E-DERGİ
Yangın Güvenlik 194.Sayı

 


E-Dergi Oku

Park Yeri Güvenliği ile Huzur Yaratmak

Park Yeri Güvenliği ile Huzur Yaratmak

1 Temmuz 2015 Çarşamba / 15:59 | GÜVENLİK | Yorumlar

 

Şirketinizin bugünün pazar koşullarında öne çıkmasını sağlamak, rakiplerinizin sunduğundan fazlası hatta ötesini sunmak demektir ve bu hissedarlarınızın, müşterilerinizin ve çalışanlarınızın kendilerini güvende hissetmeleri için onlara binadan park yerine dek en büyük kolaylıkları sağlamanızı da kapsar.

Park yeri kolaylıkları konusunda New Jersey merkezli ve New Jersey Trafik Müdürlüğü, oteller, üniversiteler ve başka şirketler tarafından kullanılan park yerlerinin sahibi ve işletmecisi Nexus Park Sistemleri en önde gelmektedir. Glassboro, New Jersey’de en yeni Nexus otoparkı Mariott otel ve konferans merkezine, bir Barnes & Noble mağazasına, Rowan Üniversitesi’nin öğrenci yurduna ve Glassboro şehir merkezindeki alışveriş yerlerine park alanı olarak hizmet vermektedir. Bu park yerinin entegre teknolojiyi yenilikçi şekilde kullanması, Pennsylvania Park Yeri Teşkilatı (PPA) Ödülü’nü park ekipmanı ve teknolojisi kategorisinde kazanmasını sağlamıştır.

Nexus Park Sistemleri başkanı Michael Ciesielka, Jr.’a göre :”Müşterilerimiz yapacakları sürüşü planlıyorlar ve park yerlerimizin sunduklarını inceliyorlar. Onların otoparklarımızı kullanmaya devam etmeleri için bu alanlarda rahat etmelerini sağlayacak kolaylıklara sahip olmak istiyoruz.”

Otopark için organizasyona yönelik bir işletme sistemi geliştirmek düzen ve güvenliği sağlarken, kullanımı ve kazancı en üst düzeyde tutuyor.  Rowan Bulvarı Park Yeri’nin ilk katının kapısı yoktur ve kısa süreli kalıp alışveriş yapacak müşteriler için inşa edilmiştir. Her park yerinin üzerinde yer alan sensörler iki saatlik ücretsiz park süresini takip eden sayaçlar olarak çalışırlar ve ek süre tüketiciler tarafından mobil bir uygulama ile satın alınabilir. Birinci katın üstü kapı giriş kontrollüdür ve 100 araçlık park yeri Mariott otel misafirlerine ayrılmıştır. Misafirler oda giriş kartlarını park edecekleri garaja giriş için de kullanabilirler. İlave olarak Rowan Üniversitesiyle yapılan genel bir kiralama anlaşmasıyla park sistemini okulun öğrenci ve sınıf yönetim sistemi olan “Blackboard” ile birleştirerek okulun 900 öğrencisine giriş izni verildi.

Ciesielka şöyle ifade etmektedir: “Biz hem park yeri sahibi hem de işletmecisi olduğumuzdan, yatırımımızın uzun vadede dönüşü için çok çalışıyoruz. Tüm kaynaklarımızı hizmetlerimizi daha verimli olarak yönetmeye yatırıyoruz, bu tesislerimize daha fazla müşteri getirecek.” Verimlilik ve uygunluk Ciesielka’nın işinin iki ayırıcı özelliği ve bunun içinde aydınlatmanın geliştirilmesi ve denetlenmesi, çeşitli park seviyeleri için kalıcı renk kodlaması verilmesi ve her garaj bölümüne, özellikle merdiven boşluklarına ve her kattaki önemli yerlere müşterilerin gerektiğinde müşteri hizmetleri temsilcisi veya acil durum hizmetleriyle kolay iletişim kurması için IP esaslı “Talkaphone” yapımı acil durum telefonları koyulması yer almaktadır.

