Yangın ve Güvenlik Dergisi 167. Sayı (Mayıs-Haziran 2014)

<$1*,1 YH *h9(1/ø. 6$<, 88 <$1*,1 0$.$/( dayan × kl × s × n × f in ü aatla ve sualt × trenyolu alanlar × ndan üç saatlik yang × na dayan × kl × s × n × f in ü aatla ayr × lmalar × gerekir. NFPA 130, kapal × veya tünel içindeki bir tren yolu e ù er 61 m veya daha uzunsa, ç × k × ü yollar × güzergâh × nda kabul edilebilir bir ortam temin etmek için, acil durum havaland × rmas × olmas × n × ü art olarak iste- mektedir. Acil havaland × rma sisteminin en az bir saat süresince, fakat hiçbir zaman gereken emniyetli ç × k × ü zaman × ndan k × sa olmamak üzere, makul kaç × ü ü artlar × n × sa ù lamas × ve muhafaza etmesi gerekir. ú stasyonun Yang × n Güvenli ù i Modern transit istasyonu, tasar × m × nda yolcu platformu ve buna biti ü ik tren yolu ile ü ekillendirilmi ü basit tek bir hacimdir. Hacimde ara katlar ve yukar × daki sokak seviyesine sürekli bir ba ù lant × olabilir. Mo- dern istasyonlarda, genellikle yolcular × n etkin bir ü ekilde hareketini sa ù layacak asansör ve yürüyen merdivenlerin yo ù un olarak kullan × ld × klar × görülür. NFPA 130 istasyon yang × n × stratejisi, yan- g × n × n etkilerini kontrol etmek üzerinedir. Yard × mc × alanlardaki yang × n × n bariyerler ve otomatik sprinkler sistemleriyle kontrolü ve kapal × istasyonlarda acil durum ha- valand × rmas × , yang × n × ve yang × na maruz kalan × kontrol etmeye yard × mc × olur. ú stasyon platformunun tasar × m esas × NFPA 130 ü art × olan, platformdaki tüm yolcular × n dört dakika içinde tahliyesini sa ù lamak ve emniyet noktas × na alt × dakika içinde ula ü - t × rmakt × r. Yürüyen merdivenlerin platform ve istasyondan gerekli kaç × ü vas × talar × n × n yar × s × ndan fazlas × na hizmet vermesine, kapal × istasyonlar için, en az bir kapal × ç × k × ü merdiveni veya ç × k × ü pasaj × n × n platformlar- dan d × ü ar × do ù ru, sürekli eri ü im sa ù lamas × durumunda müsaade edilir. NFPA 130’da yer alan ç × k × ü hesaplama prosedürü basit bir hidrolik modeldir. Birden fazla yolcu platformu olan is- tasyonlarda, platformlar × n birden fazla seviyede oldu ù u istasyonlarda veya birbirlerine yakla ü an ç × k × ü rotalar × nda ge- reken emniyetli ç × k × ü zaman × n × etkileyen de ù i ü kenleri analiz etmek için, genellikle daha sa ù lam model kullan × lmas × na ihtiyaç vard × r. Derin tünelli istasyonlarda yolcu asansör- leri, platformlardan ç × k × ü × n ve kaç × ü × n ana yoludur. Yolcu asansörü lobisini bulundu- ran alan istasyon platformundan en az bir saatlik, ancak hiçbir ü ekilde bulunulan alandaki kullan × c × yükünü tahliye etmek için gereken zamandan az olmayacak sürede, yang × n direnci derecesinde bir yang × n bariyeriyle ayr × lmal × d × r. Asansörlerin ç × k × ü ortam × olarak hizmet görmesi duru- munda, en az bir kapal × merdivene ana alandaki kapal × k × s × mdan eri ü ilebilmelidir. Kapal × istasyonlarda, en az bir saat süresince fakat hiçbir zaman gereken emniyetli ç × k × ü zaman × ndan k × sa olmamak üzere, makul kaç × ü ü artlar × n × sa ù lamas × için bir acil havaland × rma sistemine ihtiyaç vard × r. ú stasyonun yang × n güvenli ù i performans × için NFPA 130 ü artlar × , û ekil 2 ’de gösterilen tren yollar × yla ayn × d × r. Acil Durum Havaland × rmas × Acil durum havaland × rma sistemlerinin esas × beklenen yang × n × n ü iddet derecesi- dir. Bunun içine bir vagondaki yan × c × mad- delerce, civarda yang × na katk × yapacak herhangi bir yan × c × madde taraf × ndan üretilen yang × ndan × s × ve duman yay × lma derecesi dâhildir. Yang × n × s × ç × k × ü derecesi, × s × ç × k × ü profili, pik noktadaki × s × ç × k × ü derece- si ve yap × n × n bozulmas × beklenen yang × n × n ü iddetine katk × yapan önemli etmenlerdir. Tünel trenyolu acil durum havaland × rma sistemleri genel uygulama olarak, du- man × tünelin uzunlu ù u boyunca bir yöne atar ve bu s × rada aksi tarafta/trenin geli ü taraf × nda makul ko ü ullar sa ù lar. Gereken hava ak × ü oranlar × , duman × bir yönde hareket ettirmek ve bu s × rada arka tarafta duman × n tabakala ü mas × n × önlemek için

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=