Sürdürülebilir Turist Ortamı: Kadın Turistlerin Emniyet ve Güvenlik Algıları

Sürdürülebilir Turist Ortamı: Kadın Turistlerin Emniyet ve Güvenlik Algıları

21 Nisan 2017 Cuma / 10:41 | KAPAK KONUSU | Yorumlar

Bir turizm noktasının başarısı veya başarısızlığı ziyaretçileri için emniyetli ve güvenli bir ortam sağlayabilmesine bağlıdır. Kadınlar, cinsel riskle artmış kırılganlığı hissetmeleri, zayıflıkları veya korkuyu kabullenmedeki farklılıkları sonucu olarak suçtan daha fazla korkarlar.

Bu çalışmada, araştırmaya katılıp cevap verenlerin yüzde 99’u Kuala Lumpur (KL) şehrini gündüz vakti dolaşmayı çok güvenli olarak algılamıştır. Bu algılama oranı geçe için yüzde 15’e düşmektedir. Araştırmaya katılanların farkına vardıkları en önemli güvensiz durum yollardaki trafiktir. Büyük endişe yankesicilik ve kapkaççı olaylarıdır. Kapalı devre televizyonu (CCTV) emniyet algısını güçlendiren önemli bir mekanizma olarak bulunmuştur.

1. GIRIŞ

“Emniyet ve güvenlik turizmde kaliteyi sağlamak için hayati öneme sahiptir. Diğer herhangi bir ekonomik faaliyetten çok daha fazla, bir turizm noktasının başarısı veya başarısızlığı ziyaretçileri için emniyetli ve güvenlikli bir ortamın sağlanmasına bağlıdır”. (UNWTO_ Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü, 1996)

Emniyet ve güvenlik turizm noktalarının gelişmeleri için kritik konulardır. Seyahat ederken genel olarak emniyet ve güvenlik bakımından endişe duymak doğal bir davranıştır. Bu ziyaret etmek istediğimiz varış noktası hakkında, bilgi bakımından kendi ülkemizle karşılaştırdığımızda yeterli bilgiye sahip olmamaktan kaynaklanır. Turistler dâhil birçok insan herhangi bir olası zarar verici eylem nedeniyle fiziki olarak yaralanacağı veya incineceği düşüncesiyle oldukça kaygılıdır. Örneğin, suç, terörizm veya yol kazaları gibi olayların olası kurbanı olmanın getirdiği güvensizlik, zarara uğrama tehlikesi gibi. Turizm kırılgan bir endüstridir. Birçok cesaretlendirici veya cesaret kırıcı etmenlere bağlıdır. Bu etmenlerden bazıları ekonomik durum, siyasi kararlılık ve en önemlisi emniyet ve güvenlik teminatıdır. Varış noktasının görünümü eğer ziyaret edilmesi tehlike içeren bir nokta olarak algılanırsa kararabilir. Echtner ve Ritchie’ye göre (1991) uygun bir turizm varış noktası imajı yaratmak ve kontrol etmek etkin bir yer alma ve pazarlama stratejisi için çok kritik etmenlerdir.

Turistler, alışkın olmadıkları bir topluluk içinde geçici ziyaretçi olduklarından kırılgandır. Bunun sonucu olarak, “güvenli” ve güvenli olmayan” alanlar veya davranışlar arasındaki farkları ayırt edemeyebilirler. Emniyet ve güvenlik turistlerce istenen birbiriyle ilişkili iki etmendir. Turistler herhangi bir şekilde tehlike potansiyeli olan yerleri ziyaret edecekler midir? İşin ilginç yanı, çoğunluk ‘HAYIR’ derken bazıları ‘EVET’ diyecektir. Güvenliklerini tehdit edebilecek noktaları da hala ziyaret etmek isteyen turistler vardır. Bunun tipik bir örneği çatışmaların olduğu İsrail ve Filistin bölgeleri ve tırmanma veya aktif volkanlara tırmanma gibi yüksek riske sahip macera yerleridir. Ancak bunlar kendileri için en yüksek kişisel tatmin ve zevk isteyen göreceli olarak az sayıda ‘macera tutkunlarına’ aittir. Genel olarak insanların çoğunluğunun fazla macera aramayan ‘ortalama’ kategoride olduğunu değerlendirebiliriz.

Makalenin Devamı İçin: http://www.yanginguvenlik.com.tr/edergi/5/190/index.html#26