Rahatlatan bir müşteri hizmeti sağlamak, güneydoğu Atlanta’da 1. Seviye travma merkezi olan Atlanta Tıp Merkezinde güvenlik konularında müdür yardımcısı olan Jamey Moore için de bir hedeftir. Jamey Moore güvenlik erişim kontrollerini ve park katları üzerindeki kontrolleri geliştirerek, özellikle alt seviyelerde parlak boya ve yeni yüksek yoğunlukta aydınlatma kullanarak yenilemelerle ve ‘AlliedBarton’ özel güvenlik firması güvenlik görevlilerinin yaptığı devriyeleri artırarak hastane çalışanlarının ve müşterilerin hastane içinde oldukları zaman hastanenin güvenliğine olan güvenlerini artırmaya çalışmaktadır.

Moore aynı zamanda Atlanta Polis Müdürlüğüyle (PM) ile hastane kampüsünün iki millik yarıçapı olan bir çemberin içindeki suç eğilimleri üzerinde de çalışmıştır. Atlanta PM daha sonra Tıp Merkezi kampüsüne küçük bir polis bölgesi ilave etmiş ve park katları dâhil alanda devriye çalışmasına başlamıştır. İlave edilen polis ve güvenliğin varlığı ziyaretçilere huzur vermiş ve bunun yanında olası suçlara karşı caydırıcı olarak da katkı yapmıştır. Moore bu yeni polis bölgesi ile polisin tepki verme süresinin 15 dakikanın altına indiğini ifade etmektedir.

Moore ilave ederek: “Şimdi park katlarımızda 7/24 sürekli devriye dolaşıyor. Hastalar ve personelin geldiklerinde ilk gördükleri giriş ve çıkışlardaki güvenlik görevlileridir. Park alanı katlarında hem yaya hem araç devriyelerimiz var.” Atlanta Tıp Merkezi aynı zamanda insanları kıymetli eşyalarını arabada saklamaları veya bırakmamalarına yardım edici bir eğitimle ‘Güvenli Araç Kampanyası’ başlatmıştır.

Moore: “Hastane ziyaretçilerimizin sadece tedavi olmayı düşünmelerini, hırsızlık olasılığını akıllarına getirmemelerini istiyoruz”.

Midtown Detroit’teki Wayne Eyalet Üniversitesi kampüsündeki sekiz park alanı kampüsün tamamındaki park alanlarında ve caddelerde, soruşturmalara yardımcı olmak için kampüs içinde polise canlı video izleme imkânı ve olayların aktif olarak daha hızlı incelenmesi imkânını veren kameraları olan bir video denetleme ağıyla bütünleştirilmiştir.

Wayne Eyalet Üniversitesi Park ve Taşıma Hizmetleri müdürü Jon Frederick: “Bu önceleri daha ziyade manuel olarak kişilerle araştırma yapılan bir süreçti” şeklinde ifade etmektedir. Frederick park biletleri ve radyo frekansıyla çalışan el etiketleri için Toledo Ticket ve park tesisi içindeki devriye hizmetleri için Par-Kut firmalarıyla ortak çalışma yapmaktadır. “Park personelimizin unvanları önünde ‘güvenlik’ tanıtıcı ibaresi vardır. Bu personel hem müşteri hizmetleri hem güvenlikle görevlidir ve uyanık olmaya eğitilmişlerdir. Şüpheli bir olay, aydınlatmanın devre dışı olması veya diğer problemleri telsiz sistemimiz vasıtasıyla merkez istasyona rapor ederler ve bu istasyonda video vasıtasıyla araştırılabilir veya gerektiğinde tepki verilir.” 

Frederick devamla: “Sistemimizi kampüsün tamamını kapsayacak şekilde genişletmeye çalışıyoruz. Bence çok uygun bir sistem ve bizim avantajımıza çalışıyor. Olabildiğince çok kaynağımız olduğu için çok şanslıyız ve bir şehir kurumu olarak park tesisimizde çok az suç işleniyor. Bunu park yeri personelimize, kamu güvenliği personeline, kamera sistemlerine bağlamak istiyorum ve insanlar bu programların olduğunu ve bir şey olduğu takdirde çok hızlı tepki süresi olduğunu biliyorlar.”

