1 YANGIN -RÖPORTAJ farklılaşmaya çalışıyoruz. FM onaylı bir vananın piyasadaki muadilleri kadar pahalı satılmaması gerektiğini göstermeye çalışacağız. Şu an fiyatlandırma çalışmalarımızı yeni bitirdik. Firmalar fiyat odaklı olunca, farklılaşmak da zor oluyor ama bizim stratejimiz kesinlikle farklı laşmaya yöneliktir. Fiyatı kaliteye endekslemeden, mevcut kaliteyi uygun fiyata satmak niyetindeyiz. Kaliteden ve güvenlikten ödün vermeden bunu yapmaya çalışıyoruz. "Sadece ucuz ürün ithalatı yapmak, marka enflasyonuna neden oluyor" Öncelikle, pazarın genişletilmesi hedef mektedir. Ayrıca iç pazar / ihracat satış oranları ile de riski azaltan bir finansman yapısı sağlanmıştır. Yangın sistemlerinin, genelde sanayi kuruluşları ve devlet kuruluşları gibi yerlere ihale yöntemiyle satışlarını yapabiliyoruz. Ancak sadece KOBİ'leri odaklayan sistemlerin olmadığını gördük ve tüm Türkiye çapında bununla ilgili bir çalışma yaptık. Yaklaşık l 200 noktaya ulaşarak, buralarda bir analiz yaptık. Böylelikle hem marka tanıtımını hem de ürün tanıtımını gerçekleştirmiş olduk. Firmalar da bizim onlara ulaşmamızdan memnuniyet duyduklarını ifade ettiler ve o çalışmalardan sonra geri dönüşler de aldık. Biz de doğru alınmalıdır diye düşünüyoruz. Çünkü bir uygulama yaptığımızı düşünerek, mevcut olanı paylaşmak, her zaman bunu daha da yaygınlaştırarak devam fiyat odaklı üretim yapılmasına neden edeceğiz. olur ve daha dar bir bakış açısına götürür. Halbuki pazarın genişletilmesiyle ve daha sağlıklı ürünlerin piyasaya girmesiyle, birim fiyat yükselecektir. Böylelikle yeni girişlere ve kalitesiz, yani merdiven altı diye tabir ettiğimiz üreticilere de bir disiplin sağlanacağına, sonuçta sağlıklı temeller üzerine oturmuş bir sektörün, her üreticiye fayda getireceğine inanıyorum. Ayrıca gerek yangın sistemlerinde, gerekse diğer sistemlerde, sadece ithalat ile iş yapmak özellikle üçüncü dünya ülkelerinden ürün getirip bu piyasada satmak, hem marka enflasyonuna ne- "Ekonomik anlamda pazara pozitif bakıyoruz" Ekonomikanlamda pazara pozitif bakıyoruz. Genel olarak önümüzdeki 3 yıl içerisinde Duyar'ın felsefesini şöyle özetlemek gerekiyor: Büyüyen bir pazar içerisinde bu yılı başarılı ve rahat bir şekilde geçireceğimizi görüyoruz. Önümüzdeki yıllarda ise Ar-Ge'ye daha fazla önem verecek ve pazarın belki henüz talep etmediği ama geldiği zaman kullanacağı ürünler üzerine çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Tabi bu bize öncü olmak gibi bir avantaj da sağlayaden oluyor hem de Victaulic gibi üst sınıf caktır. Bunun sektör için de çok faydalı ürünlerin de haklı değerlendirilme şansını olacağına inanıyorum. Diğer firmalar da zorlaştırıyor. ona göre yeniliklere yoğunlaşacaktır. öte yandan, organizasyoneı anlamda da Duyar, gelinen noktada hem finansman büyümeye devam edeceğiz. yapısı olarak güçlü bir durumdadır hem de ürün farklılaşmaları ve inovasyon "Strateji eğitimleri için bünyemizde çal ışmaları ile fiyata odaklı olmayan birimler oluşturduk" ürün gruplarında daha zengin bir ürün Eğitim alanında da 2009'dan bu yana yelpazesine sahiptir. Türkiye'de şimdiye çok yoğun olarak çalışıyoruz. iş ortağımız kadar üretilemeyen statik balans vanası, dediğimiz firmalarla ortak bir çalışma FM belgeli OS&Y elastomer sitli sürgülü başlattık ve buradaki amacımız hem vana ve özellikle yivli bağlantılı vana gibi firmayı ve ürünleri tanıtmak hem de üretimleri ile ürün gamını sürekli genişlet- arada bir köprü kurabilmektir. Gerek 1 ıol YANGIN ve GÜVENLİK SAYI 135 J.ÜRKiVE'DE URETiLEN .LK f.vl ONAYLI ~ANA! t~: Sodex 2010 fuarı ile blrllkte tüm dünya ve Türkiye'ye lansmanını yaptığımız ürünler Flanşlı ve Yivi! tipte üretilmektedir. Bu ürünler aynı zamanda sensör switch montajı yapılarak da sevk edllebllmektedlr. Bu ürünler Avrupa kıtasında toplam olarak Duyar Vana dahli 4 ülkede 6 farklı firma tarafından üretllmekted!r. Yeril firmaların bu sertiflkasyona sahip olması öze/ilkle yerli vana üretici/erinin de TÜRK MALI damgasıyla bu sektörde olması son derece önemlidir. eğitim, gerek sosyal bir ortam oluşturma ve gerekse lansman anlamında kendi belirlediğimiz firmalarla bir çalışmamız olacak. Bunun dışında, iç eğitimlerimiz de bölge müdürlükleri ve yeni personel bazında devam diyor. Strateji yöntemleri konusunda eğitimlerimiz için de kendi bünyemizde bir birim oluşturduk ve her birim için şirket içi, şirket dışı ve günlük eğitim modülleri oluşturduk. Belli bir kurumsallık içinde arkadaşlar eğitimleri veriyor. ■
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=