1 YANGIN -RÖPORTAJ TÜRKiYE'DE ÜRETiLEN ilK FM ONAYLI VANA! 1':-.~ Duyar Vana Operasyon ve Kontrol Müdürü Murat Gönül ve Duyar Vana Pazarlama ve Satış Müdürü Bülent Akif Eryol onaylatmayı düşünüyoruz, bu alanda çalışmalarımız devam ediyor. "Firma olarak büyümeye son hız devam ediyoruz" Üretici olarak bakıldığı n da Duyar, Türkiye'deki en büyük vana üreticisidir. Dökümhaneleriyle, fabrikasıyla, üretimiyle, altyapısıyla en büyük ve en kurumsallaşmış firmadır. Duyar Vana, satışının % 55-60'ını yurt içi, % 35-40'ını da yurtdışı pazarlarına yapmaktadır. Bu da nokta bazında yaklaşık 50 ülkeyi kapsıyor. Bunların içerisinde sadece Türki Cumhuriyetler ya da Orta Asya değil, Avrupa ve hatta Amerika bile var. Bu anlamda markamızın kabul görmüş bir yapısı bulunuyor ve biz de bunu çeşitli fuarlara katılarak destekliyoruz. 2009'da 17 tane fuara katıldık, 201 0'da ise 1Ofuar için anlaşma yaptık. Amacımız uluslararası standartlardaki ürünlerimizi tüm dünyaya tanıtmaktır. Fuarlarda da çok ciddi övgüler alıyoruz, örneğin Sodex Ülke FM Onaylı Firma Sayısı ABD 26 Çin 6 Tayvan 4 İngiltere 3 Tayland 1 BAE 1 Vietnam 1 S.Arabistan 1 Hollanda 1 Türkiye l Toplam 11 Ülke Toplam 46 Firma - 1 YANGIN ve GÜVENLİK SAYI 135 ■ 68 "Biz mevcut kaliteyi en uygun fiyata satmaya çalışıyoruz ve bunun için de piyasada farklılaşmaya çalışıyoruz. FM onaylı bir vananın piyasadaki muadilleri kadar pahalı satılmaması gerektiğini göstermeye çalışacağız. " Fuarı'nda da bunu yaşadık. Yurtiçinden İhracatımızı bu sene geçen yıla göre döviz olduğu kadar yurtdışından da birçok firma bazında 1, 5 kat artırdık. Önümüzdeki yıllarbizi ziyarete geldi. da, toplamda 60 ülkeye ihracat yapmak üzere, üretimimizin yaklaşık % 50'sini ihraç Gerek iş, gerekse satış ortaklığı adına bir- etmek istiyoruz. Toplam büyüme hedefimiz çok işbirliğine karar verdik. Stratejik olarak ise% 20 civarında. Bunun için gerekli bağbaktığımızda, büyümeye son hız devam lantılarımız ve yatırımlarımız yapılıyor. ettiğimizi söyleyebilirim. Yapı olarak, metrekare olarak ve de üretim kapasitesi olarak sürekli bir büyüme içerisindeyiz. Döküm kalitemizi Japonya'dan aldığım ız otomatik kalıp modelleme ünitesiyle daha da iyileştirerek, kapasitemizi de 250 ton/ay'dan, 750 ton/ay'a çıkarttık. Bu nedenle dış piyasalarda yeni pazarlar bulmak çok önem arz ediyor. Büyüme stratejimizi pazarın ve müşterilerin istekleri doğrultusunda, bütçe disiplini ile değerlendiriyoruz. Duyar'ın tüm bunların yanında aynı zamanda ithalatçı bir kimliği de var. Ürün ve yarı mamül olarak ithalatlarımız da devam ediyor. Örneğin Victaulic'in Türkiye'deki iki distribütöründen biriyiz. Üretici kimliğimizin de olması, bizim için çok büyük bir avantaj ve bu ithalat pazarındaki şansımızı da arttırıyor. Hatta yurtdışında belli bölgelerde lokal olarak bile konumlanmayı düşünüyoruz. İhracatın Duyar için çok büyük stratejik bir önemi var, büyüme alanında yurtiçinde sağladığımız başarıyı yurtdışına da taşımak istiyoruz. Çünkü yurtdışı pazarında çok büyük bir potansiyelin olduğunu düşünüyoruz. Özellikle Çinli üreticilerde yaşanan kalite fiyat dengesi üzerinden atılan geri adımlarla birlikte, Avrupa'daki piyasaya oldukça rekabetçi fiyatlarla çıkabildiğimizi düşünüyor ve bunu bir şans olarak değerlendirmek istiyoruz. Örneğin, Orta Avrupa ve Afrika ülkeleri gibi gelişmekte olan bölgelerde yerli firmaların çok ciddi inşaat yatırımları var ve bu şirketler de genelde Türk ürünlerini tercih ediyorlar. Bu anlamda buralarda bulunmamızın hem ticari anlamda hem de iş ortaklığı anlamında çok önemli olduğunu düşünüyoruz ve buraya da yatı rım lar yapıyoruz. "Sektördeki stratejimiz tamamen farklılaşmaya yöneliktir" Bizim sektörümüzün çok fiyat odaklı işlediğini düşünüyorum. Akışkan kontrol sistemlerinde ve yangın sistemlerinde güvenliğin paraya endekslenemeyeceği çok konu var ve bunun doğru bir yaklaşım olduğunu düşünmüyoruz. Biz mevcut kaliteyi en uygun fiyata satmaya çalışıyoruz ve bunun için de piyasada
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=