanlar × n × n yayg × n- la ü mas × do ù rultusunda otomotivden beyaz e ü yaya, hava, kara, deniz ta ü × tlar × ndan bi- zimde içindeoldu ù umuz in ü aat sektöründe büyümesini sürdürmektedir. Özellikle kulla- n × malanlar × ndaenbüyük paya sahip in ü aat sektörü ülkemizde daha nitelikli, yüksek ve cam yo ù unluklu malzemelerin kullan × lma- s × na paralel alüminyum kap × , pencere ve cephelerdeki uygulamalar × ile di ù er plastik, ah ü ap gibi ikame malzemelerden pay alarak büyümesinin rüzgar × ile in ü aat sektörü büyüme rasyolar × n × n üzerindedir. Özellikle bu trend sayesinde ülkemizde son 5 y × lda alüminyum kullan × m × 5 kg. miktar × ndan 10 kg. miktar × na yükselmi ü tir. Ancak Almanya, Fransa, Japonya gibi ülkelerde bu miktar- lar × n 25 kg. civar × nda oldu ù unu dikkate al × rsak yap × lacak do ù ru yat × r × mlara paralel ülkemizde alüminyum olarak gidilecek yol oldu ù unu söyleyebiliriz. Ar-Ge çal × ü malar × n × zdan bahseder misiniz? E ù er i ü letmelerin hedefleri günü kurtar- mak ise mevcut ürünlerin cirolar × , sat × ü ve üretim miktarlar × ve buna ba ù l × kârl × l × klara odaklan × rlar. Orta vadeli hedefleri olan i ü letmeler ileriye yönelik daha rekabetçi olabilmek için kapasite kullan × m oran- lar × na ve buna ba ù l × makine teçhizat yat × r × mlar × na odaklan × rlar. Ama daha kal × c × olan i ü letmeler ise daha uzun va- deli planlama yapan, gelece ù i gören i ü letmelerdir. Bu hedefi gerçekle ü tirmenin yolu ise etkin insan kayna ù × ve ku ü kusuz Ar-Ge çal × ü malar × d × r. Son 5 y × lda toplam kârl × l × ù × m × z içerisindeki Ar-Ge harcamala- r × m × z × %15 seviyelerinde tuttuk. Bu sayede yeni ürün sat × ü h × z × m × z × artt × rd × k. Ve yine bu sayede yeni geli ü tirdi ù imiz ürünlerin toplam sat × ü lar × m × z × n içindeki oran × n × son 5 y × lda %50 seviyesine ç × kard × k. Hedefimiz, yeni geli ü tirdi ù imiz ürün ve sistemlerle 2 y × l içerisinde bu oran × %70 seviyelerine ç × ka- rarak gelece ù e daha haz × rl × kl × olabilmektir. Sürdürülebilir kalmay × becerebilmek, gele- ce ù i iyi okumak ve bu do ù rultuda sürekli AR-GE yapabilmekten geçer.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=