Yangın ve Güvenlik Dergisi 167. Sayı (Mayıs-Haziran 2014)

<$1*,1 YH *h9(1/ø. 6$<, 84 <$1*,1 0$.$/( John F. DEVLIN, P.E. Yang × ndan Korunma Mühendisi Kaynak: www.magazine.sfpe.org Sabit Hatl × Transit ve Toplu Yolcu Ta ü × ma Rayl × Sistemleri için Yang × n Güvenli ù i: Genel De ù erlendirme NFPA 130, sabit hatl × transit ve toplu yolcu ta ü × ma rayl × sistemleri ile standart transit sistemlerin tasar × m × için yayg × n olarak kullan × lan uluslararas × bir yang × n güvenlik standard × d × r 1 . ú lk olarak 1983’te yay × nlanm × ü t × r. Sabit hatl × transit ve yolcu ta ü × yan ya da bir ba ü ka ifadeyle, rayl × toplu ta ü × ma sistemleri çok say × da yolcuyu bir yerden bir yere nakletmek için kullan × lan etkin sistemlerdir. û ehir içindeki hafif rayl × tramvay sistemi, a ù × r rayl × denilen banliyö trenleri ve ü ehirleraras × yolcu ta ü × yan rayl × sistemlerin de dâhil oldu ù u yeni sistemler birçok ü ehirde ve dünyan × n birçok bölgesinde tasar × m ve in ü aat a ü amas × ndad × r. Boston, New York, Londra ve Paris’in metro sistemleri 100 y × ldan fazlad × r sürekli olarak çal × ü maktad × r. Özel olarak sabit hatl × transit ve yolcu toplu ta ü × ma rayl × sistemleri için sistematik olarak düzenlenmi ü bir yang × n güvenlik standard × ise 40 y × ldan daha k × sa bir süre mevcuttur. NFPA 130, sabit hatl × transit ve toplu yolcu ta ü × ma rayl × sistemleri ile standart transit sis- temlerin tasar × m × için yayg × n olarak kullan × lan uluslararas × bir yang × n güvenlik standard × d × r 1 . ú lk olarak 1983’te yay × nlanm × ü t × r. Standart; yang × n ve yang × ndan korunma ü artlar × ndan istasyon- lar, demiryolu hatt × , acil durum havaland × rma sistemleri, vagonlar, acil durum prosedürleri, ileti ü im ve kontrol sistemlerine kadar can güven- li ù ine bütünsel bir yakla ü × m getirmi ü tir.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=