Yangın ve Güvenlik Dergisi 167. Sayı (Mayıs-Haziran 2014)

<$1*,1 YH *h9(1/ø. 6$<, 85 <$1*,1 0$.$/( NFPA 130; tasar × m seçimleri, malzeme tipleri, malzeme için yang × n güvenlik özellikleri (yan × c × l × k, parlay × c × l × k ve duman üretme vb.) ve olas × yang × n tehlikeleri ile sistemi düzenler. Bu yönetmelikler bir yan- g × n × n meydana gelme olas × l × ù × n × , büyüme oran × n × ve ciddiyet derecesini kontrol ve/ veya s × n × rlama amac × na yöneliktir. NFPA 130 yeni sistemlere, mevcut sistemlerin uzant × lar × na, yeni demiryolu ta ü × tlar × na ve mevcut demiryolu ta ü × tlar × ve malzeme- lerinin yenilenme i ü lemlerine uygulan × r. Standard × n acil durum prosedürleriyle ilgili k × sm × ise yeni ve mevcut sistemlere uygulan × r. Araçlarda Yang × n Güvenli ù i Yolcu ta ü × ma vagonlar × (demiryolu ta ü × t × ), bir sabit hatl × transit ve toplu yolcu ta ü × ma rayl × sistemi içinde tek olarak en büyük yan × c × yak × t yükünü temsil eder. 1970’lerde meydana gelen ve sabit hatl × transit rayl × sistemlerini içine alan birkaç özel yang × n, BART ( San Francisco körfezi alt × ndan ge- çen demiryolu hatt × nda 1979 da meyda- na gelen yang × n) dâhil, bir yang × n an × nda personelin can güvenli ù inde olan tehlike- nin büyüklü ù ünü ortaya ç × kard × . 2 Yang × n tehlikesi de ù erlendirmesini takiben, ABD Federal hükümeti temsilcileri taraf × ndan, transit araçlar × n yang × n güvenlikleri üzerine yap × lan tam kapsaml × yang × n testi ve BART yolcu vagonlar × n × n yang × na kar ü × kuvvet- lendirilme program × ve çal × ü malar, NFPA 130 da yer alan araç yang × n güvenli ù i stratejilerini etkiledi. 3,4,5,6 NFPA 130 yang × n güvenli ù i hedefine ula ü mak için yang × n × n ç × kmas × n × önleme- ye ve yang × n × n yolcu vagonlar × üzerine yapt × ù × etkiyi kontrol üzerine odaklanarak çal × ü × r. Elektrik tahrikli (elektrikle çal × ü an) vagonlar için performans ü atlar × , × s × enerjisi kaynaklar × n × yang × n × n ç × kmas × na katk × da bulunacak elektrikli parça ve kablolar × n × n ar × zalar × n × en aza indirmek için, elektrikli parçalardan ve kablolardan uzak tutmak- t × r. û ekil 1 NFPA 550 kapsam × nda görün- dü ù ü ü ekilde, araçlar × n yang × n güvenli ù i performans × yla alakal × çe ü itli NFPA 130 ü artlar × n × n ili ü kilerini göstermektedir. Yang × n Güvenli ù i Konsepti A ù ac × . 7 Araç yang × n güvenli ù inin sa ù lanmas × Yang × n ç × kmas × n × önle Yang × n × n etkisini yönet Is × veren enerji kaynaklar × n × kontrol et Yang × n × yönet * Elektrik devresi ve kablolar aras × mesafeler * Ana motor izolasyonu ve korumas × * Ana motor ve fren sistemi dirençlerinin havaland × rma ve izolasyonu Yanma sürecini kontrol et Yang × n × bast × r Yang × n × s × n × rlayarak kontrol et Yang × n × n kayna ù × olan yak × t × n reaksi- yonunu kontrol et * Yang × n × ç × karma tehlikesi riski olan ci- hazlar × n izolasyonu * Yolcu kompartman × d × ü × cihazlar × n izolas- yonu * Cihazlar ve yolcu kompartman × aras × yang × n önleyici bariyerler Yak × t × kontrol et Yang × na maruz kalmay × yönet * ú ç k × s × m son kat kap- laman × n yanabilirli ù i * Araç parçalar × n × n yanabilirli ù i * Kablolar × n yanabilir- li ù i * Dahili cihazlar ve malzemelerin yanma ve duman ç × kartma özellikleri * Dahili son kat kaplama yüzeyinin yanma ve duman ç × kartma özellikleri * Yangna dayan × kl × zemin * Yang × na dayan × kl × tavan/çat × û ekil 1. NFPA 130 yolcu vagonlar × yang × n güvenli ù ini sa ù lama stratejisi Elektrik ak × m × a ü × r × yük korumas ×

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=