Ciesielka şöyle demektedir: “Rowan Üniversitesinde, Nexus Park Sistemleri garajındaki denetleme sistemi de kamu güvenliğini desteklemeye yardımcı olmaktadır.” “Garaja her gün çok sayıda öğrenci giriş çıkış yapmaktadır, bu nedenle tesisimizi ve üniversitenin diğer alanlarını da izlemek için video kameralar ilave ettik. Görüntü ve videoları talep ettiklerinde kampüs güvenliğiyle paylaşıyoruz. Örneğin, komşularımızdan birinin mülkünden olan bir bisiklet hırsızlığının video görüntüsünü yakaladık ve suçun çözümlenmesine yardımcı olan delili sağlayabildik. Komşumuz Barnes & Noble firmasında bir jeneratör hasarı meydana geldiğinde çöp arabasının çarptığını ve sonra kaçtığını video ile gösterebildik ve bu video sayesinde jeneratörün hasarını tazmin ettirebildiler.”

Ciesielka; “Birbirine adeta yapışık binalardan oluşan şehir merkezi alanının hem bir parçası hem de kullananı olarak, garajlara güvenlik ilavesi sadece kurumumuza değil topluma da yardımcı olmaktadır” demektedir.

 

Otopark Garajı Güvenliğinizi Nerede Artırırsınız?

Otopark tesisi için güvenliği değerlendirirken, güvenlik sorgulaması ve otopark cihazları imalatçısı Amano McGann firmasının Güvenlik Bölümü Müdürü Jared Armstrong olası bir iyileştirme çalışması için üç ana alana bakmaktadır:  

1.    Kurumun Mali Kaynaklarını Korumak

2.    Daha İyi Müşteri Hizmetleri Sunmak

3.    Müşteri Güvenliğini İyileştirmek

Kurumun mali kaynaklarını korumanın anlamı ödeme makineleri, sıralı nakit gişeleri, arka ofisler veya para sayma odaları gibi nakit akışı alanlarını korumak veya otomatik hale getirmek ve bunun yanında cihazları vandalizmden veya tahrip olmaktan korumak anlamındadır. Örneğin, bu park kapısı çıkışları civarına daha iyi keşif imkânları ilave ederek park ücreti ödemek yerine hızla gelerek park kapılarını kırmayı tercih eden suçluları belgeleriyle daha iyi bir şekilde kanıtlamak anlamına gelebilir.  

İyileştirilen müşteri hizmetleri müşteri düğmeye bastığında bir ses bağlantısı ve araştırmasını aynı anda başlatmak için video araştırması ile intercom sistemlerinin birleştirilmesini içerebilir. Armstrong şöyle demektedir:  “Çok daha otomatik hale gelmiş işlemlere doğru giderken, hâlâ size ödeme sistemini açıklamaya veya arabanızın yerini göstermeye yardımcı olacak bir kişiyle konuşmanız gerekebilir,” “Maliyetleri çoğaltmadan daha iyi müşteri hizmetleri değeri getiren de budur.”

Güvenlik için Armstrong geliştirilmiş görülür güvenlik önlemlerini (örneğin: “clear signage” tarafından sağlanan) dijital işaretlerle yakından izleme veya ATM’ler benzeri ödeme makinelerine entegre edilmiş kameralar ile izlemeyi tavsiye etmektedir.

Armstrong; “Genel olarak, personelinizin olması gereken yeri arayın, genellikle çıkışların yanıdır ve daha sonra bu güçleri pratik olmaması veya masraf nedenleriyle personelinizin olmayacağı veya duramayacağı yerlerde ilave gözlerle destekleyin. Girişi ve çıkışı izleyen çatı kameralarından değerli bilgiler alırsınız; tavan yüksekliğine kameralar yerleştirerek araç sayımı ve yol gösterici (araçları açık park yerlerine yönlendiren) gibi matematiksel analizleri geniş bir alana yayabilirsiniz. Otomasyon sadece insanların yerini almak değildir – daha fazla bilgiyi hızla getirmek için video gözlemlerinizle daha yaratıcı olmaktır. Otomasyon daha fazla ön tahmin yapan güvenlik anlamında da kullanılabilir.