E-Dergi Oku 
E-Bültene Abone Olun
 
ULUS YAPI
HES KABLO

Grup I Hangarlarda Köpüklü Söndürme Sistemi

Grup I Hangarlarda Köpüklü Söndürme Sistemi

26 Eylül 2018 Çarşamba / 10:20 | YANGIN
201. Sayı (Eylül 2018)
27 kez okundu

SERKAN CEYLAN / Norm Teknik A.Ş. Satış ve Mühendislik Departmanı Ekip Lideri

ÖZET

Günümüzde, havacılık endüstrisinin hedeflerinden biri de çok sayıda uçuş noktası ve yolcu kapasitesine ulaşmaktır. Böylelikle, her geçen gün havayolu ile ulaşım yaygın hale
gelmektedir. Yolcu sayısındaki artış, özel havayolu şirketlerinin artmasına ve bunun sonucu olarak da büyük boyutlu uçaklar için olan servis ve bakım ihtiyaçlarını karşılamak üzere Grup I hangarların inşası artış göstermektedir.

NFPA 409 - 4.1.1’e göre, kapı yüksekliği 8.5 m’nin üzerinde olduğunda, tek yangın alanı 3716 m2 üzerinde olduğunda veya kuyruk yüksekliği 8.5 m’nin üzerinde olan uçağı barındırabilecek büyüklükte olduğunda Grup I sınıfında yer almaktadır. Grup I hangar yangın koruması için 3 seçenek mevcuttur:

• Köpüklü su baskın sistemi ile çatı koruması ve kanat alanının279 m2’nin üzerinde olduğu yerlerde ilave sistemler
• Otomatik yağmurlama sistemi ile çatı koruması ve düşük seviye düşük genleşmeli köpük sistemi
• Otomatik yağmurlama sistemi ile çatı koruması ve düşük seviye yüksek genleşmeli köpük sistemi

En uygun sistemin seçimi için tüm alternatiflerin araştırılması önemlidir. Bu bildiride yukarıda belirtilen seçenekler için tasarım kriterleri belirlenmiş ve seçeneklerin hangi durumlarda tercih edilebileceğine dair açıklamalar yapılmıştır. Sistem seçimine etki eden toplam su ihtiyacı ve köpük miktarı gibi faktörlerin yanında algılama vb. sistemlerin ilavesi ihtiyacı ile drenaj imkanları ilgili konulara da değinilmiştir.


1. GİRİŞ
Uçak hangarları, temelde uçakların bakımı için atölye olanaklarının sağlanması ve hava şartlarından dolayı korunması için inşa edilen yapılardır. Hangar ebatları ve düzenleri oldukça farklılık göstermektedir. Bazıları bir veya daha fazla farklı uçağı barındıracak şekilde tasarlanmıştır. Çoğu hangarda her bir uçağın bakımı ve onarımı gerçekleştirilmektedir. Bakım faaliyetlerinin yapıldığı ortamda; havacılık yakıtları, hidrolik sıvılar, yağlar, temizleyici çözücüler ve boyalar dahil birçok yanıcı madde yer almaktadır. Uçakların genellikle hangar yapısından daha pahalı olmaları nedeni ile hem uçaklar, hem de hangarlar için yangın söndürme sistemi dizayn edilmelidir.

Uçak hangarları sistem dizaynı NFPA 409 kriterlerine göre yapılmalıdır. NFPA409’da hangarlar yapılarına göre farklı gruplara ayrılmaktadır. Her grup için farklı söndürme sistemi tipi veya tipleri mevcuttur. En yüksek tehlike içeren hangarlar Grup I hangarlardır. Bu bildiride Grup I hangar için NFPA409’a göre tasarım kriterleri belirtilerek, adımlar halinde anlatılmaktadır.

Devamı için tıklayın


 


İlginizi çekebilir...

Video Tabanlı Yangın Algılama Sistemleri

Yangın algılama teknolojileri her geçen gün gelişiyor. Bununla birlikte kimi sensör bazlı ürünler belirli ortam ve durumlarda doğru zamanda teşhis içi...
21 Aralık 2018 Cuma / 13:59

Buharlaşabilen Akışkan Tankları İçin Aksesuarlar

ERGIL 1983'ten bu yana, kendisine ait olan ERGIL StorageTech™ markası ile petrol, petro-kimyasal ve kimyasal endüstrilerine yüksek kaliteli tank d...
21 Aralık 2018 Cuma / 13:51

Honeywell Faast Hava Örneklemeli Duman Dedektörü

Hava örneklemeli 'Duman Dedektörü Uygulamaları' son yıllarda büyük ölçüde artış gösterdi....
21 Aralık 2018 Cuma / 12:02


©2019 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir.