E-Dergi Oku 
E-Bültene Abone Olun
 
BAREKS
İŞÇİ SAĞLIĞI TEÇHİZATI
FETAŞ
3M | SCOTT SAFETY
A YANGIN
FOKUS MÜHENDİSLİK
DRAEGER SAFETY

Tünel Yangınında Duman Kontrol Sistemi

Tünel Yangınında Duman Kontrol Sistemi

26 Eylül 2018 Çarşamba / 10:03 | KAPAK KONUSU
201. Sayı (201)
133 kez okundu

MING-XUAN LIa
ZE-JIANG ZHANG a
GUO-JIAN LUa
XIU-JUAN MEIa
JAMES MILKEb
a Kamu Güvenliği Bakanlığı Sichuan Yangın Araştırma Enstitüsü, No 69 South Jinke Road, Chengdu 600036, Çin
b Maryland Üniversitesi, J.M. Petterson Building College Park MD 20742 ABD



ÖZET
Karmaşık bir karayolu tünelinde bir yangın durumunda duman kontrol sisteminin etkinliğini araştırmak için on iki adet tam ölçekli deneme yapılmıştır. Deney programı için kullanılan tünel parçası tünel boyunca mekanik egzoz kanalları ve mekanik hava besleme kanallarıyla donatılmıştır. Deney programında ısı salım kapasiteleri 1,5 ve 3,8 MW büyüklüğünde olan iki yangın dâhil edilmiştir. Programa dumanın hareket davranışlarını ve duman kontrol stratejilerinin göreceli etkinliklerini karşılaştırmak için bir seri değişik duman kontrol stratejileri dâhil edilmiştir. Yapılan deneyler ayarlanmış çapraz duman kontrol sistemiyle dumanın yayılmasının etkin olarak iki bölge içinde hapsedilebileceğini göstermiştir.

1. GİRİŞ
İnsanların tahliyesi için sınırlı seçenekleri olan kapalı ve çevrelenmiş bir mahal olan tünel içinde meydana gelecek bir yangının sonuçları, özellikle yangından korunma sistemleri yoksa çok ciddi olabilir [1]. Tüneli kullananlar için yaşanabilir makul ortamın oluşturulması ve acil durum ilk müdahale ekiplerine yardımcı olması için dumanın ve ısınmış gazların akışını kontrol edecek acil durum için havalandırma sistemlerine ihtiyaç vardır [2]. Tüneller için yaygın havalandırma yaklaşımı uzunlamasına ve çapraz havalandırma sistemleridir. Kısa tek yönlü tünellerde uzunlamasına havalandırma sistemlerini incelemek için oldukça çok araştırma yapılmaktadır [3]. Geri tabakalaşma oluşmasını önlemek için genellikle kritik bir havalandırma hızına ihtiyaç vardır [4]. Hava perdesi dumanın hareketini kontrol etmek için bir diğer seçenektir. Hava perdesinin duman kontrolü üzerine etkileri Ingason ve Haukur ve Ying Zhen tarafından incelenmektedir [5].

Karmaşık karayolu tünellerinde genellikle ikiden fazla ana girişi ve bunlarla beraber birçok yan veya garajlar bulunur, Tablo 1. Bazı durumlarda tüneller tam bir “lup_ ring” oluşturur. Birden fazla ana girişi olan tünellerde dumanın hareketi tek yönü tünellere göre, dumanın yan tünellere veya garajlara yayılma potansiyeli nedeniyle, çok daha karmaşıktır. Bu nedenle boyuna duman havalandırma sisteminin karmaşık karayolu tünellerinde kullanılması diğer yan tünellere veya garajlara olan bağlantılar dikkate alınmadan uygun değildir. Karmaşık karayolu tünellerindeki duman hareketini tanımlamak için hemen hemen hiç araştırma yapılmamıştır.

Devamı için tıklayın


 


İlginizi çekebilir...

Biyometrik Sistemlerin Matematiksel ve Bilgi Desteği

Bu makale biyometrik verilerin işlenmesi için farklı matematiksel yöntemleri tarif eder. İmza vasıtasıyla kimlik tanımı için yöntemlerin özet bir tanı...
16 Ağustos 2018 Perşembe / 11:00

"Sinirsel Ağlara Dayanarak Biyometrik Retina Tanıması"

Bu makalede sinirsel ağları kullanarak retina görüntüleri için tanıma sistemi ele alınmıştır. Retina esaslı tanıma kişileri ayırt etmede kimliğin beli...
15 Ağustos 2018 Çarşamba / 17:16

Patlamadan Korunma Dokümanı Nedir? Nerelere Hazırlanır?

Bu yazıda patlayıcı ortamların tarifi, kimlerin hazırlayabileceği ve nerelere doküman hazırlanması gerektiği konuları mevzuatımız ışığında açıklanmaya...
21 Haziran 2018 Perşembe / 11:39